וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הווירוס הסיני: סגר הוטל על חמש ערים נוספות מחשש להתפשטות

23.1.2020 / 17:33

הרשויות בערים הואנגנג, צ'יבי וז'יג'יאנג השכנות למוקד ההתפרצות ווהאן, נקטו בצעדים שימנעו את המשך התפשטות הנגיף, וקראו לתושבים שלא לצאת מהאזור. בייג'ינג ביטלה אירועים מרכזיים לרגל השנה החדשה. מקרי הידבקות נוספים התגלו בוויטנאם, סינגפור וערב הסעודית

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

חמש ערים סיניות הושמו היום (חמישי) בסגר ובבייג'ינג בוטלו כמה אירועים ציבוריים גדולים שתוכננו לקראת ראש השנה הסיני, בניסיון למנוע את המשך ההתפשטות של וירוס הקורונה הקטלני, שכבר גבה את חייהם של 17 בני אדם, כאשר 571 איש נוספים נדבקו. הרשויות בסין סגרו את כל קווי התחבורה הציבורית מווהאן, העיר שבה התפרץ הוירוס המסתורי לראשונה, ובהמשך היום הודיעו הערים המרכזיות הסמוכות הואנגנג ואוז'ו על צעדים דומים. מגבלות תחבורה הוצבו גם בערים קטנות יותר כמו צ'יבי וז'יג'יאנג.

החל מהלילה בחצות, ייסגרו כל האוטובוסים ארוכי הטווח ותחנת הרכבת בהואנגנג כך הודיעו במערכת השלטון המקומי. כמו כן, ייסגרו אולמות קולנוע, בתי קפה ומקומות בילוי אחרים ויאסר על תושבי העיר לעזוב אותה, למעט "מקרים מיוחדים".

בנוסף לצעדים אלו, סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה בייג'ינג ניוז דיווחה כי משרד החינוך הסיני אסר על בתי ספר בכל רחבי המדינה לערוך אירועים גדולים או בחינות. גם בבירה בייג'ינג בוטלו אירועים ציבוריים גדולים, כולל שני ירידים שתוכננו לחגיגות השנה החדשה. בנוסף לכך, שדות תעופה ברחבי העולם בדקו נוסעים שהגיעו מסין.

מטופל בבית חולים בעיר ווהאן, סין, 23 בינואר 2020. רויטרס
מטופל בבית חולים בעיר ווהאן, היום/רויטרס

הונג קונג, שבה אותרו שני מקרים של הדבקות בוירוס, הפכו שני מתחמי אירועים לכבוד ראש השנה הסיני לתחנות הסגר כאמצעי זהירות. בנוסף, הודיעה רשת הרכבות הלאומית של סין כי נוסעים ברחבי המדינה יוכלו לקבל החזר מלא לכרטיסים שהוזמנו מראש החל מיום שישי.

הווירוס המסתורי התגלה בסוף השנה החולפת, ומקורו ככל הנראה בסחר לא חוקי בחיות בר בשוק בעיר. סין לא מסרה פרטים חדשים על מספר הנדבקים מהווירוס, אבל אלו דווחו בבירה בייג'ינג, בשנגחאי ובהונג קונג, ובכמה מדינות אחרות בעולם, בהן ארצות הברית.

ברחבי העולם נוקטים צעדי מנע מחשש להפיכת הווירוס למגפה. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גהברייסוס הודיע כי הוא יחליט היום אם להכריז על מצב חירום בינלאומי לאור התפרצות הווירוס. אם יחליט שכן, תהיה זו הפעם השישית במהלך העשור האחרון. "אני לוקח את ההחלטה ברצינות", אמר גהברייסוס.

עוד בוואלה!

הווירוס המסתורי מתפשט בסין, עוצר הוטל על העיר ווהאן

לכתבה המלאה
תחנת רכבת סגורה בעיר וואהן, 23 בינואר 2020. רויטרס
תחנת רכבת סגורה בעיר וואהן/רויטרס

הוא אמר לכתבים בז'נבה כי הצעדים שסין נקטה "חזקים מאוד", אולם הוא קרא לה "לנקוט צעדים נוספים ומשמעותיים כדי להגביל או למזער את ההתפשטות ברחבי העולם".

בתוך כך, העיר הסינית ווהאן, מוקד ההתפרצות של הוירוס, שקיבל את השם קורונה, תקים בית חולים ייעודי לטיפול בחולים שנדבקו בוירוס. בכלי התקשורת הממלכתיים בסין דווח הרשויות שואפות להקים את בית החולים בתוך שישה ימים בלבד.

בווייטנאם אותרו שני מקרי הדבקות בווירוס, כששני אזרחים סינים מאושפזים בבית חולים בהו-צ'י מין סיטי אך במצבם טוב - כך מסר משרד הבריאות במדינה. "משרד הבריאות ימשיך לעקוב אחר חשדות לתסמיני הווירוס, בשדות תעופה, שאליהם מגיעים אורחים סינים רבים", אמר סגן שר הבריאות נג'ין טרונג-סון. "כל המבקרים מאזורים נגועים יעברו מעקב הדוק והם חייבים לעבור בדיקות בריאות", הוסיף סגן השר. שני החולים, אב ובנו אושפזו אתמול, לאחר שהראו תסמינים של המחלה.

מקרי הדבקות ראשונים בווייטנאם, סינגפור וערב הסעודית

גם בסינגפור אותר המקרה הראשון של הדבקות בנגיף הקורונה. האיש שנדבק, הוא אזרח סיני בן 66, מהעיר ווהאן, מוקד התפרצות המחלה. הוא הגיע לסינגפור עם משפחתו ב-20 בינואר וכעת הוא מטופל בבידוד בבית החולים.

גם בערב הסעודית אותר מקרה ראשון של הדבקות בנגיף. אחות הודית שעובדת בבית חולים בדרום המדינה נדבקה בנגיף - כך אמר שר החוץ של הודו. "כמאה אחיות הודיות, שעובדות בבית חולים אל-חיאת בערב הסעודית, נבדקו ואף אחת מהן, מלבד אחות אחת, לא נדבקה בנגיף" השר הוסיף כי "האחות החולה מטופלת בבית החולים הלאומי אאסר והיא מחלימה".

צוות שבודק חשד שנוסע מהעיר ווהאן הגיע כשהוא חולה בנגיף הקורונה, בשדה התעופה ברומא. 23 בינואר 2020. רויטרס
צוות שבודק נוסע מהעיר ווהאן בשדה התעופה ברומא/רויטרס

ברשתות החברתיות, נראו מרכזי התחבורה המרכזיים בווהאן נטושים, כששעריהם חסומים או נעולים. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, כבישי האגרה סביב העיר נסגרו, כך שלמעשה נתיבי היציאה נסגרו. אחד התושבים סיפר לרויטרס כי חיילים מפטרלים בכבישים המרכזיים. עם הסגר על העיר, התושבים זרמו לבתי החולים כדי להיבדק ומיהרו להשיג אספקה. המדפים בסופרמרקטים רוקנו ונרשמו תורים בתחנות הדלק.

בהמשך, הרשויות בהואנגג הורו על סגירת מקומות בידור, כולל בתי קולנוע ובתי קפה, והורו לאזרחים שלא לעזוב את העיר אלא בנסיבות מיוחדות.

כבישים חסומים בעיר ווהאן

בהשוואה לסודיות ששמרה הממשלה בסין ב-2002 סביב התסמונת הנשימתית החריפה SARS, שגרמה למותם של כמעט 800 איש, הממשלה בבייג'ינג סיפקה עדכונים שוטפים לגבי ההתפתחויות בעניין הנגיף כדי לנסות ולמנוע בהלה בקרב הציבור.

בסוכנות הידיעות הרשמית שינחואה דווח כי במהלך ביקור בווהאן, אמר סגן ראש הממשלה סן צ'וניאן, כי הרשויות צריכות להיות גלויות יותר ביחס לווירוס ולמאמצים לעצור את התפשטותו. כמה מומחים מאמינים כי הנגיף החדש אינו מסוכן כמו בני משפחתו, ה-SARS, וה-MERS. האחרון, שהתפשט במזרח התיכון, גרם למותם של יותר מ-700 בני אדם מאז 2012.

למרות צעדי המנע שלסין, השווקים באסיה רשמו ירידות שערים.

"דאגה עצומה בעולם"

הבהלה בסין קורית לקראת תחילת השנה הסינית החדשה, עם צפי למאות מיליוני נוסעים, ושבעה סרטים שהיו אמורים לצאת לאקרנים נדחו למועד אחר. מתוך שמונה מקרי ההידבקות הידועים ברחבי העולם, בתאילנד נרשמו ארבעה, ואילו יפן, דרום קוריאה, טייוואן וארצות הברית דיווחו כל אחת על אחד. בדוח שפורסם אתמול על ידי הקולג' האימפריאלי בלונדון נכללה הערכה של 4,000 מקרי הידבקות בנגיף הקורונוה בוווהאן בלבד החל נכון ל-18 בינואר. ההערכה מבוססת על מספר המקרים שדווחו בסין ובמקומות אחרים.

"ברור שיש דאגה עצומה בעולם", אמרה שרת המסחר הבריטית, אנדרה לידסאם, לרשת סקיי.

עד כה אין חיסון לנגיף, שיכול להתפשט דרך הנשימה. התסמינים כוללים חום, קשיי נשימה ושיעול, בדומה למחלות נשימה רבות אחרות. מחקרים ראשוניים העלו כי הנגיף הועבר לבני אדם מנחשים, אך היועץ הרפואי הממשלתי, ז'ונג נאנשן, זיהה גיריות וחולדות כמקורות אפשריים. 15 גורמי רפואה נדבקו עד כה.

(עדכון ראשון 12:31)

נוסעים שהגיעו מהעיר ווהאן, סין, בנמל התעופה בעיר צ'יבה, יפן, 23 בינואר 2020. רויטרס
נוסעים שהגיעו מהעיר ווהאן בנמל התעופה בעיר צ'יבה, יפן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully