וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות פרסם הנחיות בעקבות התפרצות "המחלה המסתורית" בסין

20.1.2020 / 16:20

בזמן שבסין מתמודדים עם התפשטות וירוס חדש שהדביק 200 בני אדם והרג שלושה, משרד הבריאות המליץ להימנע ממגע עם אנשים שעשויים לחלות במחלה נשימתית ומשהייה בשווקים עם בעלי חיים. "עומדים בקשר עם ארגונים עולמיים לקבלת הערכת מצב מדויקת"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות פרסם היום (שני) הנחיות מיוחדות בעקבות התפרצות מחלה מסתורית שמקורה בסין, שגבתה עד כה את חייהם של שלושה בני אדם במדינה. 200 מקרי הדבקות של בני אדם נרשמו עד כה בסין, יפן, תאילנד ודרום קוריאה, בעוד טרם התברר כיצד המחלה מועברת וכיצד ניתן לרפא אותה.

לדברי ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה במשרד הבריאות, "במשרד בעומדים בקשר עם ארגון הבריאות העולמי, המרכז האמריקני לבקרת מחלות, המרכז האירופי לבקרת מחלות בשביל לקבל הערכת מצב מדויקת, וההנחיות שלנו תהיינה בהתאם. בינתיים אנחנו ממליצים לכל הנוסעים להימנע ממגע עם בעלי חיים מתים או חיים, ולהימנע מלשהות בשווקים של בעלי חיים. בנוסף אנחנו ממליצים להם להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית וכמובן לשמור על היגיינה".

ההתפתחות הבינלאומית הגבירה את החשש מפני המשך התפשטות המחלה הקשורה למשפחת נגיפי ה-SARS. שני מקרי הידבקות בווירוס התגלו בבייג'ינג, ואחד בעיר שנז'ן שבדרום המדינה. זאת הפעם הראשונה שבה אותרו חולים בסין שאינם במוקד ההתפרצות, העיר ווהאן שבמרכז המדינה.

נוסעים עוטי מסכות מחשש להידבקות בסארס, בייג'ין, 20 בינואר 2020. רויטרס
נוסעים עוטי מסכות מחשש להידבקות בנגיף בסין/רויטרס

שירותי הבריאות העירוניים בווהאן אמרו כי 136 חולים חדשים בדלקת ריאות שנגרמה על ידי הווירוס התגלו בעיר בסוף השבוע, ואלו נוספו ל-62 המקרים שהיו ידועים. הקורבן השלישי למחלה מת ביום שבת. בסך הכול, יותר מ-200 איש, רובם המוחלט בסין, נדבקו בנגיף הנשימתי. זאת כשמאות מיליוני אזרחים סינים צפויים לטוס בתוך המדינה ומחוצה לה בזמן חופשת השנה הסינית החדשה שתחל בהמשך השבוע.

מוקדם יותר הודיעה קוריאה הדרומית על החולה ראשון בשטחה - אישה סינית בת 35 שנסעה למדינה מווהאן. זהו המקרה הרביעי שדווח עד כה מחוץ לסין, אחרי יפן ותאילנד. כולם היו מווהאן או ביקרו בה לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully