וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווירוס המסתורי מסין מתפשט: שני חולים אותרו ביפן ובתאילנד

השניים פיתחו את התסמינים המזוהים עם הנגיף החדש ממשפחת ה-SARS, אחרי שביקרו במוקד ההתפרצות - העיר הסינית ווהאן. לפי ההערכות, ייתכן שהווירוס מועבר במגע בין בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרשויות ביפן אישרו היום (חמישי) כי אותר מקרה ראשון של הידבקות בווירוס המסתורי שהתגלה לראשונה בסין. מקרה נוסף שאותר מחוץ לסין ואומת היה בתאילנד. משרד הבריאות בטוקיו אמר כי אדם שביקר בעיר ווהאן, שהיא ככל הנראה מוקד התפרצות הנגיף הנקשר למשפחת הווירוס הקטלני SARS, אושפז ב-10 בינואר, ארבעה ימים אחרי ששב ליפן. הוא סיפר כי הוא סובל מחום מתמשך.

החולה, ששוחרר אתמול מבית החולים, עבר בדיקות שאישרו כי הוא סובל מהווירוס החדש. הרשויות ביפן אמרו כי הן ימשיכו במחקר האפידמיולוגי ובשיתוף פעולה עם ארגון הבריאות העולמי והארגונים הרלוונטיים כדי לאמוד את הסכנה הנשקפת מפני הווירוס החדש. משרד הבריאות ביפן קרא למי שפיתח שיעול או חום אחרי שביקר בעיר הסינית לחבוש מסיכה ולבקר באופן מידי במרכז רפואי.

ההתפרצות הדליקה נורות אדומות מאחר שהווירוס החדש הוא ממשפחת ה-SARS, שהרג 349 איש בסין ו-299 בהונג קונג ב-2002 וב-2003. עד כה, מת אדם אחד בסין ממנה ועוד 41 אושפזו בעיר ווהאן. החולה היפני אמר כי הוא לא ביקר בשוק פירות הים בעיר, שנחשב למוקד ההתפרצות ונסגר ב-1 בינואר, כך שלא ברור כיצד הוא נדבק. כך גם האישה התאילנדית שנדבקה בנגיף.

אתמול אמרו הרשויות הסיניות כי ייתכן שהווירוס הופץ בין בני משפחה, מה שפתח את האפשרות להידבקות בין בני אדם.

עוד בוואלה!

נגיף מסתורי תוקף את סין וכרגע אף אחד לא יודע מה הוא

לכתבה המלאה
שלט אזהרה מפני ביקור בעיר הסינית ווהאן בנמל התעופה במחוז צ'יבה, יפן, 16 בינואר 2020. AFP, GettyImages
שלט אזהרה מפני ביקור בעיר הסינית ווהאן בנמל התעופה במחוז צ'יבה, יפן/GettyImages, AFP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully