וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה: 46 סינים מתו ביממה, ארה"ב הכריזה על מצב חירום

דנה ירקצי וסוכנויות הידיעות

1.2.2020 / 14:10

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, עם יותר מ-11,660 חולים שאובחנו בסין ו-259 מתים. עשרות מדינות הודיעו על הגבלת כניסת אזרחים סינים. 200 אזרחים אמריקנים פונו מסין והושמו בהסגר למשך שבועיים. בישראל: עשרות סינים שנחתו בנתב"ג בטיסת המשך גורשו

צילום: משרד הבריאות

התפרצות נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • יותר מ-11 אלף בני אדם חלו בווירוס, כ-260 מתו
  • ארצות הברית הכריזה על מצב חירום רפואי
  • 62 מדינות החליטו על הגבלת כניסת אזרחים סינים לשטחיהן
  • בישראל: 30 אזרחים סיניים גורשו אחרי שנחתו בנתב"ג מטיסת המשך

בעוד וירוס הקורונה ממשיך להתפשט לעוד ועוד מדינות, מספר הנדבקים עלה היום (שבת) ל-11,791 בני אדם. 259 סינים מתו עד כה בעקבות הנגיף, כשאתמול בלבד מתו 46 בני אדם ואותרו מעל ל-2,102 חולים חדשים בסין. מספר הנדבקים כבר עקף את זה שנרשם במהלך התפרצות מחלת ה-SARS בסין, בשנים 2002-2003.

מבין החולים, כ-135 אובחנו ב-25 מדינות, בהם 19 בתאילנד, 17 ביפן, שבעה בארצות הברית, שבעה בגרמניה, שלושה בצרפת, שניים בבריטניה, שניים ברוסיה ומקרים ראשונים אותרו גם בשבדיה וספרד.

ארצות הברית הכריזה אמש על מצב חירום רפואי והודיעה על צעדים משמעותיים להתמודדות עם התפרצות הנגיף, כמו למשל איסור כניסת זרים שהגיעו מסין. כמו כן, אזרחים אמריקנים שחזרו בשבועיים האחרונים מסין יחויבו לשהות בבידוד במשך שבועיים, כך לפי מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, אלכס אזר. אזר הוסיף כי הממשל הגביל טיסות מסין בשבעה נמלי תעופה גדולים בארצות הברית, וכי 200 אזרחים אמריקנים פונו מסין והושמו בהסגר למשך שבועיים, זאת כדי לפקח על מצבם הבריאותי וכדי לצמצם את סיכון ההידבקות של אנשים אחרים בנגיף.

כמו כן, מספר מדינות במרכז ובדרום אמריקה הודיעו על איסור נסיעה לתושביה בסין, וכן פרסמו הגבלות לאזרחיהן שחזרו מהמדינה. גואטמלה ואל סלבדור הודיעו אמש על הגבלות על תושביה שחזרו מסין. קוסטה ריקה הודיעה שתבחן היטב את גבולותיה ואילו פרגוואי, בדרומה של היבשת, הודיעה על השעיית הויזות שתיתן לאזרחי סין שרוצים להיכנס למדינה. בישראל, 30 אזרחים סינים שנחתו בנתב"ג בניגוד להנחיות במסגרת טיסת המשך ממוסקבה - גורשו בחזרה לבירת רוסיה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה.

מתפללים מוסלמים במסגד בהודו חובשים מסיכות פנים. AP
מתפללים במסגד בהודו חובשים מסיכות פנים מחשש להידבקות בנגיף/AP

בגרמניה הודיעו שירותי הבריאות כי שני בני אדם נוספים נמצאו כחולים בוירוס. על פי ההודעה החולים הינם בן ואב מבוואריה, שם נבדקו בעבר חמישה אנשים עם חשד לקורונה. "כיום יש בסך הכל שבעה מקרים מוכרים של נגיף קורונה", נמסר בהודעה.

סוכנות הבריאות הציבורית בשבדיה מסרה כי אישה שבבדיקות נמצא אצלה וירוס הקורונה מוחזקת בבידוד בבית חולים בדרום המדינה. "מדובר באישה שביקרה באזור ווהאן שבסין וחוותה תסמיני שיעול לאחר שחזרה", נמסר בהודעה. "היא לא חולה קשה". בספרד, משרד הבריאות הודיע כי גבר תושב האיים הקנריים אובחן כחולה בקורונה, לאחר שבא במגע עם גבר גרמני שחלה במחלה.

בשל חשש מהתפרצות הווירוס, 62 מדינות יישמו הגבלות על כניסת אזרחים סינים לשטחיהן, בהן ישראל. מדינות וחברות תעופה נוספות הודיעו היום על ביטול טיסותיהן אל ומסין עד הודעה חדשה. איראן עצרה את הטיסות, וכך גם חברות "דלתה" האמריקנית, "וייטנאם איירליינס", "קוואנטס" האוסטרלית ו"אייר ניו זילנד". בנוסף לכך, ממשלות ברחבי העולם פועלות להשבת אזרחים ודיפלומטים השוהים ברחבי סין.

נוסעים ברכבת התחתית בהונג קונג, 1 בפברואר 2020. רויטרס
הרכבת התחתית בהונג קונג/רויטרס

בצידו השני של העולם, בעיראק, הוחלט על איסור כניסת נוסעים שחזרו מסין לנמל התעופה הבינלאומי "בצרה" שבמדינה, ואילו עיריית העיר הצפונית טיינג'ין שבסין, הודיעה אמש כי בתי הספר ומקומות העבודה בעיר יישארו סגורים עד להודעה חדשה. גם טורקמניסטן ואוזבקיסטן הודיעו על הפסקת הטיסות למדינה.

בוייטנאם הסמוכה הכריזו על מצב חירום לבריאות הציבור, בעקבות מגיפת הקורונה. הממשלה הודיעה על עצירת כל הטיסות לסין וממנה. בהודעת הממשלה נמסר כי כל האישורים שניתנו לטיסות בין וייטנאם לסין, כולל טייוואן, הונג קונג ומקאו, בוטלו עד להודעה חדשה.

בעוד ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בעקבות התפרצות הנגיף, במוקד ההתפשטות שבעיר ווהאן בסין אמרו היום כי עליהם היה לפעול מוקדם יותר כדי למגר את הווירוס. יו"ר המפלגה הקומוניסטית בעיר, מה גאוקיאנג, הסביר כי ההשפעה של הנגיף של סין והעולם כולו הייתה יכולה להיות חלשה יותר, אם האמצעים נגד הידבקות היו מיושמים קודם לכן.

עובדים בחליפות מגן מקבלים נוסעים ממטוס שהגיע מבנגקוק לווהאן, 1 בפברואר 2020. רויטרס
עובדים בחליפות מגן מקבלים נוסעים ממטוס שהגיע מבנגקוק לווהאן/רויטרס
עובדים בנמל התעופה של סאו פאולו, ברזיל, חובשים מסיכות לפניהם מחשש להידבקות בוירוס הסיני. AP
עובדים בנמל התעופה של סאו פאולו, ברזיל, חובשים מסיכות לפניהם מחשש להידבקות בוירוס הסיני/AP

ראש העיר, זאו שיאנוונג, הדגיש כי משימת מניעת התפשטות וירוס הקורונה בווהאן נותרה "חמורה ומורכבת". סגן ראש העיר שו הונגלן הוסיף כי עדיין קיים מחסור במסכות ומשאבים רפואיים נוספים.
מוקדם יותר היום, ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע לסין בעקבות התפשטות הנגיף.

בבייג'ינג זעמו על ההחלטה שהתקבלה בעת חיזוק קשרי הסחר בין שתי המדינות. לאחר שארגון הבריאות העולמי המליץ שלא לפרסם אזהרות דומות. משרד הבריאות הסיני מסר כי "ארגון הבריאות העולמי דחק במדינות להימנע מהגבלות מסע, אבל זמן קצר לאחר מכן ארצות הברית פעלה ההיפך. זה באמת מרושע".

אזהרת מסע גם לישראלים

בישראל, משרד החוץ פרסם אמש אזהרת מסע, לפיה יש להימנע מלנסוע לסין בעת הזו מחשש להידבקות בוירוס הקורונה. "בדיון שהתקיים היום בין מטה משרד החוץ בירושלים לבין הנציגויות בסין הוחלט כי תעודכן אזהרת המסע לסין לפיה משרד החוץ ממליץ לאזרחים שלא לנסוע בעת הזו לסין וכי אזרחי ישראל הנמצאים בסין ישקלו האם לעזוב את המדינה בהקדם".

במשרד הבהירו כי "על אף ביטול הטיסות הישירות בין סין לישראל, עדיין קיימת אפשרות לעזוב את סין דרך אירופה או יעדים מסוימים באסיה ולהגיע לארץ". עוד הוסיף המשרד כי נציגויות ישראל בסין ממשיכות לפעול כרגיל, ולטפל בישראלים המעטים הנמצאים במדינה.


(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully