וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווירוס המסתורי מתפשט בסין, עוצר הוטל על העיר ווהאן

23.1.2020 / 6:28

התחבורה הציבורית בעיר תופסק, ובכלי תקשורת מקומיים דווח כי הממשלה הורתה לתושביה שלא לעזוב את העיר. בתוך כך, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי יחליט אם להכריז על מצב חירום בינלאומי לאור התפרצות הווירוס השייך למשפחת נגיפי ה-SARS, שגבה עד כה את חייהם של 17 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

571 מקרים של הידבקות בווירוס קורונה זוהו בסך הכל בסין - כך דווח הלילה (חמישי) בסין. עד כה, נרשמו 17 מקרים מוות כתוצאה מהמחלה, כולם באותו המחוז. אמש דווח כי התחבורה הציבורית בעיר ווהאן שבסין, מוקד התפרצות הנגיף ממשפחת ה-SARS, תופסק החל מהיום, והממשלה הורתה לתושביה שלא לעזוב את העיר. בעקבות זאת, הוחלט כי תנועת אוטובוסים, הרכבת הקלה, מעבורות ונסיעות ארוכות יושהו החל מהשעה 22:00, לפי שעון מקומי. כמו כן, שדה התעופה ותחנות הרכבת ייסגרו גם הם ליציאה מהעיר.

בתוך כך, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גהברייסוס הודיע כי הוא יחליט היום אם להכריז על מצב חירום בינלאומי לאור התפרצות הווירוס. אם יחליט שכן, תהיה זו הפעם השישית במהלך העשור האחרון. "אני לוקח את ההחלטה ברצינות", אמר גהברייסוס.

בהשוואה לסודיות ששמרה הממשלה בסין ב-2002 סביב התסמונת הנשימתית החריפה SARS, שגרמה למותם של כמעט 800 איש, הממשלה בבייג'ינג סיפקה עדכונים שוטפים לגבי ההתפתחויות בעניין הנגיף כדי לנסות ולמנוע בהלה בקרב הציבור.

העיר ווהאן, סין. GettyImages
עוצר יוטל על העיר, ווהאן/GettyImages

אזרחים סינים רבים ביטלו טיולים, קנו מסכות פנים, נמנעו מהגעה למקומות ציבוריים כמו בתי קולנוע ומרכזי קניות, והעבירו את הזמן במשחקי רשת וצפייה בסרט "המגפה" בניסיון להתמודד עם המצב.

העוצר נועד "לגרום לניתוק יעיל של העברת הנגיף, ובכך למנוע את התפשטות המגיפה ולהבטיח את בריאות ובטיחות האזרחים", מסרו כלי תקשורת במדינה, שציטטו את כוח המשימה המיוחד שנועד לטפל בהתפשטות המחלה.

עם יותר מ-11 מיליון תושבים, ווהאן היא המרכז התעשייתי והמסחרי העיקרי בסין, וכן משמשת כמרכז תובלה, הכולל את הנמל הגדול ביותר במדינה. גודלה והשפעתה הכלכלית מסבירים מדוע הנגיף המסתורי התפשט במהירות באסיה. ב-2016 עברו בנמל התעופה הבינלאומי בעיר כ-20 מיליון נוסעים, והוא מציע טיסות ישירות ללונדון, לפריז, לדובאי ולערים גדולות אחרות בעולם. העיר בנויה לאורך נהר הינגצה, והיא מתמחה בתעשיות היי-טק ובתעשיות מסורתיות.

בתוך כך, בריטניה ייעצה לאזרחיה להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות לווהאן. עם זאת, הנגיף כבר התפשט בעבר מחוץ לגבולות העיר ואף הגיע למרכזי אוכלוסייה בבייג'ינג, שנחאי, מקאו והונג-קונג.

עוד בוואלה!

הווירוס הסיני ממשיך להתפשט: מקרה ראשון התגלה בארה"ב

לכתבה המלאה
מפת העיר ווהאן בסין. עיבוד תמונה
מפת העיר ווהאן בסין/עיבוד תמונה

יש בעיר בכמה כמה אזורי תעשייה, 52 מוסדות להשכלה גבוהה ויותר מ-700 אלף סטודנטים, לפי נתוני העיר, כולל גם המספר הגדול של תלמידי תואר ראשון במדינה. לפי רשימת Fortune Global, כ-230 מ-500 החברות הגדולות ביותר בעולם מושקעות שם.

לצרפת יש נוכחות בולטת משלה - היה לה זיכיון בעיר, כשעוד נקראה הנקו, בין 1886 ל-1943. יותר ממאה חברות צרפתיות מושקעות בה, ולפז'ו-סיטרואן יש מפעל שם. העיר גם יכולה לשמש שער למחוז "שלושת הערוצים" - אזור תיירותי שבו שוכן סכר עצום.

כך, שעל אף שמקורו של הווירוס הוא בשוק דגים מקומי, זרם האנשים אל תוך העיר וממנה מבטיח את היותה חלומו של כל נגיף. זרם האנשים רק יגדל עם תחילת השנה הסינית החדשה, כשמיליוני אנשים ישובו לבתיהם כדי לחגוג. שירות הבריאות הלאומי של סין ממליץ לתיירים להימנע מביקור בווהאן, וקרא לתושבים שלא לצאת ממנה, אך ספק אם זה יצליח לעצור את המשך ההיבדקות מהווירוס העובר במגע בין בני אדם.

נוסעים עוטי מסכות מחשש להידבקות בסארס, בייג'ין, 20 בינואר 2020. רויטרס
מיהרו לקנות מסכות פנים. אזרחים סינים בבייג'ינג/רויטרס

שלשום התגלה חולה ראשון בנגיף הסיני המסתורי במדינת וושינגטון שבארצות הברית. זהו המקרה הראשון שדווח בארצות הברית מאז שהופיעה לראשונה המחלה הדומה לדלקת ריאות. החולה, שמצבו יציב, טס לארצות הברית מסין לפני שפקידי הבריאות הפדרליים החלו לבדוק אנשים שחוזרים מסין לשלושה שדות תעופה גדולים במדינה.

בשבוע שעבר אישרו הרשויות ביפן כי אותר מקרה ראשון של הידבקות בווירוס המסתורי, ומקרה נוסף שאותר מחוץ לסין ואומת היה בתאילנד. משרד הבריאות בטוקיו אמר כי אדם שביקר בווהאן, אושפז ב-10 בינואר, ארבעה ימים אחרי ששב ליפן. הוא סיפר כי הוא סובל מחום מתמשך.

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully