וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בסין: נער עם שיתוק מת אחרי שהופרד ממשפחתו בשל וירוס הקורונה

יאנג צ'ן, בן 16 ממחוז חוביי - מוקד התפרצות הווירוס - הואכל רק פעמיים במהלך השבוע שבו נותר לבדו, אחרי שאביו ואחיו הושמו בבידוד, ונמצא מת בבית. ראש העיירה ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית המקומי הודחו, והרשויות פתחו בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נער סיני עם שיתוק מוחין מת אחרי שאביו ואחיו הושמו תחת בידוד מחשד שנבדקו בנגיף הקורונה. לפי הדיווחים במדינה, יאנג צ'ן, בן 16 מהעיירה הוואג'יאה שבמחוז חוביי - מוקד התפרצות הווירוס - הואכל רק פעמיים במהלך השבוע שבו נותר לבדו. בעקבות הטרגדיה, שעוררה סערה ברשתות החברתיות במדינה, הודחו מתפקידיהם ראש העיירה ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית המקומי.

לפי התקשורת המקומית, אביו של הנער פרסם קריאות לעזרה ברשת החברתית וויבו, המקבילה הסינית לטוויטר, והסביר כי בנו נותר לבדו, ללא מזון או מים. הרשויות הודיעו שהן יפתחו בחקירת מותו של הנער.

נער סיני עם שיתוק מוחין שמת אחרי שמשפחתו הושמה בבידוד בשל נגיף הקורונה. אתר רשמי
נותר ללא מזון אם מים. הנער יאנג צ'ן/אתר רשמי

הלילה הודיעה סין כי מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-427, עם קורבן ראשון בהונג קונג - השני בלבד מחוץ לסין, נוסף לאזרח הפיליפינים שמת ביום ראשון. בסך הכול, מספר מקרי ההידבקויות בסין עלה ל-20,438 בעוד שלפחות 151 מקרים נרשמו ב-23 מדינות ומחוזות אחרים.

רוב הקורבנות בסין הם במחוז חוביי, שבבירתו, הוואן, התפרץ הנגיף, בין למשפחת הסארס שעדיין מעט מאוד ידוע לגביו. ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בשבוע שעבר, ונעשים מאמצים לפתח חיסון מפני הווירוס, שגרם לנזקים כלכליים כבדים לסין - אתמול נמחקו מהשוק בשנגחאי מניות בשווי של כ-400 מיליארד דולר.

עובדי רפואה שובתים בדרישה מהונג קונג לסגור את גבולה עם סין כדי להפחית את התפשטות נגיף הקורונה, 4 בפברואר 2020. רויטרס
זיכרונות מהסארס. שביתה של רופאים בהונג קונג, היום/רויטרס

בהונג קונג, צוות בית החולים אמר כי הקורבן, גבר בן 39, סבל ממחלה כרונית קיימת וביקר בווהאן בינואר לפני שחלה. מאות גורמי רפואי במושבה הבריטית לשעבר שבתו זה היום השני ברציפות בקריאה לממשלה לסגור לחלוטין את גבולות העיר עם סין היבשתית, יממה לאחר שהמנהיגה קארי לאם השאירה שלושה מעברים פתוחים. בעיר אושרו עד כה 15 מקרים של הנגיף, ובכל זאת רשת בתי החולים הציבוריים שלה מתקשה להתמודד עם זרם החולים ואמצעים לבלום את הווירוס.

הונג קונג נפגעה קשה מנגיף הסארס בשנת 2002, שממנו מתו כמעט 800 בני אדם ברחבי העולם. יותר משליש מהם היו בעיר.

מקאו, מוקד ההימורים הגדול בעולם, הודיעה כי היא ביקשה מכל בתי הקזינו להשעות את פעילותם למשך שבועיים כדי לסייע לבלום את ההתפשטות. הודעתו של מנהיג מקאו, הו לאט סנג, מגיעה אחרי שהקולוניה הפורטוגזית לשעבר אישרה כי התגלו עשרה מקרים של הידבקות בווירוס, והודיעה על הגבלות מחמירות על התנועה בשטחי חצי האי, אזור מנהלי הנמצא בשליטתה של סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully