וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן ראשון בהתפרצות הנגיף המסתורי בסין

בן 61, שסבל ממחלות קודמות, מת בבית החולים אחרי שנדבק בווירוס, שזוהה כחבר חדש במשפחה שכוללת גם את ה-SARS. הרשויות קוראות לתושבים להיזהר, על רקע החשש מפני התפשטות המחלה לקראת חופשת השנה הסינית החדשה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הרשויות בסין דיווחו אתמול (ראשון) על קורבן ראשון מהווירוס המסתורי, שגורם לדלקת ריאות. עוד שבעה בני אדם מאושפזים במצב אנוש בעיר ווהאן שבמרכז המדינה. בסך הכול, 41 בני אדם אובחנו כסובלים מהתסמינים של מה שנראה כמו סוג חדש של נגיף ממשפחת הקורונה.

לפי לשכת הבריאות המחוזית בוואהן, שניים מהמאובחנים כבר שוחררו מבית החולים, והיתר במצב יציב. בנוסף לכך, 739 אנשים שהיו בקשר קרוב עם החולים נוקו מחשד להידבקות. הקורבן הראשון, בן 61, היה לקוח קבוע בשוק מאכלי ים בעיר. הוא כבר סבל מגידולים בבטן וממחלת כבד כרונית. הטיפולים לא שיפרו את מצבו, והוא מת ב-9 בינואר, מדום לב. בלשכת הבריאות הבהירו כי לא זוהו מקרים חדשים מאז 3 בינואר. רשות הבריאות הפצירה בציבור לנקוט יותר צעדי מנע נגד מחלות מידבקות.

רוב הנדבקים בווירוס הם מוכרים או לקוחות באותו שוק. עד עתה, שום גורם רפואי לא נדבק, ועדיין אין מידע ברור המצביע על כך שהנגיף עובר מבני אדם.

חוקרים במכון בעיר סוון, קוריאה הדרומית, בוחנים דגימות מאישה סינית שנדבקה בווירוס מסתורי, 9 בינואר 2020. רויטרס
חוקרים במכון בעיר סוון, קוריאה הדרומית, בוחנים דגימות מסינית שנדבקה בווירוס/רויטרס

ביום חמישי אמר ארגון הבריאותי העולמי כי ייתכן שהנגיף הוא חבר חדש במשפחת הווירוסים שגרמו להתפרצויות הקטלניות של ה-SARS וה-MERS. המשפחה כוללת גם וירוסים קטלניים פחות, כמו אלו שגורמים לשפעת הנפוצה. נציבות הבריאות הלאומית של סין מסרה בהצהרה נפרדת כי היא תחלוק את המידע שיש לה על הווירוס עם ארגון הבריאות העולמי, למען שמירה על ביטחון הבריאות העולמי.

אתמול הודיע משרד הבריאות בהונג קונג על חיזוק הבדיקות בכל מעביר הגבול, כולל בנמלים, בנמלי התעופה ובתחנות הרכבת שאליהן מגיעות נוסעים מהעיר ווהאן.

ב-2003 הסתירו הרשויות בסין התפרצות קטלנית של SARS במשך שבועות, עד שמניין הקורבנות העולה והשמועות אילצו אותה לחשוף את קיום המגיפה. המחלה התפשטה במהירות, ו-775 בני אדם מתו ממנה. ההתפרצות החדשה קרתה לפני חגיגות השנה הסינית החדשה בסוף ינואר, כשסינים רבים ינסו לערי הולדתם או לחו"ל. גורמים רשמיים אמרו כי הממשלה צופה כ-440 מיליון נסיעות ברכבות ו-79 מיליון טיסות בתקופה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully