וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: צפויים מקרים של קורונה בישראל, אנחנו ערוכים

28.1.2020 / 17:28

משה בר סימן טוב הודיע בתשובה לשאלת וואלה! NEWS שבנתב"ג תוקם עמדה למדידת חום עבור אנשים שחוששים שחלו בנגיף. עם זאת, הוא הבהיר כי אין צורך בבדיקה של כלל החוזרים מסין: "זה לא יעיל ויכול להזיק". לדבריו, נקודת ההנחה היא ש"שום דבר לא אומר שזה רחוק מאיתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע היום (שלישי) על הקמת עמדה לבדיקת אנשים החשים כי הם חולים בנגיף הקורונה בנמל התעופה בן גוריון. המנכ"ל הוסיף בתשובה לשאלת וואלה! NEWS, כי יוקמו בשדה עמדות הסברה בנושא. "אם אדם מרגיש שיש לו חום אז הוא יכול להיבדק ויוכלו לקבל החלטה בעניינו במקום", אמר, והבהיר כי אין צורך בבדיקה של כלל החוזרים מסין.

המנכ"ל הסביר כי נקודת ההנחה של המשרד היא שיהיה לפחות מקרה אחד של חולה בנגיף הקורונה בישראל. "אני יוצא מנקודת הנחה שיהיה אירוע בישראל", אמר. "כשזה יקרה אנחנו נבודד את אותו מטופל בבית או בבית החולים לפי מצבו הבריאותי ונתמודד עם זה. גם אם יהיו יותר מקרים, נתמודד". בר סימן טוב הבהיר כי "שום דבר לא אומר שזה רחוק מאיתנו ושאפשר להמשיך הלאה. אנחנו לא בלחץ, אבל אנחנו דרוכים מאוד".

לדברי בר סימן טוב, החשב הכללי באוצר הקצה תקציב ייעודי למלחמה בנגיף והדגיש כי הוא לא הוגבל. "כל הוצאה שנצטרך להוציא, יש גיבוי של החשב הכללי, ולכל התקשרות שנצטרך לבצע", ענה לשאלת וואלה! NEWS. "כמובן שאנחנו לא רוצים לעשות הוצאות מיותרות אבל לא נחסוך", הבהיר. "כרגע יש לנו כסף לכוח אדם, להתקשרות עם מד"א, לפעילות בשדה התעופה ולפרסום. אם נצטרך עוד - נקבל. יש אמירה ברורה מצד החשב הכללי בנושא. הם מבינים את העניין".

שדה תעופה בן גוריון 6 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"זה לא יעיל ויכול להזיק". שדה תעופה בן גוריון/ראובן קסטרו

ישיבה מיוחדת של הצט"ם (צוות טיפול במגפות) בנושא תתקיים ביום חמישי הקרוב, ומלבדה תתכנס גם רשות האשפוז העליונה. שתי הוועדות יהיו פתוחות לסיקור תקשורתי. "אנחנו מעדכנים לפחות פעם ביום ואם צריך יותר", הוסיף בר סימן טוב. "אנחנו בקשרים טובים מאוד עם ארגוני הבריאות הבינלאומיים. המעבדות המרכזיות שלנו מוכנות ואנחנו מוכנים לזהות את הווירוס בטווח של שעות. אנחנו נערכים ומקווים שבסוף התחזיות הקשות לא יתממשו".

על פי נתונים סטטיסטיים, שיעור התמותה של המחלה עומד על 2.5% מתוך 4,500 בני אדם שנדבקו. "אנחנו הכל חוץ משאננים", הבהיר בר סימן טוב. "אנחנו מניחים שיהיה מקרה בארץ, ושיכולות להיות התפתחויות של מוטציה של הנגיף, או מסה של המצאות הנגיף מחוץ לסין". עם זאת, ציין כי "התחושה הרווחת בקרב ארגוני בריאות היא שסין, בניגוד לאירוע של הסארס, פועלת בשקיפות ובשיתוף פעולה מול הארגונים הבינלאומיים וגם עושה מאמצים אדירים כדי להכיל את האירוע בשטחה".

מלבד בידוד המטופלים, הובהר כי לא קיים טיפול וודאי למחלה. "הטיפול הוא תומך", הסביר מנכ"ל משרד הבריאות. "הווירוס ויראלי אז אין אנטיביוטיקה. אין חיסון בטווח הנראה לעין. כל בן אדם לפי המחלה שלו. הורדת חום במקרים הקלים, ויש אנשים שיצטרכו סיוע לנשימה", הוסיף. "אין תרופה שנותנים, אלא מסייעים במקומות שמתקשים בהם - כמו בנשימה".

עוד בוואלה!

סין אוסרת על סחר בבעלי חיים כדי לבלום את התפשטות הווירוס

לכתבה המלאה
צוות מדא מפנה לבי"ח ברזילי פועל סיני החשוד שחלה בקורונה בשדרות. 26 בינואר 2020. מד"א
"אנחנו הכל חוץ משאננים". פינוי של פועל סיני שנחשד שנדבר בוירוס/מד"א

מעבר לכך, חידד בר סימן טוב כי "לא נבודד רק בבתי חולים אלא גם בקהילה. אם הסימפטומים קלים אפשר להיות בבית בתנאי היגיינה". הוא הוסיף כי "לשמחתנו, האירוע הזה תופס אותנו בצניחה של השפעת, כך שנדע להתמודד עם זה. שוב, הכל תלוי בהיקפים, אבל כרגע זה לא נראה משהו שלא נוכל להתמודד איתו", הבהיר.

על פי הנתונים העדכניים, עד כה החלימו מהמחלה 63 בני אדם "אבל אלה מספרים שצריך לקחת אותם בערבון מאוד מוגבל", הבהיר בר סימן טוב. "מדברים על 4,500 חולים, ומתוכם מאה שמתו. הכול נכון לרגע זה, ולא יודעים מה יהיה מחר".

בר סימן טוב התייחס גם לנושא בדיקת החוזרים מסין בשדה התעופה, ואמר כי "אין המלצה כזו של ארגון הבריאות העולמי או של שדות תעופה אחרים. זה לא יעיל ויכול להזיק". הוא הסביר כי "אקמול יכול להעלים את הבעיה כך שלא נזהה אותה, ויש אנשים שלוקים במחלה בצורה א-סימפוטמטית - כלומר בלי סימפטומים של המחלה. יש גם תקופת דגירה של המחלה - בין יומיים ל-14 ימים". לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו יכולים סתם למצוא אנשים עם חום ולבודד אותם בטעות. הכול יכול להשתנות, אבל ככל הנראה אין צורך לבצע את הפעולה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully