וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן הודיע: לא נאשר לטיסות מסין להיכנס לארץ בעקבות וירוס הקורונה

30.1.2020 / 18:42

ועדה מיוחדת של משרד הבריאות התכנסה כדי לקבוע כיצד ישראל תתמודד עם התפשטות הנגיף, המאיימת להגיע גם לישראל. שר הבריאות אמר כי בשלב זה יש לאסור על כניסת טיסות מסין. מנכ"ל משרד הבריאות: "מפתחים אמצעים להבטיח שאנשים שיהיו להם תסמינים ישהו בבידוד"

צילום: כאן 11, עריכה: שאול אדם

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב (חמישי) בפתח ועדה מיוחדת של משרד הבריאות, שהתכנסה במטרה לבחון את דרכי ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כי הטיסות מסין לישראל יופסקו בשלב זה, ולא תאושר כניסה מהמדינה עד להודעה חדשה. מדינות רבות בעולם עצרו את הכניסות מסין, זאת בעקבות התפשטות הווירוס. השר ליצמן אמר כי "בתום התייעצויות ודיונים בימים האחרונים, החלטנו כל מיני החלטות בקשר לווירוס הקורונה מסין". הוא ציין כי הוירוס התפשט למקומות שונים ברחבי העולם, בין היתר לאירופה. "זה מחייב אותנו להשגיח ולראות מה אנחנו יכולים וצריכים לעשות כדי לשמור על האוכלוסייה שלנו", הוסיף ליצמן.

לדבריו, "קודם כל אנחנו כרגע לא מאשרים להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה". השר ליצמן הסביר כי "מי שבא מסין, גם מי שלא מגיע ישירות, גם אותם אנחנו נבדוק - זאת אומרת שהחלטנו שכל מי שבא ועלול להדביק צריך להישאר בבית שבועיים ימים". לטענת ליצמן, "אנחנו ממשיכים את המדיניות של אירופה". הוא אף הוסיף כי "פה ושם אפשר להחמיר קצת, זה לא נורא". הוא סיפר כי היום היה אשפוז כפוי בבית החולים שיבא, וכבר נעשו כמה אשפוזים בחשד להדבקות בווירוס. "לשמחתנו לא היה אף מקרה אחד בארץ", אמר השר.

כינוס הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות בהשתתפות: השר יעקב ליצמן ופרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות:ת"א, 30 בינואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
"מניחים שיהיה מקרה בארץ". כינוס הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות, הערב/מערכת וואלה!, בועז אפרת

הוועדה של משרד הבריאות מורכבת מכל הגופים הקשורים בטיפול בנושא, בהם נציגי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, צה"ל, מד"א כיבוי אש, המל"לו ומשרד החוץ. גם המזכירים של שגריר סין בישראל הגיעו לדיון, ומתעדכנים עם מנכ"ל משרד הבריאות בנעשה. נציגי פיקוד העורף הגיעו לדיון והלכו לפני שהוא התחיל בגלל שהנושא לא תואם עם דובר צה"ל

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי במשרד עוסקים בהערכות מצב יומיות כבר יותר משבוע, וזאת כדי להביא להתמודדות טובה עם הנגיף ועם ההתפרצות שהחלה בסין. בר סימן טוב הוסיף כי "כמו שנאמר, התפרצות היא כבר לא רק בסין ואנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המקרה הראשון לארץ, אבל אנחנו מניחים שיהיה מקרה בארץ". הוא התחייב כי "נדע להכיל אותו בצורה הטובה ביותר. אנחנו נוקטים בכל האמצעים כדי שלא ייכנסו לישראל אנשים עם חשד לכך, אבל לאף מדינה אין שליטה הרמטית על כניסות אליה".

בר סימן טוב הוסיף כי "יש גם מעברים יבשתיים, שכנים שגם משם נכנסים אנשים לישראל על בסיס יומי, ולכן ההנחה שלנו היא שזה יגיע גם לישראל. בכל רגע נתון יש מקרה אחד או שניים, וכולם נשללו". עם זאת, הבהיר כי "כשזה יקרה נדע להתמודד. המערכת הקהילתית והאשפוז ערוכות, השפעת כבר בדעיכה והלחץ לגביה פחת".

עוד בוואלה!

רחובות נטושים ובדיקות במלונות: הצצה לחיים במוקד הווירוס הסיני

לכתבה המלאה
אנשי צוות של חברת "תאילנד איירווייס" מתכוננים לחיטוי מטוס שהגיע מסין כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונוה בשדה התעופה בבנגקוק. רויטרס
אנשי צוות של חברת "תאילנד איירווייס" מתכוננים לחיטוי מטוס שהגיע מסין/רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי "אנחנו מנסים לצמצם את הכניסה מסין לישראל ככל הניתן, ואנחנו מנסים למנוע גם את כניסות של אנשים שהגיעו דרך מדינות אחרות". לדבריו, עד כה נשלחו לבדיקות מעבדה 19 אנשים בישראל, 16 מהם נשללו ושלושה ממתינים לתשובות. הוא טען כי "כולם יהיו שבועיים בבידוד ביתי, זאת כדי שאם מישהו מגיע עם הנגיף נפחית את הסיכון".

מנכ"ל משרד הבריאות הסביר כי המשרד יוציא הוראות מסודרות בשעות הקרובות. "זה יהיה תלוי במצב, אם הוא פיתח תסמינים או לא", טען. "אנחנו מפתחים את האמצעים להבטיח שאנשים שיהיו להם תסמינים ישהו בבידוד ביתי". הוא הסביר כי יש מספר אמצעים להבטיח זאת, "נפעיל אותם במידת הצורך. יש לנו את האמצעים החוקיים לעשות את זה", הוסיף.

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמר בוועדה כי "מקרה מאומת הוא רק מקרה שבו מצאו את הווירוס במעבדה. לעומת זאת יש מקרים חשודים - קשר עם סין, קשר עם חולה ידוע". היא ציינה כי "אנחנו עוקבים אחרי הנתונים ואוספים את המידע ברמה יומית. אנחנו מקבלים החלטות, עושים סיעור מוחות ונערכים מבחינה לוגיסטית". בנוסף לכך, הבהירה פרופ' סדצקי כי "מערכת הבריאות ערוכה להרבה תרחישים".

כינוס הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות בהשתתפות: השר יעקב ליצמן, ת"א, 30 בינואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
"מנסים לצמצם את הכניסה מסין". הישיבה המיוחדת במשרד הבריאות, הערב/מערכת וואלה!, בועז אפרת

במשרד הבריאות הודיעו השבוע כי מדיניות הכניסה והיציאה מסין נשקלת בעקבות התפשטות ההדבקות בנגיף. בין היתר, שוקלים במשרד לקרוא לאזרחים שחזרו מסין "להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה". במשרד הבריאות אמרו כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות, וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי.

לפי שעה, כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. עם זאת, משפחות שליחים עם ילדים אשר ביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני בעקבות דחיית פתיחת הלימודים קיבלו היתר לכך.

(עדכון ראשון 18:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully