וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-811 קורבנות: מספר המתים מנגיף הקורונה עקף את הסארס

אחרי עוד יותר מ-80 חולים שמתו במחוז חוביי, מרכז ההתפרצות בסין, הפך הווירוס החדש לקטלני יותר מבן משפחתו. עם זאת, בסימן חיובי מספר המקרים החדשים שדווחו היה נמוך יותר, כך שייתכן שחלה האטה בהתפשטות הנגיף. בספינה היפנית אותרו עוד שישה מקרים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

התפשטות נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • מספר הקורבנות בסין עלה ל-803
  • בסימן חיובי: מספר המקרים החדשים בירידה
  • שישה מקרים נוספים התגלו בספינה היפנית, שבה שוהים גם ישראלים

מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה החדש עקף את מספר הקורבנות מנגיף הסארס ב-2003. זאת אחרי שהלילה (ראשון) מספר הקורבנות בסין עלה ל-803, מהם 780 במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף. מהסארס, מאותה משפחה של הנגיף החדש, מתו בסך הכול 774 בני אדם ביותר מ-20 מדינות.

בסך הכול, יותר מ-34,800 אנשים נדבקו בנגיף החדש ברחבי העולם, רובם בסין. בחודש שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום, וטרם נמצאו חיסון או תרופה למחלה שרוב קורבנותיה בני יותר מ-60 וסבלו ממחלות קודמות. עם זאת, בסימן חיובי מספר המקרים החדשים שדווחו היה נמוך יותר, כך שייתכן שחלה האטה בהתפשטות הנגיף.

חולה בנגיף הקורונה מטופלת בבית החולים בווהאן סין, 9 בפברואר 2020. רויטרס
רופאים מטפלים בחולים בעיר ווהאן, היום/רויטרס

לפי העדכון האחרון של רשויות הבריאות בחוביי, שבבירת המחוז, ווהאן, התגלה לראשונה הנגיף, אתמול מתו 81 איש. בסך הכול, מתו במחוז שבמרכז סין 780 איש. פרט לסין, נרשמו שני מקרי מוות ידועים במקומות אחרים בעולם - בהונג קונג ובפיליפינים. לפי נציבות הבריאות הלאומית, סך כל המקרים בסין הוא 37,198.

עוד בוואלה!

אחרי הטלת ההסגר בגלל הווירוס, בסין מנסים להרגיע: "יש מספיק מזון לכולם"

לכתבה המלאה

ביפן, דווח על שישה מקרים נוספים בקרב 3,700 הנוסעים - בהם גם ישראלים - המוחזקים בבידוד על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס".

בתוך כך, הונג קונג הטילה הסגר למשך שבועיים על כל מי שיגיע מסין. על המבקרים לבודד את עצמם בחדרי מלון או במרכזי ממשל, בעוד התושבים נדרשים להישאר בבתיהם. מי שיפר את הכללים החדשים יסתכן בקנסות ובעונשי מאסר. בהונג קונג, שעדיין בטראומה מנגיף הסארס שהכה בה קשות, נרשמו עד כה 26 מקרי הדבקות.

3,600 הנוסעים ואנשי הצוות שהוחזקו בספינת התענוגות "דרים וורלד" שוחררו מבידוד אחרי שהרשויות אמרו כי לא נמצאו מקרי הידבקות בקרבם.

הספינה "יהלום הנסיכה" ש 64 מנוסעיה נמצאו חולים בוירוס הקורונה , יפן פברואר 2020. רויטרס
עדיין מוחזקים בבידוד. ספינת "דיימונד פרינסס"/רויטרס

מיליוני אזרחים אמורים היום לשוב לעבודה עם סיום חופשת השנה הסינית החדשה המוארכת, אחרי שרבות מהערים הסואנות של סין בימי שגרה הפכו לערי רפאים בשבועיים האחרונים. זה אחרי שהמפלגה הקומוניסטית הורתה על הסגר, ביטלה טיסות וסגרה מפעלים ובתי ספר. בהמשך למגבלות של הרשויות, הודיע מחוז הוביי שבצפון סין כי בתי הספר יישארו סגורים לפחות עד 1 במרץ. המחוז, המקיף את בירת בייג'ינג, הוא אחד מכמה מחוזות וערים שהאריכו את חופשות הלימודים עד סוף החודש, יחד עם שאנדונג, ג'יאנגסו ושנגחאי.

הזעם על הרשויות גבר אחרי מותו של הרופא לי וונליאנג, שגילה את הנגיף בתחילת ההתפרצות אך הושתק על ידי הרשויות.

"מה שאפילו יותר מתסכל שאלו רק הנתונים 'הרשמיים'", כתב אחד המשתמשים ב"וויבו", המקבילה הסינית של טוויטר. אחר כתב: "אל תגידו שום דבר אחר. כולנו יודעים שאי אפשר לרגוש מסיכות. מדוע אנחנו עדיין חוזרים לעבודה?". גולש שלישי אחר תהה: "יותר מ-20 אלף רופאים ואחיות מרחבי המדינה נשלחו לחוביי, אז למה המספרים ממשיכים לעלות?".

ההאטה של הכלכלה הסינית, השנייה בגודלה בעולם, השפיעה על השווקים בעולם ומדאיגה את המשקיעים. לפי דיווח של העיתון העסקי ניקיי, בייג'ינג חסמה תכנית של "אפל" להמשיך את הייצור במדינה מחר, וענקית המשחקים "טנסנט הולדינג" הודיעה כי היא ביקשה מעובדיה להמשיך לעבוד בבית עד 21 בפברואר.

בהלה עולמית

על אף שהקצב אינו דומה לזה שבסין, הנגיף ממשיך להתפשט בעולם. ביום חמישי מת אזרח אמריקני בן 60 - הקורבן הראשון מהמחלה שאינו אזרח סין - בבית חולים בווהאן, ואתמול אישרה צרפת חמישה מקרים חדשים באזור הוט-סאבוי שלה, כולל אצל ילד בן תשע, כך שסך ההחולים במדינה הגיע ל-11. כל חמשת החולים החדשים הם אזרחים בריטים השוהים באותה בקתה, שבה שהה גם אזרח בריטי שהיה בסינגפור. מצבם לא חמור ושישה אנשים נוספים שהיו בבקתה נמצאים תחת מעקב.

הטיסה האחרונה שפינתה אזרחים בריטים מווהאן נחתה היום בבסיס של חיל האוויר המלכותי במרכז אנגליה, עם 200 נוסעים. במקביל, מטוס עם 266 מפונים נחת היום ראשון בדרווין, אוסטרליה.

בדיקת דם חיובית עם וירוס הקורונה. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
בהלה עולמית. בדיקה המצביעה על הידבקות בקורונה/רויטרס

סינגפור אמרה כי ארגנה טיסת פינוי שנייה עבור 174 סינגפורים ובני משפחתם מווהאן. בעיר המדינה אומתו עד כה 40 מקרים של הנגיף, אחת המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר מהווירוס יחד עם יפן. הממשלה העלתה את רמת הכוננות לנגיף ל"כתומה", הרמה שאומצה בזמן מגיפת הסארס.

מארגני הסלון האווירי בסינגפור צופים שהאירוע השנתי שיתקיים השבוע ימשוך פחות ממחצית מהמשתתפים בתערוכה הקודמת מ-2018.

"זה הולך ונעשה גרוע ומפחיד יותר. אני חושש למשפחתי, לכל אזרחי סינגפור ולכל האנשים ברחבי העולם", כתבה גולשת ששמה רמשה בהאם בפייסבוק.

(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully