וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרי בידוד וחבישת מסכות: משרד הבריאות נערך להתמודד עם הנגיף הסיני

24.1.2020 / 18:23

ברקע החשש העולמי ועליית מקרי ההידבקות בווירוס הקורונה, המשרד פרסם הנחיות עבור בתי החולים והמליץ לאזרחים להימנע מנסיעות למוקד ההתפרצות בווהאן. בשלב זה לא הוגדרו בתי חולים ייעודיים לקליטת חולים או חשודים כנגועים במחלה והמשרד נמצא בקשר עם כלל הגופים בעולם

עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות המליץ היום (שישי) להימנע מנסיעות לא הכרחיות לווהאן שבסין, מוקד התפרצות וירוס הקורונה ופרסם הנחיות לבתי החולים להתמודדות עם הנגיף. ברקע הודעת המרכז האמריקני למניעת מחלקות ומניעתן (CDC) מסר המשרד כי הוא מצוי בקשר עם כל הגופים הבינלאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא, ויעדכן את הציבור באופן שוטף בהתפתחויות.

בשלב זה, לא הוגדרו בתי חולים ייעודיים לקליטת חולים או חשודים כחולים, ועל כל בית חולים להיערך לטיפול בחולה חשוד או מאומת עם הקורונה. על פי ההנחיות, "טיפול בכל מקרה חשוד או מוכח יהיה בחדר בידוד עם לחץ שלילי במידת האפשר. מיגון אישי של הצוות המטפל יכלול בידוד מגע. עד להכנסה לבידוד אוויר, יש לטפל בחולה באזור מבודד ככל האפשר. על החולה לעטות מסכת פה-אף אם מצבו הרפואי מאפשר זאת. יש להקפיד הקפדה יתרה על חיטוי ידיים, סילוק פסולת וחיטוי סביבת החולה לאחר מגע עם החולה. יש להקפיד הקפדה יתרה על מיגון נשימתי בעת ביצוע פרוצדורות פולשניות היוצרות אירוסולים, כגון אינטובציה וברונכוסקופיה".

אנשים חובשים מסכות להתגוננות מפני נגיף הקורונה הסיני בסרי לנקה, 24 בינואר 2020. רויטרס
אנשים מתגוננים מפני הווירוס בסרי לנקה/רויטרס

הווירוס הסיני גבה עד כה את חייהם של 26 בני אדם ויותר מ-800 מקרי הידבקות נרשמו במדינות ברחבי העולם, בהן נפאל, סינגפור וארצות הברית. ארגון הבריאות העולמי (WHO) הכריז על נגיף הקורונה כ"מצב חירום בסין", אולם אינו מהווה חשש בינלאומי. דובר הארגון מסר כי מקרים נוספים של הידבקות בווירוס צפויים לעלות בסין ומוקדם מדי כדי להעריך את חומרתו. לדבריו, "המיקוד אינו במספר המקרים, שאנחנו יודעים שיעלה".

עוד בוואלה!

עשר ערים, 33 מיליון תושבים: סין מרחיבה את הסגר מחשש להתפשטות הווירוס

לכתבה המלאה
מפת העיר ווהאן בסין. עיבוד תמונה
מפת העיר ווהאן בסין/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully