וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכנסה להסגר בביה"ח מחשש שנדבקה בקורונה - ונמלטה מהמשטרה

אלה אילינה בת ה-32, חזרה מסין לרוסיה בחודש שעבר וחשה ברע. לאחר שנבדקה בביה"ח ונמצא שלא לקתה בנגיף, הורו לה להישאר בבידוד למשך שבועיים כאמצעי זהירות. אילינה הזועמת הרסה את האזיק האלקטרוני שהוצמד לה, ונמלטה לביתה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אישה שהוכנסה להסגר מחשש שלקתה בווירוס קורונה ברוסיה ונמלטה, מתנגדת לניסיונות של הרשויות להחזיר אותה לבית החולים. אלה אילינה בת ה-32, שחזרה מסין בחודש שעבר, נמצאת בדירתה בסנט פטרסבורג ומסרבת לפתוח את הדלת למשטרה.

לדבריה, היא ביצעה בדיקה להדבקות בנגיף ב-6 בפברואר, ובבדיקה נמצא שלא נדבקה בנגיף, אך למרות זאת נאמר לה להישאר בהסגר במשך שבועיים. היא שברה את המנעול האלקטרוני בבית החולים ונמלטה.

בחשבון האינסטגרם שלה, סיפרה אילינה כי היה לה כאב גרון זמן קצר לאחר שחזרה לרוסיה מהעיר היינאן בסין ב-30 בינואר. ב-6 בפברואר החליטה אילינה להתקשר לאמבולנס והובהלה לבית החולים למחלות זיהומיות קליניות בוטקין בסנט פטרסבורג ברוסיה. הבדיקות שלה הראו כי היא לא נדבקה בנגיף, אך למחרת, הורו לה להישאר בבית חולים במשך שבועיים, שלפי ההערכות זו תקופת הדגירה המרבית של הנגיף, ליתר ביטחון. "כל שלושת הבדיקות הראו שאני בריאה לחלוטין, אז למה לעזאזל ההסגר?" כתבה אילינה באינסטגרם.

אלה אילינה מסנט פטרסבורג, שנמלטה בבידוד שאליו הוכנסה מחשש שנדבקה בקורונה. אינסטגרם, אתר רשמי
אלה אילינה באינסטגרם שלה/אתר רשמי, אינסטגרם

בהמשך אותו היום, היא פרצה את המנעול האלקטרוני ונמלטה מבית החולים. היא סיפרה כי אפילו ציירה מפה של הבניין, כדי לתכנן את מסלול הבריחה שלה. בנוסף לכך, סיפרה כי רשויות העיר לא נקטו באף פעולה במשך כמעט שבוע. כעת, הוגשה בקשה לצו של בית המשפט, כדי להחזיר אותה בכוח לבית החולים כדי להישאר אותה בהסגר, לפחות עד 19 בפברואר.

ביממה האחרונה עלה מניין הקורבנות מהנגיף בסין ב-254 בני אדם, יותר מפי שניים מאשר כמות המתים ביממה הקודמת. ועדת הבריאות הלאומית במדינה מסרה כי 242 מתו במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, ששמו הרשמי הוא "קוביד-19". מדובר ביממה הקטלנית ביותר עד כה, וכעת מניין המתים מהנגיף הוא 1,368 בני אדם - אחד מהם ביפן, שאישרה היום מקרה מוות ראשון. בסך הכול, שלושה אנשים מחוץ לסין מתו מהמחלה.

עוד בוואלה!

254 מתים ביממה הקטלנית ביותר בסין; קורבן ראשון ביפן

לכתבה המלאה
שוטרים מרחיקים אנשים ברמקול ומתיזים חומרי חיטוי בעקבות וירוס הקורונה בסין - 13 בפברואר 2020. רויטרס
שוטרים מרחיקים אנשים ברמקול ומתיזים חומרי חיטוי בעקבות וירוס הקורונה בסין/רויטרס

בנוסף לכך, מסרה ועדת הבריאות כי מספר הנדבקים זינק ב-15,152, כולל אנשים שהובחנו בשיטות הקליניות החדשות, ועלה ל-59,805 נדבקים ברחבי המדינה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר כלי התקשורת אמרו כי חוביי תבצע אבחונים באמצעות סריקת טומוגרפיה ממוחשבת, CT, מה שיאפשר לבתי החולים לבצע בידוד מהיר יותר של הנבדקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully