וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: מעסיקים יחויבו לא לאפשר כניסת עובדים בבידוד

3.2.2020 / 19:36

עם המשך התפשטות הווירוס הסיני, במשרד הבריאות הזכירו כי נאסר על כל מי שהיה בסין ב-14 הימים האחרונים לשהות מחוץ לבית, ובכלל זה במוסדות החינוך, בתחבורה הציבורית ובמקומות העבודה. אישור מחלה תקף יפורסם לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי הוא יחייב את המעסיקים במשק לא לאפשר כניסה למקום העבודה של מי שאמורים להיות בבידוד, בעקבות חשש לחשיפה לנגיף הקורונה שגבה עד כה את חייהם של לפחות 361 בני אדם. על פי הנחיות המשרד, כל מי שהיה בסין ב-14 הימים האחרונים מחויב לשהות בבית ולהימנע בשהות בחוץ - גם לשהות קצרה. בכלל זה, נאסר על החוזרים מסין לשהות גם במוסדות החינוך, במקומות העבודה, בתחבורה הציבורית, במקומות הבילוי והקניות, בבתי החולים והמרפאות, וזאת לתקופה של 14 ימים הנחשבת ל"תקופת הדגירה" של הווירוס.

היום, הודיע משרד הבריאות על ההנחיה למעסיקים ומסר כי הוא יפרסם אישור מחלה תקף לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו למשך תקופת הבידוד. בנוסף לכך, לבקשת משרדי הבריאות והתקשורת, חברות התקשורת ישלחו מסרונים לכל הישראלים שנוחתים בנתב"ג עם ההנחיות הרלוונטיות לחוזרים מסין.

במשרד קראו לציבור החוזרים מסין לשים לב לתסמינים שעלולים להעיד על הידבקות בנגיף. "אם חזרתם מסין ב-14 יום האחרונים ויש לכם תסמינים של מחלת חום ושיעול יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתכם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד", מסר המשרד.

אזרחים אינדונזיים שנחתו מווהאן לפני העברתם להסגר בבסיס צבאי באינדונזיה, 2 בפברואר 2020. רויטרס
אזרחים אינדונזיים מועברים להסגר מחשש לנגיף הקורונה, אתמול/רויטרס

במשרד הזכירו כי "כפי שאמרנו בימים האחרונים, אנחנו מניחים שהנגיף יגיע לארץ, ומערכת הבריאות ערוכה להתמודדות עימו. אנחנו פועלים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי ותוך שיח עם מדינות מקבילות. המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה".

במשרד הדגישו כי ההנחיות נוגעות למי ששהו בסין ולא לאנשים ממוצא זה או אחר. זאת, על רקע גילויי הגזענות בעולם כלפי אנשים ממוצא סיני בעקבות הבהלה מהתפשטות הנגיף. "אין להיכנס לפאניקה ואסור לתת לפחדים ולדעות הקדומות לנהל את המשבר", נמסר. "גילוי שנאה או ניכור כלפי אנשים ממוצא אסיאתי אינם מקובלים. ארגון הבריאות העולמי ואנחנו מעריכים את המאמצים האדירים שעושה הממשל הסיני כדי להתמודד עם המשבר ועל שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים הבינלאומיים".

יותר -17 אלף בני אדם נדבקו בווירוס, שהחל בעיר וואהן במחוז חוביי שבסין, אך מאז התפשט ליותר מ-25 מדינות. ביממה האחרונה בלבד, נדבקו 2,829 בני אדם נוספים. אתמול, נרשם מקרה מוות ראשון מהנגיף מחוץ לסין - בפיליפינים. מספר הנדבקים עקף את זה שנרשם במהלך התפרצות מחלת ה-SARS בסין בשנים 2002-2003.

עוד בוואלה!

"הסכנה הצהובה": נגיף הקורונה מעורר גזענות נגד הסינים בעולם

לכתבה המלאה
נשים עם מסכות לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בשדה התעופה באינצ'ון, דרום קוריאה, 3 בינואר 2020. רויטרס
נשים עם מסכות לצורך התגוננות מהנגיף בשדה התעופה באינצ'ון, דרום קוריאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully