וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים נגד חברת התיירות: "מסרבת לבטל עצירה בהונג קונג למרות הקורונה"

10.2.2020 / 9:03

32 פנסיונרים נרשמו לטיול לניו זילנד עם לילה בהונג קונג, אך אז החל להתפשט נגיף הקורונה - ובחברת הנסיעות מסרבים לבטל עצירה באחד ממוקדי המגפה. המטיילים, מעל גיל 60, הטיחו בסמנכ"ל: "רוצה שנפסיד את החיים בגלל כסף?". החברה: "צמצמנו למינימום את השהות בהונג קונג"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ב-17 בפברואר צפויה חברת "פגסוס" להוציא 32 פנסיונרים מעל גיל 60 לטיול בניו זילנד, עם עצירה של לילה בהונג קונג - אחד ממוקדי התפשטות נגיף הקורונה. למרות דרישתם לבטל את הנסיעה, מחשש להידבקות בווירוס הסיני, בחברת הנסיעות מסרבים להיענות לבקשת חברי הקבוצה, ששילמו עשרות אלפי דולרים על הטיול.

בחברה הציעו לבטל את הלינה בהונג קונג, ובמקום זאת לבצע טיסת המשך בעיר, אך חברי הקבוצה המבוגרים מתנגדים גם להצעה זו מחשש להידבקות מנוסע שיעלה לאותה טיסה. הם חוששים למצוא את עצמם בבידוד ל-14 ימים בכניסה לאוסטרליה, כפי שקרה לישראלים השוהים על "ספינת הקורונה" שחונה לחופי יפן.

לקוח קונה נייר טואלט בשוק עם מסכה בהונג קונג ברקע התפרצות נגיף הקורונה ב-8 בפברואר 2020. רויטרס
במשרד הבריאות המליצו לנוסעים לשקול את נסיעתם. לקוח בשוק עם מסכה, בהונג קונג/רויטרס

"לחברה היה די והותר זמן לבדוק אלטרנטיבות לנחיתה, לאו דווקא בהונג קונג. מאז ועד לרגע זה, שבו הוצאנו מכתב מעורך דין, הם לא טרחו לחזור אלינו עם שיחה מרגיעה שהם מטפלים בזה או שהם בודקים אופציות", סיפרה מירי אייל מחיפה, ששילמה 23 אלף דולר כדי לנסוע יחד עם בעלה לטיול. "זה לא מקובל עלינו. אם במצב משבר כזה החברה לא מתפקדת ולא באה לקראת הנוסעים, מה יהיה במקרה חריג יותר, אם נהיה בהסגר?".

כעת, אייל מבקשת לבטל את הנסיעה. "אני לא מרגישה שיש לי גב. החברה מתנערת מאחריות", סיפרה. "היא שולחת את קצין הביטולים שלה, שמפמפם לכולם את ההודעה שננחת בהונג קונג ונעבור ישר לטיסה לאוקלנד. הם טענו ששינויי הנחיתה במקום אחר יביאו לעלויות גבוהות, אבל אנחנו שילמנו כל אחד ביטוח מקסימלי גם מפאת הגיל המבוגר שלנו וגם מפאת המצב הבריאותי שלנו, לכל צרה שלא תבוא".

עוד בוואלה!

אחרי הטלת ההסגר בגלל הווירוס, בסין מנסים להרגיע: "יש מספיק מזון לכולם"

לכתבה המלאה
המכתב שנשלח לחברת פגסוס בבקשה לבטל את הטיול המאורגן של 32 מבוגרים מעל גיל 60 שנרשמו לטיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד עם עצירה של לילה בהונג קונג וביקשו לבטל את טיולם בעקבות התפתחות נגיף הקורונה ואזהרות המסע לסין. -, אתר רשמי
הנוסעים מעידים כי קרוביהם חוששים. המכתב שנשלח לחברת פגסוס/אתר רשמי, -

לדבריה, "אנחנו משקיעים ומשלמים על הטיול הזה לפחות 50 אלף שקל, ואז החברה באה ואומרת שהיא לא יכולה לשאת בעלויות של שינויי הנחיתה במקום אחר. זה עומד ביחס לחיי אנשים?".

גם יצחק יוחנן, בן 68 ממושב פתחיה שאמור לצאת לטיול יחד עם אשתו, ביקש לבטל את הטיול או להזיז את התאריך בגלל המצב. "החברה לכל אורך הדרך לא הייתה נחמדה. הם אמרו לנו שהטיסה בכל זאת תצא, אלא אם כן מדינת ישראל תודיע שאין טיסות להונג קונג. כל חברי הקבוצה חרדים ומפחדים, אנחנו כבר לא ילדים".

שיחה בקבוצת הווצאפ של 32 מבוגרים מעל גיל 60 שנרשמו לטיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד עם עצירה של לילה בהונג קונג וביקשו לבטל את טיולם בעקבות התפתחות נגיף הקורונה ואזהרות המסע לסין. -, אתר רשמי
התכתבות מתוך קבוצת הווטסאפ של הנוסעים/אתר רשמי, -

לדבריו, מדובר בטיול לא זול שעולה ליחיד בסביבות 11 אלף דולר. "המשפחה שלנו והילדים שלנו חרדים. לא יודעים מה לעשות כי מדובר בהרבה כסף. אם אנחנו מבטלים, לא מחזירים לנו שום דבר. הם הבטיחו להחזיר אולי 11% מהסכום. אנחנו בדילמה מאוד גדולה. זה לא מעט כסף בשבילנו". הוא הוסיף: "אני לא מבין איך החברה הזאת לוקחת סיכון על החיים שלנו. לא מדובר באנשים צעירים, מדובר בפנסיונרים שלוקחים תרופות".

גם ירח רובינשטיין, בן 68 מאזור, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא הזמין את הטיול לפני שלושה חודשים. "הם התעקשו שנשלם את כל הסכום עד סוף דצמבר. שילמנו הכול ואז התחיל הסיפור של המגיפה", הסביר את השתלשלות האירועים. "זה לא היה כל כך נפוץ בהתחלה, ולא חשבנו שזה יגיע למימדים האלו. כשזה התפרץ ביקשנו לבטל את הטיסה", אמר רובישנטיין.

שיחה בקבוצת הווצאפ של 32 מבוגרים מעל גיל 60 שנרשמו לטיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד עם עצירה של לילה בהונג קונג וביקשו לבטל את טיולם בעקבות התפתחות נגיף הקורונה ואזהרות המסע לסין. -, אתר רשמי
שיחה בקבוצת הווצאפ של 32 מבוגרים מעל גיל 60 שנרשמו לטיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד עם עצירה של לילה בהונג קונג וביקשו לבטל את טיולם בעקבות התפתחות נגיף הקורונה ואזהרות המסע לסין/אתר רשמי, -

לדבריו, בפגסוס אמרו: "אנחנו חברה ותיקה, אנחנו רוצים שתיהנו, תנו לנו לבדוק את הדברים". אולם, ככל שמועד הטיול התקרב - כבר הודיעו לחברי הקבוצה שעליהם לשלם דמי ביטול של 50% ושהחזר על הכסף יתקבל רק במקרה של הודעת משרד הבריאות בנושא.

"חיכיתי עד למפגש הקבוצתי ואז הגיע הסמנכ"ל שאמר לי שאשתו רופאה, ושזה הכול רעש שהתקשורת עושה. אמרו לי: 'אל תתרגש, תהיה אופטימי'. אמרתי לו: 'איך אני יכול להיות אופטימי כשהכסף שלי אצלך וכשכל יום מתים שם אנשים?' אמרו לי לסמוך עליהם ועוד סיפורים".

שיחה בקבוצת הווצאפ של 32 מבוגרים מעל גיל 60 שנרשמו לטיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד עם עצירה של לילה בהונג קונג וביקשו לבטל את טיולם בעקבות התפתחות נגיף הקורונה ואזהרות המסע לסין. -, אתר רשמי
שיחה בקבוצת הווצאפ של 32 מבוגרים מעל גיל 60 שנרשמו לטיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד עם עצירה של לילה בהונג קונג וביקשו לבטל את טיולם בעקבות התפתחות נגיף הקורונה ואזהרות המסע לסין/אתר רשמי, -

אתמול (ראשון), משרד הבריאות המליץ לשקול את נחיצות הנסיעות לשורת יעדים במזרח - בהם גם הונג קונג. אזורים נוספים שנכללו בהנחיות משרד הבריאות היו תאילנד, יפן, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטייוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע לסין.

בתוך כך, אתמול עשרות לקוחות של חברת "אל על" ביטלו את טיסותיהם להונג קונג ובחזרה מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. בעקבות זאת, בחברה החליטו לבטל ארבע טיסות שתוכננו להתקיים בימים שני עד רביעי, בשל תפוסה נמוכה של כ-40 בני אדם בלבד על המטוס. ללקוחות שבחרו לטוס הוצע לשנות את מועד הטיסה או את ייעודה.

לדבריו של רובינשטיין, הוא התקשר למוקד פעם נוספת אחרי הודעת משרד הבריאות, אך בחברה השיבו שעדיין יהיה עליו לשלם 90% אם יבטל את הטיול. "אמרתי להם: אני בן 68 ורוצה ליהנות, אבל ככה אני לא יכול. אמרתי לו שיש לי לב חלש ושיפסיק לאיים עליי. מה שווה לי לנסוע ולמצוא את עצמי בהסגר באוסטרליה? הטיול ילך לי והכסף איתו".

כשהסמנכ"ל אמר להם, לדבריו, אם הוא רוצה ש"בחברה יפסידו בגללם כסף", השיב רובינשטיין: "אתה רוצה שאני אגמור את החיים שלי בגלל שאתה מפסיד כסף?".

פגסוס: "צמצמנו למינימום את שהות הנוסעים בטרמינל בהונג קונג"

מפגסוס נמסר בתגובה כי "החברה היא מהמובילות בשוק התיירות בישראל. החברה דואגת תמיד לביטחון מטייליה בכל הטיולים ופועלת באחריות ובמקצועיות ובהתאם להוראות החוק.
בשלב זה, אין אזהרת מסע האוסרת על ישראלים לטוס להונג קונג ואין איסור על חברות התעופה לטוס ליעד זה".

"יחד עם זאת", אמרו בפגסוס, "ברגישות למצב נקטה חברת פגסוס בצעדים שנועדו לצמצם למינמום ההכרחי את שהות הנוסעים בטרמינל בהונג קונג, 3 שעות במקום 10 כמתוכנן והעבירה את הנוסעים לטיסת המשך מיידית עם חברת קוואנטס האוסטרלית אחת החברות הטובות והאמינות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully