וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים על הספינה המבודדת ביפן: "מספר החולים עלה, המצב מדאיג"

40 נוסעים נוספים נדבקו בנגיף הסיני על סיפון אוניית השיט שעגנה לחופי יפן. הנוסעת רוחלה עופרים סיפרה כי אין חולים ישראלים והם יוצאים לנשום אוויר שעה ביום: "לא יודעת איך נשרוד כל כך הרבה זמן". בינתיים, משרד הבריאות הרחיב את הנהלים לחוזרים גם מתאילנד ויפן

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מניין הנדבקים בווירוס הקורונה על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שמבודדת ביפן עלה היום (שישי) ל-61 בני אדם. כ-3,700 נוסעים נמצאים על סיפון האוניה שהושמה בבידוד למשך שבועיים, בהם 15 ישראלים. רוחלה עופרים, אחת הישראליות על הספינה, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי המצב "מאוד מדאיג". לדבריה, "בהתחלה היו 20 חולים ופתאום עלה ל-40 נוספים. אנחנו רואים מהחלון שהאמבולנסים מגיעים ולוקחים את החולים מכאן. בינתיים קיבלנו עדכון מהשגרירות שאף ישראלי עוד לא נדבק".

עופרים סיפרה כי הקפטן מאפשר לכל חדר לעלות לסיפון במשך שעה לנשום אוויר. "יש לנו עוד 12 ימים", אמרה. "בינתיים זה סביל, אבל אני לא יודעת איך נשרוד את זה כל כך הרבה ימים. זה מצב מאוד מדאיג, אבל אנחנו משתדלים להיות אופטימיים". הספינה ונוסעיה צפויים להשתחרר ב-19 בפברואר.

דייוויד הבל, נוסע מבריטניה בן 74, אמר כי לקפטן הספינה היה אסור לחלוק את החדשות על אבחנות הנגיף עם הנוסעים גם כשאמבולנסים הגיעו לפנות את החולים. "מדוע רשות הבריאות ביפן משחררת את המידע לעולם, אבל לא מתירה לקברניט לספר את החדשות לאנשיו?", אמר הבל. "בעיניי זה פשוט לא בסדר".

לינדה איפ, נוסעת בת 62 מהונג קונג, אמרה שהיא נשארת חיובית מכיוון שהאבחנות האחרונות היו של נוסעים שכבר הראו סיפטומים או של אחרים שהיו מאוד קרובים אליהם. "זה מחנה בידוד ברמה גבוהה, עם אוכל ושתייה, שירות, מיטה נחמדה וכריות", אמרה. "אבל אין פה חופש ויש פחד מהחיידקים".

ספינת "דיימונד פרינסס" שמבודדת לחופי יפן בעקבות וירוס הקורונה, 7 בפברואר 2020. רויטרס
שעה ביום לנשום אוויר. נוסעים על ספינת "דיימונד פרינסס", היום/רויטרס

בעקבות המשך התפשטות וירוס הקורונה, משרד הבריאות הודיע היום על הרחבת הנהלים לחוזרים מתאילנד, הונג קונג, יפן, סינגפור, דרום קוריאה ומקאו. על פי ההגדרה החדשה, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת ושהה באחת המדינות שצוינו ב-14 יום שקדמו להופעת תסמינים כמו חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר - עליו לגשת למרפאה או לבית החולים בתיאום מראש. כמו כן, עליו להימנע ממגע ולהתנהג בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד. קודם לכן, משרד החוץ הבהיר כי לא פרסם אזהרת מסע לתאילנד ברקע התפרצות הנגיף.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע אתמול כי המדינה תמנע את כניסתם של אזרחים זרים שנמצאים על אוניית שיט נוספת - "ווסטרדם", שעושה את דרכה לאוקינאווה מהונג קונג - בעקבות חשד כי על סיפונה שוהים כמה חולים. מפעילת השיט, חברת "הולנד אמריקה" מקנדה, הכחישה כי מישהו מהנוסעים נדבק בנגיף. אבה הסביר כי מדיניות ההגירה החדשה תיושם החל מהיום על מנת להבטיח שליטה על הגבולות שתאפשר למנוע את התפשטות הווירוס ביפן.

עוד בוואלה!

זעם בסין על מות הרופא שחשף את הווירוס: "גיבור שאמר את האמת"

לכתבה המלאה
רוחלה עופרים ובעלה אשר נמצאים בספינה ביפן ונמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לווירוס הקורונה. באדיבות המצלומים, אתר רשמי
"בינתיים זה סביל". רוחלה עופרים ובעלה על סיפון האוניה/אתר רשמי, באדיבות המצלומים

הספינה, ועליה 2,000 נוסעים, נמצאת כרגע ליד האי אישיגאקי ותרה אחר נמל חלופי בו תוכל לעגון. עובדת בסוכנות נסיעות סיפרה כי "כולם מתחילים לדחות את הספינה ואנחנו הופכים לנואשים. אנחנו מקווים שנוכל להגיע למקום כלשהו כדי שהנוסעים יוכלו לרדת".

בעוד ספינה נוספת מוחזקת בבידוד בהונג קונג, לפחות ארבע אוניות שיט נוספות, שתיים יפניות ושתיים זרות, עושות את דרכן ליפן עד סוף החודש. שר התעבורה קאזויושי אקבה דחק בנמלים ברחבי המדינה לדחות את כניסת כלי השיט לתחומיהם.

636 בני אדם מתו עד כה בעקבות הנגיף סיני ויותר מ-31 אלף נדבקו. בארגון הבריאות העולמי (WHO) אמרו כי ביומיים האחרונים חלה ירידה במספר הנדבקים בסין, אך מנכ"ל הארגון טדרוס אדהנום הזהיר כי "המספרים יכולים לעלות שוב". לדבריו, ברחבי העולם מתמודדים עם מחסור כרוני בציוד מיגון מפני וירוס הקורונה.

(עדכון ראשון: 11:29)

ספינת "דיימונד פרינסס" שמבודדת לחופי יפן בעקבות וירוס הקורונה, 7 בפברואר 2020. רויטרס
61 נדבקים. ספינת "דיימונד פרינסס", היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully