וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין מזהירים: נשים הרות עשויות להדביק את עובריהן בנגיף הקורונה

5.2.2020 / 15:40

אישה חולה בווירוס ילדה תינוק בבית החולים בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות, שהתגלה כחולה גם הוא. קרוב ל-500 איש כבר מתו מהמחלה, רובם המוחלט בסין. סגן מזכ"ל המפלגה בעיר: "המצב עדיין חמור"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

התפרצות הנגיף - עדכונים אחרונים

  • סין: אישה הרה חולה בנגיף ילדה תינוק חולה
  • מניין הקורבנות מתקרב ל-500
  • הונג קונג תשים בבידוד כל מי שחזר מסין

נשים הרות בסין, החולות בנגיף הקורונה, עשויות להעביר אותו לעובריהן - כך אמרו היום (רביעי) רופאים בבית החולים לילדים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הווירוס, הפוגע במערכת הנשימה. הוא התפשט מאז שהתגלה בשוק בעלי חיים בעיר בדצמבר אל רחבי סין ומדינות רבות בעולם. הרופאים התבססו על מקרה של אישה, החולה בנגיף, שילדה תינוק ב-2 בפברואר. 30 שעות אחרי הלידה, בדיקת התינוק אישרה כי הוא נדבק גם כן.

ביממה האחרונה גבה וירוס הקורונה 65 קורבנות נוספים, מה שהעלה את מניין המתים ל-490. 49 מהקורבנות הם בעיר ווהאן, בירת מחוז חוביי. 3,887 בני אדם נוספים נדבקו בסין היבשתית, ומספר הנדבקים הכללי הוא 24,324. יותר מ-200 מקרים אובחנו במעל 20 מדינות. אוסטרליה שלחה מאות בני אדם שהתפנו מווהאן לאי מבודד. יונדאי מוטור שהיא תשעה את הייצור במפעליה בקוריאה הדרומית בשל שיבושים באספקה.

סגן המפלגה הקומוניסטית בעיר, הו לישאן, אמר היום כי המצב בעיר, שנתונה בהסגר, עדיין חומר, וכי היא עומדת בפני אתגרים רבים.

מטופל בבית חולים בעיר ווהאן, סין, 23 בינואר 2020. רויטרס
חולה בווירוס מטופל בבית חולים בווהאן, בחודש שעבר/רויטרס

ההתפרצות של המחלה, הפוגעת בדרכי הנשימה, שיבשה את תנועת הטיסות הבינלאומית לאור המגבלות שהוטלו על אזרחים סינים ועל נסיעות למדינה, ועתה היא פוגעת גם בספינות תענוגות - שתי ספינות, העוגנות ביפן ובהונג קונג עם אלפי נוסעים, הושמו בבידוד אחרי שעל סיפוניהן התגלו נוסעים שחלו בנגיף.

הונג קונג, שלה זיכרונות כואבים ממגיפת הסארס - מאותה משפחת הווירוס החדש - שהכתה בה בתחילת המילניום הנוכחי, סגרה שני מסופים ימיים ותשים בבידוד של 14 יום כל מי שחזר מסין היבשתית. מנהיגת העיר קארי לאם, שהכריזה על הצעדים, אמרה כי הם נועדו לצמצם את מספר האנשים החוצים את הגבול כדי למנוע את התפשטות הנגיף. היא אמרה כי עד כה אושרו 21 מקרים באזור המנהלי המיוחד של סין, לצד מקרה מוות אחד - השני בלבד מחוץ לסין עצמה.

צוותי רפואה בהונג קונג, אחד ממרכזי הסחר והתעופה המרכזיים של אסיה, שובתים בשלושת הימים האחרונים. הם דורשים סגירה של כל מעברי הגבול בין הונג קונג לסין.

עוד בוואלה!

תיעוד: בית החולים שהקימה סין במוקד התפרצות הווירוס בתוך עשרה ימים

לכתבה המלאה
הקמת בית חולים מאולתר במרכז הכנסים בווהאן בשל התפשטות הקורונה, 4 בפברואר 2019. רויטרס
הקמת בית חולים מאולתר במרכז הכנסים בווהאן בשל התפשטות הקורונה, אתמול/רויטרס

במקביל, לפי סוכנות הידיעות שינחואה, הרשויות בווהאן החליטו להפוך שמונה מבנים נוספים בעיר למרכזים רפואיים, בהם חדרי כושר, מרכזי תצוגה וספורט, זאת בנוסף לשלושה מבנים נוספים עליהם הוכרז מוקדם יותר. בסך הכל, 11 המבנים, שהסבתם צפויה להסתיים היום, יוכלו להכיל עד עשרת אלפים מיטות חדשות. זאת, במקביל לבתי החולים הייעודיים שנבנים בעיר, שאחד מהם נפתח כבר השבוע ומכיל אלף מיטות, ואחד נוסף צפוי להיפתח היום עד 1,600 מיטות נוספות.

מבחינה כלכלית, נרשמה עלייה בשווקים הסינים והעולמיים כאחד, לאחר שביום הקודם איבד השוק בשנגחאי קרוב ל-400 מיליארד דולר.

בארגון הבריאות העולמי, שהכריז בשל הווירוס הדומה לשפעת על מצב חירום בינלאומי, אומרים כי עדיין לא ידוע הרבה על הנגיף, לרבות אחוזי התמותה ודרכי ההעברה שלו. ברקע אי הוודאות, כמה מדינות הגיבו בצעדים חריפים, בעוד שהממשלה הקומוניסטית בבייג'ינג קראה לפעול באופן רגוע יותר ובהתבסס על עובדות במקום לזרוע בהלה.

בכירה בארגון הבריאות העולמי, סילבי בראנד, אמרה כי מרבית מקרי התמותה, כמו גם אלו שסבלו מזיהומים קשים בעקבות הנגיף, היו אנשים עם בעיות רפואיות קודמות ברקע או קשישים.

(עדכון ראשון: 12:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully