וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפוקליפסה": כך נראית ווהאן העיר בה התפרץ נגיף הקורונה

נגיף הקורונה מעורר בהלה בכל העולם, ואף הוביל במדינות מסוימות, לרבות ישראל, לאיסור כניסה ויציאת טיסות לסין. מזה מספר ימים שהעיר "ווהאן", מוקד התפשטות נגיף הקורונה, נמצאת בהסגר. כעת, תמונות שצולמו מרחפן, חושפות את ממדי השפעת הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

דממה, רוחות, עיר רפאים - כך נראית העיר ווהאן, מוקד התפשטות נגיף הקורונה, בימים שלאחר ההתפרצות שגבתה את חייהם

, הממשלה הסינית הכריזה באופן רשמי על מצור מלא. בתוך כמה רגעים, 11 מיליון תושבים נכנסו להסגר, שעל פי הדיווחים נחשב לגדול ביותר בתולדות האנושות. ההנחיות היו ברורות - הישארו בבתים והימנעו מכל מגע אנושי מיותר. זה כמובן לא היה מספיק כדי לעצור את הוירוס, שכעת הדביק מעל ל-20 אלף בני אדם והרג כ-420 בני אדם, אבל זה כן הצליח להפוך את העיר הענקית למסקרנת במיוחד.
צילומי רחפן של רשת החדשות ABC מראה בדיוק כמה העיר הפכה לריקה. כל שירותי התחבורה בעיר, לרבות הרכבות, התחבורה הציבורית ושירותי התעופה, חדלו מעבודה. כך, ממטרופולין שופעת, הפכה ווהאן לעיר רפאים.

מדענים רבים מאמינים כי וירוס הקורונה, הגיע ככל הנראה מחיות שנמכרו בשווקי העיר. כתוצאה מהשתלשלות האירועים שקרתה לאחר מכן, הרשויות הכריזו על תוספת למצור והודיעו כי תנועה של כלי רכב פרטיים לא תותר עד להודעה חדשה. עם זאת, מוניות וכלי רכב המשנעים אספקה, עדיין רשאים לנסוע ללא כל הפרעה. בסרטון שפרסמו ABC ניתן לראות שרק קומץ של מכוניות נותרו על הכביש. שני רוכבי אופנוע על כביש ריק כמעט לחלוטין. וגם מעבר לתנועה, בתי העסק, הברים ואפילו הפארק הגדול בעיר נותרו ריקים וסגורים תחת הוראות המצור והפחד שנזרה בקרב התושבים.

אבל המצור על ווהאן לא הספיק. הרשויות הוסיפו לרשימת ההסגר 15 ערים נוספות בסין, כך שסכום התושבים בהסגר הכפיל את עצמו פי 4 לכ-45 מיליון אזרחים. למעשה, אין דרך ברורה כעת לצאת ולהיכנס מהערים בהסגר, ובסין מפצירים מהחקלאים באזור לסייע ככל האפשר עם אספקת מזון. ביום שני האחרון, משרד הבריאות הודיע באופן רשמי כי יחייב את המעסיקים במשק לא לאפשר כניסה לעובדים שאמורים להיות בבידוד עקב חשש מחשיפה לנגיף. המשרד הודיע כי הוא יפרסם אישור מחלה תקף לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו. נכון לעכשיו, מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-490 ומספר מקרי ההידבקויות בסין עלה ל-24,349 בעוד שלפחות 200 מקרים נרשמו ב-23 מדינות ומחוזות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully