וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה מתפשט: מקרה מוות ראשון באירופה, הווירוס הגיע לאפריקה

15.2.2020 / 17:06

שרת הבריאות של צרפת הודיעה כי תייר סיני אושפז בבית חולים במדינה ומת. במצרים אובחן לראשונה אזרח זר כחולה בנגיף והוכנס לבידוד. למרות הירידה במספר הנדבקים, יו"ר ארגון הבריאות העולמי הזהיר: "סין עדיין במצב חירום". ארה"ב נערכת לפנות את אזרחיה מהספינה ביפן

רויטרס

וירוס הקורונה - עדכונים אחרונים

  • מקרה מוות ראשון מחוץ לאסיה: תייר סיני בן 80 מת בצרפת
  • לראשונה באפריקה: אזרח זר במצרים אובחן בנגיף ואושפז
  • יותר מ-1,500 בני אדם מתו מהנגיף, 66 אלף נוספים נדבקו

צרפת הודיעה היום (שבת) על מקרה מוות ראשון מנגיף קורונה במדינה, שהוא גם הראשון מחוץ ליבשת אסיה. זאת, במקביל לקפיצה נוספת במניין בסין, שסופרת כבר יותר מ-1,500 קורבנות, אך ירידה במספר הנדבקים החדשים. לראשונה באפריקה, חולה ראשון אותר גם במצרים וארצות הברית מתכננת לפנות נוסעים מהספינה ביפן, שבה מוחזקים גם נוסעים ישראלים בבידוד קרוב לשבועיים.

שרת הבריאות של צרפת אגנס בוזין אמרה כי הקורבן הוא תייר סיני בן 80 שאושפז בצרפת. הוא הגיע ממחוז חוביי שבו התפרץ הנגיף ב-16 בינואר והושם בהסגר בבית החולים בפריז ב-25 בינואר. עד כה היו רק שלושה מקרי מוות מחוץ לסין היבשתית - בהונג קונג, בפיליפינים וביפן.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר היום כי התפרצות וירוס הקורונה היא עדיין מצב חירום בסין, ובלתי-אפשרי להסיק לאן היא תגיע. בדבריו בפני ועידת הביטחון במינכן הוסיף כי הוא מעודד מהפעולות שנוקטת סין למנוע את התפשטות הנגיף, אך הביע חשש מגידול במספר הנדבקים.

אישה נוסעת באוטובוס בבייג'ינג סין, 15 בפברואר 2020. רויטרס
ירידה במספר הנדבקים. אישה נוסעת באוטובוס בבייג'ינג, היום/רויטרס

מאות מקרי הידבקות נרשמו ביותר מ-20 מדינות וטריטוריות מחוץ לסין, אך שר החוץ שלה וואנג יי אמר כי כמה מדינות הגיבו בהגזמה להתפרצות הנגיף. לדבריו, המדינות רק יצרו פניקה שלא נחוצה. "השתמשנו בכל אמצעי המניעה ושלטנו בהשפעה", אמר וואנג. "מאמצים כל כך מקיפים, עד שאני לא יכול לראות אף מדינה אחרת שתוכל לעשות זאת".

הממשל הסיני הודיע הלילה כי על כל תושבי בייג'ינג החוזרים לעיר לאחר חופשות החגים הסיניים לבודד עצמם בביתם ל-14 יום או להסתכן בענישה, זאת על מנת למנוע את התפשטות הנגיף.

בינתיים, מניין קורבנות הנגיף בסין עלה ל-1,523 בעוד 143 נדבקים נוספים מתו, רובם בחוביי. השבוע, יותר מ-14 אלף איש נוספים נדבקו בווירוס הקורונה במחוז תוך יממה אחת, לאחר שבכירים הודיעו שהחלו לספור את מספר המאובחנים בנגיף באמצעות צילום ריאות - נוסף על אלה שתוצאות בדיקותיהם נמצאו חיוביות.

היום, רשויות הבריאות במדינה הודיעו על 2,641 מקרי הידבקות נוספים בקוביד-19, מרביתם גם כן בחוביי. יחד עם זאת, מניין הנדבקים ירד כמעט במחצית לעומת מספרם אתמול.

קבלת פנים באינדונזיה לאזרחים שחזרו מסין, 15 בפברואר 2020. רויטרס
קבלת פנים באינדונזיה לאזרחים ששבו מסין, היום/רויטרס

אתמול אישרה מצרים כי זוהה מקרה ראשון בשטחה. על פי הודעת משרד הבריאות במדינה, מדובר באזרח זר שעם אבחונו הוכנס לבידוד בבית החולים. עוד נמסר כי המקרה הועבר לידיעת ארגון הבריאות העולמי וכי כל אמצעי המניעה הדרושים ננקטו. זהו המקרה הראשון שבו התגלה חולה בנגיף ביבשת אפריקה.

ד"ר חאלד מג'אהד, יועץ שרת הבריאות ודובר המשרד, הבהיר כי המשרד הצליח לגלות את החולה הראשון בזכות תכנית המניעה של המשרד. מדובר בהפעלת מערכת אלקטרונית לרישום ומעקב אחר הנוסעים המגיעים לארץ ממדינות בהן התגלה הנגיף.

מסיבת העיתונאים של שרת הבריאות של מצרים בה הודיעה על החולה הקורונה הראשון במדינה. 14 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
מסיבת העיתונאים של שרת הבריאות של מצרים, אמש/אתר רשמי, אתר רשמי

הרשויות בסין הותירו 56 מיליון תושבים בחוביי ובבירת המחוז ווהאן בהסגר, וכך למעשה אטמה את האזור מיתר המדינה במאמץ חסר תקדים לבלום את התפשטות הנגיף. כמה ערים מרוחקות ממוקד ההתפרצות נקטו אף הן באמצעים המגבילים את מספר האנשים שרשאים לעזוב את בתיהם. היקף המגיפה התנפח השבוע לאחר שהרשויות בחוביי שינוי את דרך האבחון, והוסיפו באופן רטרואקטיבי אלפי חולים נוספים למניין הנוכחי.

לצד הביקורת על ניהול המשבר, נשיא סין שי ג'ינפינג קרא למדיניות הדוקה יותר כדי להגן על היציבות החברתית. "המלחמה בהתפרצות היא מבחן גדול עבור מערכת הממשלה של המדינה ויכולות הממשלה", אמר שי בכינוס המפלגה הקומוניסטית אתמול. "הממשל חייב להגדיל את השימוש בכוח משטרה כדי להבטיח את היציבות במהלך המשבר".

בצעד מניעתי דרמטי נוסף, הבנק המרכזי של סין מסר היום כי שטרות משומשים עוברים חיטוי באמצעות קרינה אולטרה סגולה או טמפרטורות גבוהות, ומאוחסנים למשך 14 יום בטרם יוחזרו למחזור הכספי.

מתעמלים על סיפון ספינת "דיימונד פרינסס" ביפן שנמצאת בבידוד בשל וירוס הקורונה, 14 בפברואר 2020. AP
יותר מ-285 נוסעים נדבקו. מתעמל על סיפון הספינה היפנית/AP

אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף עד כה היא יפן. הקורבן הראשון במדינה הייתה אישה כבת 80, שהתגוררה במחוז קנגאווה הסמוך לטוקיו. הרשויות בטוקיו החליטו להעלות הילוך באבחון ובמאמצי ההכלה לאחר מקרה המוות וכן זיהומים של חולים נוספים, בהם רופא ונהג מונית.

בנוסף לכך, לחופיה עוגנת ספינה עם אלפי נוסעים בבידוד ולפחות 285 מהם נדבקו בנגיף. הלילה הודיעה שגרירות ארצות הברית שהיא תפנה אזרחים אמריקנים מה"דיימונד פרינסס". כ-380 בני אדם יוכלו לשוב לארצות הברית בשתי טיסות מיוחדות וייתכן שהמהלך יושלם עד מחר.

הערכה בארה"ב: הנגיף לא יחלוף עד סוף השנה

בתוך כך, משרד הבריאות בארצות הברית הזהיר כי הנגיף לא יחלוף עד לסוף השנה הנוכחית. רוברט רדפילד, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי "אנו לא יודעים הרבה על הווירוס" וכי יש להתכונן למצב שהוא יתפשט בהיקפים גדולים יותר בתוך המדינה.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי בשבוע הקרוב יצא צוות שיעבוד יחד עם סין על החקירה על התפרצות הנגיף. על פי הודעת מנכ"ל הארגון, ד"ר גברהיסוס, החקירה תתמקד באופן בו מתפשט הנגיף ובחומרת המחלה. בנוסף לכך, בחקירה יבדקו גם פרטים נוספים כמו כיצד, היכן ומתי יותר מ- 1,700 עובדי הבריאות נדבקו בנגיף החדש.

תלמידי בית ספר באינדונזיה חובשים מסיכות בעקבות חשש מווירוס קורונה, 15 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
תלמידי בית ספר באינדונזיה חובשים מסיכות/רויטרס, רויטרס

הנהלת דיסנילנד בהונג קונג הסכימה להשאיל לממשלה שטח פנוי בפארק על מנת שיוכלו להקים מתקן הסגר. לדברי הממשלה, השימוש יעשה ב-60 דונם מהאתר, השמורים להרחבת פארק השועשועים, זאת על מנת שיהיה ניתן להחזיר את התושבים ש"נתקעו" בסין בשל הנגיף. כ-2,000 תושבי הונג קונג תקועים במחוז חוביי ועשרה נדבקו בנגיף הקורונה.

עובדים בבית החולים בווהאן שבסין בודקים דגימת דם עם חשש להדבקות בנגיף הקורונה. 14 בפברואר 2020.. רויטרס
עובדי בית חולים בווהאן בודקים דגימת דם עם קורונה/רויטרס

מספר הנדבקים הכולל בווירוס הקורונה עומד על 66,493 בני אדם. בשלב זה, כ-55,749 חולים מקבלים טיפולים, בעוד 1,523 בני אדם מתו מהמגיפה, שפרצה בווהאן בחודש דצמבר.

משרד הבריאות בסין הודיע כי שישה אנשי רפואה מתו עד כה כתוצאה מהווירוס, ו-1,716 מהם נדבקו. עוד נמסר כי כמות הצוותים הרפואיים שנדבק הולך וגובר עם הזמן. בתי החולים בסין מתריעים שוב ושוב כי יש מחסור רב בציוד המשמש להגנה מפני הידבקות, והמחסור העיקרי הוא במסכות פנים.

(עדכון ראשון: 20:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully