וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז סחר עם 8.9 מיליון תושבים, העיר הזו היא חלומו של כל וירוס

ווהאן אינה מוכרת כמו ערי הענק האחרות של סין, אך היא משמשת מרכז תעשייתי חשוב ובנמל התעופה שלה עברו 20 מיליון איש. למרות המאמץ לשים אותה בהסגר, גודלה וקשריה לערים גדולות אחרות בעולם מקשים על בלימת הנגיף המסתורי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

העיר ווהאן שבמרכז סין היא מוקד ההתפרצות של נגיף הקורונה המסתורי, שגבה עד כה את חייהם של לפחות תשעה בני אדם והגיע עד לארצות הברית. היא אינה מוכרת כמו ערי הענק האחרות של סין, אך למעשה זה מטרופולין נרחב המחובר לכל רחבי העולם. לפי נתוני האו"ם משנת 2018, בעיר חיים כ-8.9 מיליון תושבים - קצת פחות גדולה מלונדון, אבל גדולה בהרבה מוושינגטון. לפי ההערכות, היא העיר השביעית בגודלה במדינה.

גודלה והשפעתה הכלכלית מסבירים מדוע הנגיף המסתורי, הקשור למשפחת ה-SARS, התפשט במהירות באסיה. ב-2016 עברו בנמל התעופה הבינלאומי בעיר כ-20 מיליון נוסעים, והוא מציע טיסות ישירות ללונדון, לפריז, לדובאי ולערים גדולות אחרות בעולם. העיר בנויה לאורך נהר הינגצה, והיא מתמחה בתעשיות היי-טק ובתעשיות מסורתיות.

יש בעיר בכמה כמה אזורי תעשייה, 52 מוסדות להשכלה גבוהה ויותר מ-700 אלף סטודנטים, לפי נתוני העיר, כולל גם המספר הגדול של תלמידי תואר ראשון במדינה. לפי רשימת Fortune Global, כ-230 מ-500 החברות הגדולות ביותר בעולם מושקעות שם.

העיר ווהאן, סין. GettyImages
שוכנת על גדות הינגצה. העיר ווהאן/GettyImages

לצרפת יש נוכחות בולטת משלה - היה לה זיכיון בעיר, כשעוד נקראה הנקו, בין 1886 ל-1943. יותר ממאה חברות צרפתיות מושקעות בה, ולפז'ו-סיטרואן יש מפעל שם. העיר גם יכולה לשמש שער למחוז "שלושת הערוצים" - אזור תיירותי שבו שוכן סכר עצום.

כך, שעל אף שמקורו של הווירוס הוא בשוק דגים מקומי, זרם האנשים אל תוך העיר וממנה מבטיח את היותה חלומו של כל נגיף. זרם האנשים רק יגדל עם תחילת השנה הסינית החדשה, כשמיליוני אנשים ישובו לבתיהם כדי לחגוג. שירות הבריאות הלאומי של סין ממליץ לתיירים להימנע מביקור בווהאן, וקרא לתושבים שלא לצאת ממנה, אך ספק אם זה יצליח לעצור את המשך ההיבדקות מהווירוס העובר במגע בין בני אדם.

מפת העיר ווהאן בסין. עיבוד תמונה
מפת העיר ווהאן בסין/עיבוד תמונה

אתמול התגלה חולה ראשון בנגיף הסיני המסתורי במדינת וושינגטון שבארצות הברית. זהו המקרה הראשון שדווח בארצות הברית מאז שהופיעה לראשונה המחלה הדומה לדלקת ריאות. החולה, שמצבו יציב, טס לארצות הברית מסין לפני שפקידי הבריאות הפדרליים החלו לבדוק אנשים שחוזרים מסין לשלושה שדות תעופה גדולים במדינה.

הרשויות בסין כי תשעה בני אדם כבר מתו מהווירוס המסתורי, שיכול לעבור בין בני אדם. קרוב ל-440 איש כבר נדבקו בנגיף, בהם לפחות 15 אנשי רפואה. העדכון המדאיג על הווירוס, שזוהה כשייך למשפחת נגיפי ה-SARS הפוגעים בדרכי הנשימה, מגיע לקראת כינוס שיערוך היום ארגון הבריאות העולמי כדי לקבוע האם מדובר במצב חירום בריאותי בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully