וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד לא עוזב": תושבי מוקד הווירוס בסין אוגרים מסיכות ותרופות

חגיגות השנה החדשה בוטלו עבור מיליוני האזרחים המתגוררים בעיר ווהאן בעקבות הניסיונות להילחם בווירוס הקורונה, והמשטרה חסמה הרמטית את היציאה מהשטח מוכה הנגיף. "המערכת מבולגנת, חמש שעות לפגישה עם רופא", אמרו התושבים. לפחות 56 אנשים מתו מהנגיף

רויטרס

בעוד חגיגות השנה החדשה בוטלו עבור עשרות מיליוני אזרחים המתגוררים במחוז חוביי שבסין בעקבות הניסיונות להילחם בווירוס קורונה הקטלני, כוחות משטרה שהוצבו בפאתי העיר ווהאן - מקור ההתפרצות הנגיף, עצרו רכבים שניסו לעזוב את העיר ומנעו מאותם תושבים לצאת ולציין את החג החשוב ביותר במדינה. בכך בילו תושבי ווהאן, שבה חיים כ-11 מיליון בני אדם תחת עוצרף את החג בהצטיידות במסכות ובציוד רפואי או בתורים ארוכים בבתי החולים.

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי החל משעות הבוקר נראה תור של רכבים במחסומי המשטרה שמוקמו ברדיוס של כ-20 ק"מ ממרכז העיר, כששוטרים הלבושים באפודים זוהרים עוצרים את התנועה.

באחד מכבישי האגרה הראשיים ליציאה מעיר נחסמו הנתיבים עם מחסומי פלסטיק בצבעי אדום וצהוב. "אף אחד לא עוזב", אמר שוטר לכתב של סוכנות הידיעות, כשמזג אוויר סגרירי מורגש באזור. רק שני רכבים הורשו לעבור את המחסום, בהם טנדר לבן שלפי קצין משטרה הוא נסע "לקנות תרופות" ובהמשך ישוב לעיר.

עד כה, מתו לפחות 56 בני אדם מהווירוס וקרוב ל-2,000 איש נדבקו, רובם בסין, אך מקרים נרשמו גם בארצות הברית, בצרפת, באוסטרליה, ביפן, בקוריאה הדרומית, בתאילנד ובמדינות נוספות.

שוטרת עם מסיכת פנים בסין, 25 ינואר 2020. AP
אין יוצא ואין בא ממקור ההתפרצות. שוטרת עם מסיכת פנים ואפוד זוהר/AP

הרשויות הרחיבו את איסורי הנסיעה במחוז ל-18 ערים, במאמץ אדיר לשלוט בהתפשטות הנגיף דמוי ה-SARS, במחוז בו מתגוררים יותר מ-56 מיליון איש. אמנם המגבלות הוטלו על אלה המנסים לצאת מווהאן, אך מעט אנשים הורשו להיכנס לעיר דרך המחסום, כמו למשל אזרחים שנזקקים נואשות לסיוע רפואי.

שלוש אחיות צעירות שחצו את המחסום ברגל אמרו לסוכנות הידיעות כי הן הולכות לעבוד בשני בתי חולים. שניים מהן חיכו לחבר שיאסוף אותם. "נסענו לחופשה בעיירה בה נולדנו לפני האיסורים על הנסיעה, אבל בגלל המגיפה עלינו לחזור במהירות לווהאן", אמרה אחת מהן. "הם צריכים אותנו בבית החולים, אחרת הם יהיו מותשים", אמר גורם רפואי אחר שביקש להישאר בעילום שם.

עוד בוואלה!

הווירוס הסיני: יותר מ-40 חולים מתו, הצבא נשלח למוקד ההתפרצות

לכתבה המלאה
צוות רפואי מעביר פסולת ביולוגית במרכז הרפואי בווהאן, 22 ינואר 2020. AP
האמצעים אוזלים. עובד רפואי בווהאן לבוש באמצעי ההגנה/AP

במרכז העיר המקדשים נסגרו ובעירייה הודיעו כי בנוסף לעוצר היציאה מהעיר עצמה, תנועה תיאסר גם במרכזה החל ממחר.

אנשים שהמתינו בבית החולים של הצלב האדום של ווהאן היו כעוסים ומתוסכלים. "לוקח לפחות חמש שעות לפגישה עם רופא", מסר אחד התושבים, "האחיות אמיצות אבל הניהול ממש מבולגן".

אנשים רבים הביאו כיסאות משלהם להמתנה ותושבים רבים נראו מתאספים מחוץ לבתי מרקחת כדי לקנות ציוד רפואי. בחנות אחת, הלקוחות עמדו בתור לקופה בזמן שצוות בית המרקחת הלבוש באמצעי הגנה מהדבקות רשם את הזמנתם והוציא את הציוד הרפואי והתרופות החוצה. הצוות לבש חליפות גוף מלאות וכפפות וכן שני סטים של מסכות פנים.

"שומרים על יציבות חברתית"

הרשויות התערבו במכירת אמצעי המנע ומכירתם של מוצרים מסוימים הוגבלה, זאת לאחר לקוחות נראו חוטפים כמויות גדולות של מסכות פנים וחלוקי ההגנה המלאים אזלו.

"אני חייבת לפקח על המחירים בהם נוקטים הרוקחים", אמרה מנהלת הסחורה באחד מבתי המרקחת בעיר. "הסחורה חייבת להתקבל דרך הערוצים הרשמיים והמחירים יעלו".

הרשויות התערבו במכירת אמצעי המנע ומכירתם של מוצרים מסוימים הוגבלה, זאת לאחר לקוחות נראו חוטפים כמויות גדולות של מסכות פנים וחלוקי ההגנה המלאים אזלו.

מטופל בבית חולים בעיר ווהאן, סין, 23 בינואר 2020. רויטרס
"הם צריכים אותנו". מטופל בבית חולים בעיר ווהאן/רויטרס

"אני חייבת לפקח על המחירים בהם נוקטים הרוקחים", אמרה מנהלת הסחורה באחד מבתי המרקחת בעיר. "הסחורה חייבת להתקבל דרך הערוצים הרשמיים והמחירים יעלו". לי שיאנג הוסיפה כי הממשלה עושה מאמצים כדי "לשמור על יציבות חברתית ולהגן על חיי האנשים".

תחנת רדיו מקומית שהושמעה בבית המרקחת השמיעה תשדיר הקורא לתושבים ללבוש מסכות מגן. "כולם רק מנסים להגן על עצמם", אמר אדם במסיכה כירורגית שביקש להישאר בעילום שם, "הממשלה שולטת בזה. זו לא בעיה", הוסיף.

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully