וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה: מניין הקורבנות בסין עלה ל-636, יותר מ-31 אלף נדבקו

נציבות הבריאות הלאומית של סין הודיעו ש-73 בני אדם מתו ביממה האחרונה כתוצאה מנגיף הקורונה. מספר הנדבקים ברחבי סין עד כה עלה ל-31,161. שר הבריאות של יפן הודיע כי אותרו עוד 41 מקרי הדבקות בקורונה על הספינה שנמצאת מול חופי יפן

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מניין ההרוגים מהתפרצות נגיף הקורונה בסין עלה ל-636, לאחר ש-73 בני אדם מתו מהדבקות בנגיף מאז אתמול - כך הודיעה הלילה (שישי) נציבות הבריאות הלאומית בסין. מספר הנדבקים ברחבי סין עד כה עלה ל-31,161. לפי הדיווחים בטלוויזיה הרשמית הסינית, במחוז חוביי במדינה, מוקד התפרצות הווירוס, מתו 69 בני אדם ביממה האחרונה.

במקביל, 41 בני אדם נוספים ששוהים על ספינת "דיימונד פרינסס" אובחנו כחולים בנגיף. ספינת התענוגות עגנה לחופי יפן, שם תישאר בבידוד במשך שבועיים כשעליה 3,700 נוסעים. 61 בני אדם על הסיפון נדבקו עד כה בווירוס, בהם 28 אזרחים יפנים, 11 אמריקנים, שבעה מאוסטרליה וקנדה ושלושה מסין.

ספינה נוספת, "וורלד דרים", הועברה אף היא לבידוד בהונג קונג אחרי ששמונה נוסעים לשעבר נדבקו בווירוס הקורונה. 3,600 איש נמצאים כעת על האוניה, אך נכון לשלב זה אף אחד מהם לא אובחן בנגיף.

הבית הלבן מסר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג שוחחו טלפונית הלילה. טראמפ הביע אמון ביכולתה ובחוסן נפשי של סין בהתמודדותה עם התפרצות נגיף הקורונה. שני המנהיגים הסכימו להמשיך בשיתוף הפעולה בין שני הצדדים.

נוסעים נצורים על אונייה מול חופי יפן, מחשש לווירוס הקורונה, 7 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
אותרו עוד 41 מקרי הדבקות בקורונה על הספינה מול חופי יפן. נוסעים נצורים על האונייה/רויטרס, רויטרס

משרד החוץ של סין הודיע מוקדם יותר כי איטליה מוכנה לאשר כמה טיסות בין המדינות, לאחר שחסמה את התנועה האווירית בחודש שעבר. ההחלטה התקבלה בעקבות פגישתם של סגן שר החוץ של סין, צ'ין גאנג עם שגריר איטליה בסין. דובר משרד הבריאות האיטלקי הודיע על מקרה שלישי של הידבקות בנגיף הקורונה שאותר במדינה. זאת לאחר ששני תיירים סינים שנדבקו בנגיף אותרו במדינה בשבוע שעבר. הנדבק השלישי הוא אחד מ-56 האנשים שהוחזרו בשבוע שעבר מהעיר הסינית ווהאן למדינה.

בסינגפור הודיעו הרשויות כי בכוונתם להוציא טיסה נוספת להחזרת תושבי העיר הנמצאים בעיר ווהאן בסין, מוקד התפרצות הווירוס. גורמים רשמיים במדינה, שכבר פינתה 92 תושבים מווהאן, אמרו בעבר כי הפינוי הנוסף יכול לצאת לפועל תוך ימים ספורים. "משרד החוץ ממשיך לנהל דיונים עם הרשויות הסיניות הרלוונטיות בנוגע לתכניות שלנו לטיסה נוספת כדי להחזיר את אחינו הסינגפורים הביתה", נמסר מהרשויות במדינה. גם במשרד החוץ האמריקני נמסר כי שני מטוסים, שבהם אזרחים אמריקנים, עזבו את העיר ווהאן בסין, בדרך לארצות הברית. בהודעת המשרד לא נמסר כמה מפונים היו בטיסות או לאן הם מפונים בארצות הברית.

עוד בוואלה!

סוף עצוב: מת הרופא הסיני שהושתק כשגילה את נגיף הקורונה

לכתבה המלאה
נוסע נבדק בכניסה לשדה התעופה בהונג קונג, 7 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
73 בני אדם מתו ביממה האחרונה. נוסע נבדק בכניסה לשדה התעופה בהונג קונג/רויטרס, רויטרס

התקשורת הממלכתית בסין, שממשיכה לספור קורבנות מהווירוס, דיווחה אתמול כי לי וונליאנג, הרופא הסיני שניסה להזהיר מפני התפרצות נגיף הקורונה והושתק על ידי הרשויות, מת מהמחלה. בתחילת ינואר, שוטרים הזהירו את לי, רופא עיניים, להפסיק ולדבר על התפרצותו של הנגיף.

עוד בדצמבר הבחין לי בשבעה מקרים של נגיף שלדעתו דמו לסארס, הנגיף שהוביל למגיפה עולמית ב-2003. מקור ההידבקויות, לפי ההערכות מהשוק של פירות ים הואנאן בווהאן, והחולים שהו בהסגר בבית החולים שלו. ב-30 בדצמבר העביר ד"ר וונליאנג הודעה לרופאים אחרים בקבוצת צ'ט שבה הזהיר אותם מפני ההתפרצות וייעץ להם ללבוש בגדי מגן כדי להימנע זיהום. הוא לא ידע אז היה שהמחלה שהתגלתה הייתה נגיף הקורונה החדש לחלוטין.

(עדכון ראשון: 03:39)

תושבים בהונג קונג מצטיידים באמצעי מיגון מנגיף הקורונה, 7 בפברואר 2020. אי-פי, AP
מספר הנדבקים בסין עלה ל-31,161. תושבים בהונג קונג מצטיידים באמצעי מיגון מנגיף הקורונה/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully