וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התפשטות הנגיף הסיני: אל על הודיעה על עצירת הטיסות לבייג'ינג

בעוד מספר הקורבנות שנדבקו בווירוס הקורונה עולה, חברת התעופה החליטה להשהות את טיסותיה לבירת סין למשך חודשיים. משרד הבריאות: "פעולה הכרחית, ההגעה של הנגיף לישראל ולמדינות אחרות היא בלתי נמנעת". 170 בני אדם מתו בסין מאז התפרצות הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, אל על הודיעה הבוקר (חמישי) על השהיית טיסותיה לבייג'ינג עד 25 במרץ 2020. יחד עם זאת, טיסה 096 מבייג'ינג לנתב"ג תשוב היום לארץ כמתוכנן. מהחברה נמסר כי "אל על תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסי טיסה לסין והונג קונג שכורטסו עד ה-26/1/20 לבטל או לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי ביטול, שינוי וטיפול עד סוף חודש פברואר".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הכריז כי המשרד פועל לביטול התנועה מסין לישראל ואליה. לדבריו, "ההגעה של הנגיף לישראל ולמדינות אחרות היא בלתי נמנעת. יש על זה קונצנזוס מקצועי רחב. זו פעולה מורכבת בהרבה ממה שזה נשמע, אך אנו מבינים שהיא הכרחית". בהמשך היום, הגיעה לבית החולים שיבא בתל השומר אישה שעלה חשש כי נדבקה בווירוס הקורונה. היא לא הסכימה להיכנס לבידוד, והופעל צו אשפוז בכפייה בכדי להעבירה לבידוד ולמנוע מקרה של הדבקה במידה ויימצא הנגיף בגופה.

במשרד הבריאות מסרו כי הם מתכוננים לטיפול באזרחים ששבים מסין. "‏צריך לזכור שאנשים מגיעים מסין לא רק בטיסות ישירות ולא רק דרך נתב"ג, אך אנו נערכים גם לכך שכל מי שהיה בסין בשבועיים האחרונים, נדע לזהות אותו ולבדוק אם יש צורך בבידוד עבורו. אם הם חשים ברע, הם צריכים לפעול לפי ההנחיות המפורטות שלנו".

אל על בואינג 767. Aero Icarus, Creative Commons
טיסות החברה לסין בוטלו עד מרץ/Creative Commons, Aero Icarus

גם חברת לופטהנזה הודיעה אתמול כי תפסיק את טיסותיה אל סין וממנה עד ה-9 בפברואר, כמו גם את כל טיסות חברות הבת שלה - סוויס ואוסטריאן איירליינס. בהצהרה שפורסמה בחשבון הטוויטר של החברה, נכתב כי קבלת הזמנות לטיסות לסין תושהה עד סוף החודש הבא וכי טיסות החברה להונג קונג ימשיכו כסדרן.

בריטיש איירווייס הודיעה גם היא על השעיית טיסותיה לבייג'ינג ושנגחאי, ומסרה: "בטיחות הנוסעים והצוותים שלנו קודמת להכל". גם חברת התעופה הסינית האינאן אירליינס, שמפעילה טיסות במספר קווים בין ישראל וסין, מסרה כי תשהה את מרבית קוויה הבינלאומיים, ובכללם קו בייג'ינג-תל אביב בתאריכים 3-28 בפברואר. טיסותיה השבועיות בקו שנזן-תל אביב יפעלו כסדרן, בהתאם להתפתחויות והוראות הרשויות.

חברה נוספת שהפסיקה באופן זמני את הטיסות בין ישראל וסין היא סצ'ואן איירליינס, שביטלה את קוויה ליעדים רבים בעולם. הטיסות לישראל יבוטלו החל מ-12 בפברואר ועד 26 בפברואר, והטיסה האחרונה בפברואר תצא ב-9 לחודש. נכון לשעה זו, הטיסות יחודשו ב-2 במרץ.

עוד בוואלה!

הווירוס ממשיך להתפשט: 38 מתים ביממה בסין, אזרחים זרים מפונים

לכתבה המלאה
אנשי צוות של חברת "תאילנד איירווייס" מתכוננים לחיטוי מטוס שהגיע מסין כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונוה בשדה התעופה בבנגקוק. רויטרס
אנשי צוות של חברת "תאילנד איירווייס" מתכוננים לחיטוי מטוס שהגיע מסין/רויטרס

מניין המתים בהתפרצות נגיף הקורונה בסין עלה היום ל-170, כשרק ביממה האחרונה גבה הווירוס הקלטני את חייהם של 38 איש. במקביל, אזרחים זרים מפונים ממחוז חוביי, שספג את הפגיעה הקשה ביותר מאז התפרצות הנגיף. האזרחים ששהו באזור החלו לחזור לביתם תחת מעקב צמוד, ומומחי בריאות עולמיים הביעו "חשש גדול" כי המחלה מתחילה להתפשט בין אנשים מחוץ לסין.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי אמר כי המקרים המעטים של התפשטות הנגיף בין אנשים מחוץ לסין, כפי שאירע ביפן, גרמניה, וייטנאם וקנדה, גרמו ל"דאגה רבה" והיו בין הגורמים לכך שמנכ"ל סוכנות הבריאות של האו"ם כינס מחדש אתמול ועד מומחים בכדי להעריך האם יש להכריז על ההתפרצות כמצב חירום עולמי.

לפי שעה, כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. עם זאת, משפחות שליחים עם ילדים אשר ביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני בעקבות דחיית פתיחת הלימודים קיבלו היתר לכך.

(עדכון ראשון: 09:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully