וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדבקים נוספים התגלו בספינה ביפן; מניין המתים מהנגיף בסין עלה ל-563

6.2.2020 / 8:43

מניין הנדבקים בווירוס הקורונה על ספינת התענוגות עלה ל-20, ואלפי נוסעיה, בהם ישראלים, מוחזקים בהסגר. גם הונג קונג טרם שחררה את ספינת התענוגות. הנגיף ממשיך לגבות קורבנות בסין, עם אלפי מקרים חדשים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

עשרה נוסעים נוספים הוכנסו לבידוד בספינת התענוגות שעוגנת ביפן אחרי שהתגלה שהם חולים בנגיף הקורונה - כך אמרו היום (חמישי) הרשויות. זאת בזמן שמניין המתים מהווירוס בסין עלה ל-563, עם 3,000 מקרים חדשים.

על ספינת "דיימונד פרינסס" של "קרניבל" שוהים כ-3,700 נוסעים, בהם ישראלים, צפויים להיות מוחזקים בבידוד במשך כשבועיים. עד כה, התגלו 20 מקרים על הסיפון, שמצטרפים ל-20 מקרים נוסים ביפן.

"אנחנו מקווים שממשלת ארצות הברית תשלח אמצעי תחבורה לאמריקנים שעל הסיפון", אמר גיי קורטר, סופר בן 75 שנמצא על הסיפון. "זה עדיף לנסוע בזמן שאנחנו בריאים ולהיות מטופלים בבתי חולים אמריקנים, אם נחלה".

ספינת תענוגות עם אלפי נוסעים לחופי יפן, 6 בפברואר 2020. רויטרס
אלפים על הסיפון. הספינה שבהסגר ביפן/רויטרס

בהונג קונג, ספינת תענוגות עם 3,600 נוסעים ואנשי צוות מוחזקת בבידוד זה היום השני ברציפות, עם המתנה לתוצאות בדיקות של שלושה נוסעים בסיפון. הרשויות אמרו כ-33 אנשי צוות בספינת "וורלד דרים" פיתחו תסמינים של זיהום בנשימה ושלושה נשלחו לבידוד בבית חולים אחרי שפיתחו חום. פרט לאחד מהם, כל הבדיקות יצאו שליליות. הונג קונג הורתה לכל המגיעים מסין להיות בבידוד למשך שבועיים.

במקביל, טייוואן אוסרת על ספינות תענוגות בינלאומיות לעגון בשטחה, ומוקד מדאיג נוסף התגלה במלון בסינגפור, אחרי ששלושה אנשים שנכחו בפגישת חברה עם 94 אנשי צוות מרחבי העולם, כולל אחד מווהאן - העיר שבה התפרץ הווירוס בדצמבר, חלו בנגיף. הרשויות לא חשפו איזו חברה זו, אך ארגון הבריאות העולמי אמר כי הוא חוקר את הנושא.

המקרה הזה סיפק את הוכחות לכך שהווירוס עובר בין בני אדם מחוץ לסין. בארגון הבריאות העולמי אמרו שזה מדאיג מאוד ועשוי לבשר שמדובר בהתפרצות גדולה יותר.

בשבוע הבא, יתכנסו מאות מומחים בז'נבה בניסיון למצוא דרך להיאבק בהתפרצות, דרך האצת המחקר לפיתוח תרופות וחיסונים. לפי ארגון הבריאות העולמי, צוות רב-לאומי יגיע לסין "בקרוב מאוד". בארגון הבהירו כי לא ידוע בשלב זה על טיפול יעיל בווירוס, חרף הדיווחים.

עוד בוואלה!

לנגיף הקורונה עדיין אין שם רשמי, וזה עלול לעלות בחיי אדם

לכתבה המלאה
מטופלים במרכז כנסים בעיר ווהאן, סין, 6 בפברואר 2020. רויטרס
מקרי המוות ממשיכים לטפס. מטופלים בווהאן/רויטרס

מניין הקורבנות בסין ב-73 מקרי מוות נוספים, ל -563, עלייה שנמשכת זה יום שלישי ברציפות, עם הגברת מאמצי המומחים למצוא חיסון לנגיף שמשבית ערים ומפעלים ועלול לפגוע בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

במחוז חוביי, מוקד הנגיף, דווח על 70 מקרי מוות חדשים ו-2,987 מקרי הידבקות, יותר מ -80% מסך המקרים שדווחו על ידי הרשויות הסיניות. המחוז שבמרכז סין נמצא בהסגר כבר קרוב לשבועיים. שני מקרי מוות מחוץ לסין נרשמו עד כה, בפיליפינים ובהונג קונג, שניהם היו בווהאן, שם מתו יותר מ -400 איש. הנגיף, הדומה לשפעת, זוהה לראשונה בעיר וסביר כי מקורו בשוק מקומי לפירות ים וחיות בר.

קרוב ל-260 מקרים דווחו ב -31 מדינות ואזורים אחרים מחוץ לסין, על פי הצהרות רשמיות של הרשויות. מאות אזרחים זרים פונו עד עתה מווהאן והושמו בהסגר ברחבי העולם. בארצות הברית, הושמו עוד 350 מפונים תחת הסגר בשני בסיסים צבאיים בקליפורניה, המצטרפים ל-50 אנשים נוספים הנמצאים תחת הסגר, הראשון שכופה המרכזים האמריקניים לבקרה ולמניעת מחלות זה 50 שנה.

יותר מ-20 חברות תעופה בעולם השעו או הגבילו את הטיסות שלהן לסין, וכמה מדינות, כולל ארצות הברית, אסרו כניסה על כל מי שהיה בסין בשבועיים האחרונים.

ירידה במספר הנדבקים היומיים

בעוד שרוב האנשים שנדבקו בנגיף מחלימים במהירות עם תסמינים קלים בלבד, הוא יכול להוביל לדלקת ריאות ולמחלות נשימה חמורות אחרות. עדיין לא ידוע מה שיעור התמותה ממנו, מכיוון שככל הנראה יש מקרים קלים רבים שלא יתגלו.

נציבות הבריאות הלאומית של סין מסרה כי אתמול דווח על 3,694 מקרים נוספים של הנגיף, כך שמספרם הכולל הגיע ל-28,018. זה היה היום הראשון זה יותר משבוע שבו מספר מקרי ההידבקות היומיים בסין ירד.

סין תקפה את הצעדים הבינלאומיים שננקטו כדי להתמודד עם הווירוס, כמו סגירת הגבולות בפני נוסעים סינים. מומחים רבים חוזים שהצמיחה של סין תיפגע עם התפשטות הנגיף, אך השווקים העולמיים התייצבו בימים האחרונים אחרי הזרמת כספים של הבנק המרכזי ודיווחים על תרופות "פורצות דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully