וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות סין השוותה את צעדי ישראל לשואה והתנצלה: "המסר הובן לא נכון"

2.2.2020 / 22:13

השגריר בפועל טען כי ארצו פתחה את השערים לפליטים יהודים בשואה וביקש כי "גם ישראל תשאיר את הדלת פתוחה לסינים". זאת לאחר שהוחלט להחמיר את הגבלות הכניסה מסין בשל וירוס הקורונה. בשגרירות מיהרו לחזור בהם מהדברים: "מבקשים סליחה אם הדברים פורשו שלא כהלכה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

שגרירות סין בישראל הבהירה הערב (ראשון) כי לא התכוונה להשוות את הצעדים שנקטה ישראל נגד תיירים מסין בשל התפרצות וירוס הקורונה, להתנהלותה של סין כלפי יהודים בתקופת השואה. "לא הייתה שום כוונה להשוות בין הימים החשוכים של השואה למצב הנוכחי", נמסר בהודעת השגרירות. "אנו רוצים להתנצל אם מישהו הבין את המסר שלנו בדרך הלא נכונה".

ההתנצלות מגיעה בעקבות דברי דאי יומינג, שגריר סין בפועל, שאמר מוקדם יותר היום כי ארצו "פתחה את השערים לפליטים יהודים בימים אפלים בשואה ובמלחמת העולם השנייה", ומאחר ומשרד החוץ הישראלי הורה על סגירת שערים בפני תיירים סינים, ביקש כי על "ישראל תשאיר את הדלת פתוחה לסינים".

שגרירות סין בישראל. Google Earth
מתנצלת על ההשוואה. שגרירות סין בישראל/Google Earth

מוקדם יותר היום שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן קיימו סיור משותף בנתב"ג, וביקרו בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בשדה בכדי לבדוק מקרוב את ההיערכות לסגירת המעברים לאנשים ששהו בסין בשל התפרצות נגיף הקורונה.

השר דרעי הודיע כי לפי הנחייתו של שר הבריאות ליצמן, תימנע כניסתם של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים וכן לאלה שאינם אזרחי או תושבי ישראל. דרעי מסר כי כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. זאת, למעט אלה שיש בידם כרטיס לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד שש שעות ממועד כניסתם.

בתוך כך, בימים האחרונים משרד החוץ פרסם אזהרת נסיעה לסין בעת הזו, מחשש להתפשטות הווירוס ממנו מתו 305 בני אדם ונדבקו יותר מ-14 אלף איש.

עוד בוואלה!

דרעי וליצמן סיירו בנתב"ג לאחר איסור הכניסה מסין: "לא להיכנס להיסטריה"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס  דיון רב-משתתפים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה - בלשכת רה''מ בירושלים - 2 בפברואר 2020. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"שגם ישראל תשאיר את הדלת פתוחה". דיון היערכות לאומית עם וירוס הקורונה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully