וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיף הסיני הגיע לאירופה: שלושה מקרי הידבקות אותרו בצרפת

שרת הבריאות הודיעה כי גבר בן 48 ששב מווהאן, מוקד התפרצות וירוס הקורונה בסין, אובחן בנגיף ונמצא בבידוד סמוך לבורדו. מקרה נוסף אושר בפריז. גם באוסטרליה אובחן מקרה הידבקות ראשון. ברחבי העולם נערכים להתמודדות עם הנגיף, שגבה עד כה את חייהם של 41 קורבנות

רויטרס

לראשונה באירופה, צרפת אישרה אמש (שישי) כי שלושה מקרי הידבקות בנגיף הסיני אותרו, שניים בפריז ואחד בבורדו. שרת הבריאות של צרפת, אנייס בוזין, אמרה כי באחד המקרים גבר בן 48 ששב לפני יומיים מטיול בווהאן, מוקד התפרצות הווירוס, אובחן כחולה. "הוא נמצא בחדר מבודד כך שנמנע ממנו כל מגע עם העולם החיצוני. הוא בסדר", הסבירה.

נגיף הקורונה גבה עד כה 41 קורבנות ומקרי ההידבקות ברחבי העולם עומדים על יותר מ-1,200 וממשיכים לעלות. מוקדם יותר הערב, ארצות הברית הודיעה על מקרה שני של אבחון הווירוס בתחומיה - אישה בשנות ה-60 לחייה ששבה מווהאן לשיקגו שבמדינת אילינוי. השבוע אושר מקרה הידבקות ראשון בארצות הברית, כשנוסע מסין הגיע לסיאטל שבוושינגטון. בעקבות התפרצות הנגיף פקידי הבריאות הפדרליים החלו לבדוק אנשים שחוזרים מסין לשלושה שדות תעופה גדולים במדינה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה באופן אישי לנשיא סין, שי ג'ינפינג, על העבודה הקשה בהתמודדות עם וירוס הקורונה. "סין עבדה קשה להכלת הווירוס. ארצות הברית מעריכה מעומק הלב את מאמציה ושקיפותה בעניין", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

אנייס בוזין, שרת הבריאות של צרפת בפריז. 24 בינואר 2020. AP
סבירות להימצאות מקרים נוספים בצרפת. בוזין, היום/AP

הרשויות באוסטרליה אישרו כי מקרה ראשון של אדם הנושא את הווירוס אותר בפרבר של מלבורן. הגבר, אזרח סין כבן 50 הגיע השבוע לאוסטרליה מהעיר גואנגז'ו שבסין. הרשויות מסרו כי החולה מבודד ומאושפז במצב יציב, וכי אין חשש לפי שעה לחולים נוספים.

מדינות רבות בעולם, בהן ישראל, החלו להיערך להתמודדות עם הנגיף וקראו לאזרחיהן להימנע מלהגיע למוקד ההתפרצות בווהאן. שירות הבריאות הלאומי של סין ממליץ לתיירים להימנע מביקור בווהאן, וקרא לתושבים שלא לצאת ממנה, אך ספק אם זה יצליח לעצור את המשך ההיבדקות מהווירוס העובר במגע בין בני אדם.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הכריז על נגיף הקורונה כמצב חירום בסין, אולם אינו מהווה חשש בינלאומי. דובר הארגון מסר כי מקרים נוספים של הידבקות בווירוס צפויים לעלות בסין ומוקדם מדי כדי להעריך את חומרתו. לדבריו, "המיקוד אינו במספר המקרים, שאנחנו יודעים שיעלה".

עוד בוואלה!

הסגר בסין מתרחב, מקרה שני בארה"ב: נגיף הקורונה מעורר חשש עולמי

לכתבה המלאה
מטיילים עוטים מסכות בשדה התעופה בוונקובר שבקנדה בעקבות אזהרה מפני נגיף הקורונה, 24 בינואר 2020. רויטרס
עוטים מסכות בשדה התעופה בוונקובר שבקנדה, היום/רויטרס

ברקע חגיגות השנה החדשה בסין, הממשלה הרחיבה את הסגר התחבורתי לכמה ערים נוספות כחלק מצעדי מניעת התפשטות הווירוס. אמצעי התחבורה בערים צ'יבי, שיאנטו, ז'יג'יאנג, קיאנג'יאנג, שיאנינג, אוז'ו, הואנגשי אנשי ובכמה ערים נוספות במחוז חוביי, נוסף על ווהאן, הושבתו. גם חלקים מהחומה הסינית ומתחם העיר האסורה בבייג'ינג, שניים מסימני ההיכר של סין, נסגרו לכניסת מבקרים מחשש להתפרצות הנגיף. לדברי הרשויות בסין, העוצר והמגבלות התחבורתיות נועדו "לגרום לניתוק יעיל של העברת הנגיף, ובכך למנוע את התפשטות המגיפה ולהבטיח את בריאות ובטיחות האזרחים".

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully