וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות קורא לפעול באגרסיביות נגד הנגיף: "אויב הציבור מספר אחת"

11.2.2020 / 21:45

יו"ר ארגון הבריאות העולמי הודיע על שמו החדש של נגיף הקורונה - "קוביד-19". הוא אמר כי "עלינו לעשות כל מה שאפשר" כדי להילחם בווירוס הסיני, שגבה את חייהם של כאלף בני אדם. מומחה העריך כי המשבר עשוי להסתיים בחודש אפריל. בכיר בסין: המצב במוקד המגיפה עדיין חמור

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

וירוס הקורונה - כל העדכונים

  • ארגון הבריאות העולמי שינה את שם הווירוס הסיני ל"קוביד-19"
  • יו"ר הארגון: חיסון ראשון נגד הנגיף יכול להיות מושג בתוך 18 חודשים
  • בכיר המפלגה הקומוניסטית במחוז חוביי: "המצב המגיפה עדיין חמור"
  • גורם רפואי בכיר: שיא ההתפרצות יחול החודש, המגפה תחלוף באפריל

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שלישי) כי נגיף הקורונה ייקרא מעתה "קוביד-19". יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי שינוי השם חשוב כדי למנוע יצירת סטיגמה, ושהשמות האחרים של הווירוס הסיני, שגבה את חייהם של יותר מאלף בני אדם, אינם מדויקים. מקור השם בשילוב המילים "קורונה", "וירוס" ו"מחלה" באנגלית, כשהמספר מייצג את שנת 2019 במהלכה התפרץ הנגיף.

יו"ר הארגון הוסיף כי חיסון ראשון נגד הנגיף יכול להיות מושג בתוך 18 חודשים. עד אז, ביקש גברהיסוס מהמדינות להיות אגרסיביות ככל האפשר בהתמודדותן עם הנגיף, ואמר כי "עלינו לעשות כל מה שאפשר היום ולהשתמש בנשק הקיים". לדבריו, "אם העולם לא מעוניין להתעורר ולהכריז על הווירוס כאויב הציבור מספר אחת, אני לא סבור כי נוכל ללמוד מכך לקח".

מנכ״ל ארגון הבריאות העולמי, ד״ר טדרוס אדהנום גברהיסוס במהלך כינוס בג'נבה, שוויץ בנושא נגיף הקורונה 11 בפברואר 2020. רויטרס
קרא לעולם להיאבק בנגיף. יו"ר ארגון הבריאות העולמי גברהיסוס, היום/רויטרס

רשויות הבריאות במחוז חוביי שבסין, הנחשב למוקד ההתפרצות, מסרו כי ביממה האחרונה מתו במדינה 108 בני אדם נוספים מהנגיף, ו-2,479 נדבקו. לפי נתונים אלה, מספר הנדבקים ברחבי העולם עומד על 42,639 בני אדם לפחות, ומניין המתים עלה ל-1,018, מתוכם אחד בפיליפינים ואחד בהונג קונג. במחוז חוביי בלבד, גבה הנגיף 980 קורבנות, וכ-32 אלף בני אדם נדבקו.

בגרמניה אותרו שני נדבקים נוספים בנגיף, ומספרם במדינה עלה ל-16. שני המקרים החדשים קשורים להידבקות בתוך חברה במחוז שטרנברג שבמדינה בוואריה.

ליו שורונג, בכיר המפלגה הקומוניסטית בהואנגנג שבמחוז חוביי, אחת הערים שספגו את הפגיעות הקשות ביותר בעקבות פרוץ הווירוס, עדיין מתמודדת עם המצב וסובלת ממחסור חמור בציוד רפואי. "כרגע, מצב המגיפה בעיר שלנו הוא עדיין חמור מאוד", אמר ליו. "אנחנו ננצל את חלון ההזדמנויות, נחזק את יעילותנו בעבודה ובסוף ננצח בקרב נגד הווירוס". 2,332 מתושבי העיר אובחנו בנגיף ו-52 נוספים איבדו את חייהם.

היועץ הרפואי הבכיר ביותר בסין, זונג ננשן, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי התפרצות וירוס הקורונה במדינה עשויה להסתיים בחודש אפריל. עוד הוסיף כי בכמה מחוזות נרשמה ירידה במספר הנדבקים החדשים בנגיף, וציין כי המגיפה עלולה להגיע לשיאה החודש. זונג בן ה-83 הוא חוקר מגיפות שזכה לשבחים על מאבקו בהתפרצות נגיף הסארס בשנת 2003.

עוד בוואלה!

משבר בסין, מיתון עולמי: כך עלולה הקורונה לפגוע בכיס שלנו

לכתבה המלאה
אדם מתגונן מנגיף הקורונה בעזרת חליפה במהלך קניית מצרכים באחד מסופרמרקטים בווהאן, סין, 11 בפברואר 2020.. רויטרס
תושב בסופמרקט בווהאן, מוקד התפרצות הנגיף שבסין/רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר היום כי מאמציה של מדינתו למניעת התפשטות וירוס הקורונה הניבו תוצאות חיוביות, והכריז כי היא תנצח במאבקה נגד הנגיף. בשיחה טלפונית עם אמיר קטאר, הנסיך תמים בין חמד אל-תאני, שי הדגיש כי העם הסיני נלחם בווירוס. לדבריו, לסין יש את הביטחון והיכולת להיאבק בזכות "יסודותיה החומריים והטכניים החזקים והניסיון המעשי העשיר שלה". בשיחה נוספת עם נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, הבהיר שי כי סין תשגשג יותר כשיושג הניצחון מול הנגיף.

בימים האחרונים, הרשויות בסין ספגו ביקורת על התנהלותן בעת מקרי ההידבקות הראשונים בנגיף. בעקבות זאת, בייג'ינג הדיחה כמה בכירים בגין טיפולם בווירוס, בהם ראש ומזכיר ועדת הבריאות במחוז חוביי.

שלווה דהאן הישראלית שנמצאת על ספינת התענוגות דיימונד פרינסס לחופי יפן ובעלה. באדיבות המצולמים
135 נדבקים אותרו על הסיפון. הישראלית שלווה דהאן על ספינת "דיימונד פרינסס"/באדיבות המצולמים

יותר מארבע ספינות תענוגות מצויות בבידוד בעקבות החשש מהווירוס. "דיימונד פרינסס" עגנה מול חופי יפן ב-4 בפברואר, כשעל סיפונה יותר מ-135 נוסעים שנדבקו בנגיף הקורונה. הספינה נחשבת למוקד התפרצות הווירוס הגדול ביותר מלבד סין. כ-2,000 נוסעים תקועים בספינת "ווסטרדם" לאחר שכניסתה ליפן סורבה, למרות שלא נרשמו עליה מקרי הידבקות. מאז נדחתה כניסתה גם לטייוואן, הפיליפינים ותאילנד.

גם 3,600 נופשים על סיפון אוניית "וורלד דרים" נמצאים בבידוד בהונג קונג במשך חמישה ימים. זאת, כאמצעי זהירות לאחר ששלושה נוסעים לשעבר בספינה נדבקו בווירוס. טרם נמצאו מקרי הידבקות והיא צפויה להשתחרר בסוף השבוע. כלי שיט נוסף עגן בניו ג'רזי אחרי שארבעה בני משפחה שהיו עליו נבדקו כחולים בקורונה. הארבעה ו-23 נוסעים נוספים שוחררו כולם.

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully