וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים על הספינה ביפן מודאגים: "לא יוצאים יותר מהחדר, אין ברירה"

10.2.2020 / 16:51

במהלך היום נבדק חשד שנוסעת ישראלית על הספינה שעליה מוחזקים 3,700 נוסעים בבידוד נדבקה בנגיף בשל תסמיני חום. שלווה דהאן שנמצאת על הסיפון אמרה לוואלה! NEWS כי החשש מהידבקות מוריד את מצב הרוח של הקבוצה. "זה מלחיץ ובכיתי, אבל אסור להישבר"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

התפרצות הקורונה - כל העדכונים

  • שלווה דהאן ממבשרת ציון שנמצאת על הספינה שלחופי יפן: "זה מלחיץ, אבל אסור להישבר"
  • נבדק חשד שנוסעת ישראלית הסובלת מחום נדבקה אף היא בנגיף
  • הבוקר התגלו 60 חולים נוספים בנגיף הקורונה על הספינה
  • מניין ההרוגים מההתפרצות בסין היבשתית עלה ב-97 בני אדם ל-908
  • המספר הכולל של הנדבקים עד כה בסין הוא יותר מ-40 אלף איש

שלווה דהאן ממבשרת ציון שנמצאת על ספינת הקורונה "דיימונד פרינסס" שלחופי יפן, סיפרה היום (שני) לוואלה! NEWS כי "שמענו שיש ישראלית כנראה עם חום, אנחנו לא יודעים אם הורידו אותה או לא הורידו אותה. הכרנו רק זוג אחד ישראלי בטיול הזה, אנחנו קבוצה של עשרה אנשים אחים ואחיות, אנחנו בקשר אחד עם השנייה, וברוך השם הכל בסדר". היא סיפרה כי "הבת שלי התקשרה אליי ושאלה אם הכל בסדר. היא אמרה לי שיש ישראלית עם כאב ראש וחום. זה לא מהקבוצה שלנו, תודה לאל. אבל כשאת שומעת שמצאו עוד אנשים עם קורונה, זה מטריד.

"זה מלחיץ", הוסיפה דהאן. "בצהריים, כששמעתי את זה נכנסתי לדאון, בכיתי כי זה מוריד את המצב רוח, אבל אסור להישבר". לדבריה, "אני לא יוצאת יותר מהחדר, נותנים לנו שעה להתאוורר, לנו יש רק חלון, אין לנו מרפסת". היא סיפרה כי "אנחנו צריכים להיות פה עוד תשעה ימים, זה קשה מאוד. זה כבד, אבל אין לנו ברירה, זה המצב. עוד הוסיפה דהאן כי "הדיכאון נמצא, אבל אנחנו לא יכולים להישבר, אנחנו פוחדים להישבר, כי אם נישבר לא נצא מהמיטה".

"הילדים שלי כל יום מתקשרים, וגם הנכדים והחתנים", המשיכה דהאן לספר במצבם הקשה על הספינה. "הם אומרים לי 'סבתא, אנחנו מחכים לך', אני אומרת רק בשביל הילדים שלי אני לא אשבר".

דגל ישראל מתנוסס מבעד לתא בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" השוהה ביוקוהאמה יפן וחלק מנוסעיה נדבקו בקורונה, 10 בפברואר 2020. רויטרס
דגל ישראל מתנוסס מבעד לתא בספינת "דיימונד פרינסס" השוהה ביוקוהאמה יפן/רויטרס

סיפורה של שלווה דהאן על הספינה מצטרף לסיפור של ישראלים נוספים שנמצאים על ספינת "דיימונד פרינסס". הבוקר התגלו 60 חולים נוספים בנגיף הקורונה על הספינה שלחופי יפן. בכך, עלה מספר החולים על הספינה העוגנת ביוקוהמה, שמדרום לטוקיו, ל-130 בסך הכול. על הספינה מוחזקים 3,700 הנוסעים בבידוד, בהם גם כ-15 ישראלים. במהלך היום נבדק חשד שנוסעת ישראלית הסובלת מתסמיני חום נדבקה אף היא בנגיף, ובשלב זה ממתינים לתוצאות הבדיקות.

בסוף השבוע סיפרה רוחלה עופרים, אחת הישראליות על הספינה, בשיחה עם וואלה! NEWS כי המצב "מאוד מדאיג". לדבריה, "בהתחלה היו 20 חולים ופתאום עלה ל-40 נוספים. אנחנו רואים מהחלון שהאמבולנסים מגיעים ולוקחים את החולים מכאן". עופרים סיפרה כי הקפטן מאפשר לכל חדר לעלות לסיפון במשך שעה לנשום אוויר. "בינתיים זה סביל", אמרה. "אבל אני לא יודעת איך נשרוד את זה כל כך הרבה ימים. זה מצב מאוד מדאיג, אבל אנחנו משתדלים להיות אופטימיים".

דייוויד הבל, נוסע מבריטניה בן 74, אמר כי לקפטן הספינה היה אסור לחלוק את החדשות על אבחנות הנגיף עם הנוסעים גם כשאמבולנסים הגיעו לפנות את החולים. "מדוע רשות הבריאות ביפן משחררת את המידע לעולם, אבל לא מתירה לקברניט לספר את החדשות לאנשיו?", אמר הבל. "בעיניי זה פשוט לא בסדר".

עוד בוואלה!

60 חולים נוספים אותרו ב"ספינת הקורונה", יותר מ-900 מתו בעולם

לכתבה המלאה
שלווה דהאן הישראלית שנמצאת על ספינת התענוגות דיימונד פרינסס לחופי יפן ובעלה. באדיבות המצולמים
שלווה דהאן ובעלה על הספינה שלחופי יפן/באדיבות המצולמים
ספינת התענוגות דיימונד פרינסס שבה מוחזקים 3,700 נוסעים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה לחופי יפן ב-10 בפברואר 2020. רויטרס
130 נדבקים על הספינה. ה"דיימונד פרינסס" ביפן/רויטרס

התפרצות הנגיף גרמה לשיבושים נרחבים בסין. ערים שלמות הפכו לעיירות רפאים במהלך השבועיים האחרונים, כששליטי מפלגת השלטון הורו על הסגרים, ביטול טיסות וסגירת מפעלים ובתי ספר. ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות הנגיף כמצב חירום עולמי ב-30 בינואר, כמה ימים לאחר שהממשלה הסינית הטילה עוצר על 60 מיליון איש במחוז חוביי והעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, שהופיע בחודש דצמבר האחרון בשוק פירות ים.

אתמול דווח כי מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה עקף את מספר הקורבנות מנגיף הסארס בשנת 2003. נציבות הבריאות הלאומית בסין הודיעה כי מניין ההרוגים מההתפרצות בסין היבשתית עלה ב-97 בני אדם ל-908. מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר ליום אחד. ברחבי סין היבשתית אותרו 3,062 מקרי הדבקות חדשים בנגיף, מה שהעלה את המספר הכולל של הנדבקים עד כה ליותר מ-40 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully