וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להידבקות בווירוס הסיני: בת 60 מאושפזת באיכילוב, פועל מסין פונה לברזילי

האישה הוכנסה לבידוד לאחר ששבה לפני כ-4 ימים מסין, כשהיא סובלת מתסמינים הכוללים חום ומחלה נשימתית. מבית החולים נמסר כי מצבה טוב והיא מאושפזת במחלקה הפנימית. בשדרות, גבר החשוד שחלה פונה לבית החולים באשקלון

צילום: דוברות מד"א,דוברות בי"ח ברזילי עריכה: שאול אדם

אישה בשנות ה-60 לחייה ופועל מסין אושפזו היום (ראשון) בבתי חולים בארץ מחשש כי נדבקו בנגיף הקורונה הסיני. האישה חזרה לפני ארבעה ימים מסין, והתקבלה במחלקה בבית החולים איכילוב בתל אביב כשהיא סובלת מחום ומסימנים למחלה נשימתית. לדברי בית החולים, היא הוכנסה מיד לבידוד הייעודי במיון, אך מצבה טוב והיא ועלתה לאשפוז בבידוד במחלקה פנימית. בשדרות, צוות מד"א פינה את הפועל, החשוד בהידבקות בווירוס, לבית החולים ברזילי באשקלון.

בתוך כך, אתמול הוכנסו לבידוד שני מטופלים בבית החולים שיבא תל השומר ובבית החולים הדסה עין כרם, מחשש שנדבקו בווירוס לאחר ששבו מסין ארצה. בתום בדיקות רפואיות, נשלל החשד כי נדבקו בווירוס.

צוות מדא מפנה לבי"ח ברזילי פועל סיני החשוד שחלה בקורונה בשדרות. 26 בינואר 2020. מד"א
הפועל מפונה לבית החולים ברזילי, הערב/מד"א

מוקדם יותר היום המליץ משרד הבריאות בישראל להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין, במסגרת הערכת מצב שהתקיימה בנושא נגיף הקורונה. במשרד המליצו שלא להגיע כלל למחוז חוביי בסין וכן לשים לב ולעקוב אחר מגבלות התנועה שמפרסמת ממשלת סין בערים השונות בזמן אמת.

במשרד מציינים כי מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה, ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם. עוד הדגישו במשרד כי כל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה -לא צריך להיבדק. המשרד פרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית כמו חום ושיעול בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין. לפי ההנחיות שפורסמו, יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים.

תיירים סינים עם מסיכות לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בשדה התעופה שארל דה גול בפריז, צרפת 26 בינואר 2020. רויטרס
תיירים סינים עם מסיכות בשדה התעופה שארל דה גול בפריז, היום/רויטרס

עד כה, נדבקו מהווירוס יותר מ-2,700 בני אדם ברחבי העולם, ו-80 מהם מתו בסין. במהלך הלילה מסרו הרשויות כי אובחנו 769 מקרי הדבקות חדשים בווירוס. שר הבריאות של סין, מה שיאווי, אמר כי יכולת הווירוס להתפשט גוברת, וכי מספר ההדבקות עשוי להמשיך לעלות. מה, שדיבר במסיבת עיתונאים, אמר כי הידע של הרשויות לגבי הווירוס מוגבל וכי הן לא בטוחות לגבי הסיכונים שעולים מהמוטציות שעשויות לחול בו. ואולם, רשויות הבריאות הבהירו כי הווירוס אינו "קטלני כמו ה-SARS", קרוב משפחתו.

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully