וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר בסין מתרחב, מקרה שני בארה"ב: נגיף הקורונה מעורר חשש עולמי

סוכנויות הידיעות ובועז אפרת

24.1.2020 / 21:33

נוסף על העיר ווהאן, מוקד התפרצות הווירוס, הטילה הממשלה הסינית עוצר תחבורתי על 12 ערים נוספות. חלקים מהחומה הסינית וכן מתחם העיר האסורה ופארק דיסנילנד בשנגחאי נסגרו. בת 60 משיקגו אובחנה בנגיף ויותר מ-800 איש נדבקו

רויטרס

כחלק מצעדי מניעת התפשטות וירוס הקורונה הסיני, הטילה היום (שישי) ממשלת סין סגר תחבורתי על כמה ערים נוספות, ובכך העלתה ל-13 את מספר הערים המושבתות, המונות ביחד כ-33 מיליון תושבים. הנגיף גבה עד כה 26 קורבנות ומקרי ההידבקות ברחבי העולם עומדים על יותר מ-800 וממשיכים לעלות. הרשויות בארצות הברית אישרו היום מקרה הידבקות שני בווירוס הקורונה בשיקגו שבאילינוי. משרד הבריאות בצרפת הודיע כי שני מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף אותרו בפריז ובבורדו.

ברקע חגיגות השנה החדשה בסין, אמצעי התחבורה בערים צ'יבי, שיאנטו, ז'יג'יאנג, קיאנג'יאנג, שיאנינג, אוז'ו, הואנגשי אנשי ובכמה ערים נוספות במחוז חוביי, נוסף על ווהאן, מוקד התפרצות הווירוס, הושבתו. גם חלקים מהחומה הסינית ומתחם העיר האסורה בבייג'ינג, שניים מסימני ההיכר של סין, נסגרו לכניסת מבקרים מחשש להתפרצות הנגיף. לדברי הרשויות בסין, העוצר והמגבלות התחבורתיות נועדו "לגרום לניתוק יעיל של העברת הנגיף, ובכך למנוע את התפשטות המגיפה ולהבטיח את בריאות ובטיחות האזרחים".

זמן קצר לפני הטלת הסגר, ג'יין הצליחה לטוס מבייג'ינג חזרה לווהאן. "אני מרגישה מאוד לא רגועה", תיארה. "בגלל שהילד שלי, בעל והמשפחה שלי נמצאים אזור ווהאן, אני חייבת לחזור". דניאל פקארק, סטודנט להנדסת תוכנה באוניברסיטת ווהאן אמר כי הוא וחבריו לא עוזבים את חדריהם. "תכננתי להישאר בדירה שלי בגלל שאני מפחד ללכת לחדר הכושר ואני מפחדת לצאת החוצה, ולא הרבה אנשים מוכנים לצאת החוצה", הסביר.

ילד לובש מסיכה בעיר שנחאי בסין - ה-24 לינואר 2020. רויטרס
ילד עם מסיכה במרכז הקניות בשנגחאי, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעו הרשויות בעיר שנגחאי כי פארק השעשועים "דיסנילד" ייסגר החל מסוף השבוע, זאת כדי למנוע את הפצת הנגיף. כמו כן, בבייג'ינג ובהונג קונג בוטלו כמה אירועים ציבוריים גדולים שתוכננו לקראת ראש השנה הסיני, ובעיר ווהאן הודיעו כי בית חולים ייעודי לטיפול בווירוס כבר נמצא בתהליכי הקמה, והוא עתיד להיפתח בעוד כמה ימים.

שירות הבריאות הלאומי של סין ממליץ לתיירים להימנע מביקור בווהאן, וקרא לתושבים שלא לצאת ממנה, אך ספק אם זה יצליח לעצור את המשך ההיבדקות מהווירוס העובר במגע בין בני אדם.

שומר בתחנת הרכבת שבמרכז הקניות בשנחאי בסין - ה-24 לינואר 2020. רויטרס
התחבורה מושבתת. רכבת בשנגחאי, היום/רויטרס

בארצות הברית, אישה בשנות ה-60 לחייה ששבה מווהאן, נדבקה בווירוס הסיני. בכך עלה מניין הנדבקים בנגיף במדינה לשניים, כשמוקדם יותר השבוע נוסע מסין שהגיע לסיאטל שבוושינגטון אובחן בווירוס. בעקבות התפרצות הנגיף פקידי הבריאות הפדרליים החלו לבדוק אנשים שחוזרים מסין לשלושה שדות תעופה גדולים במדינה.

בסינגפור, משרד הבריאות הודיע כי שני בני אדם נוספים נדבקו בווירוס הקורונה, יום לאחר שזוהה המקרה הראשון של הנגיף במדינה, ובכך הופך את סך הנדבקים במדינה לשלושה. המשרד מסר כי הוא ציפה למקרים רבים יותר, בשל תדירות נסיעות האזרחים לסין.

הרשויות בנפאל אישרו היום מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הסיני. דובר משרד הבריאות המקומי אמר כי "מטופל אחד נמצא נגוע בווירוס הקורונה. הוא סטודנט נפאלי שלומד בסין". הסטודנט שב מווהאן לחופשה בביתו וכעת נמצא תחת השגחה.

לאור הווירוס: סין בונה במרץ בית חולים חדש בווהאן

רויטרס

הווירוס התגלה בסוף השנה החולפת, ומקורו ככל הנראה בסחר לא חוקי בחיות בר בשוק בעיר. ברחבי העולם נוקטים צעדי מנע מחשש להפיכת הווירוס למגפה. ארגון הבריאות העולמי (WHO) הכריז על נגיף הקורונה כ"מצב חירום בסין", אולם אינו מהווה חשש בינלאומי. דובר הארגון מסר כי מקרים נוספים של הידבקות בווירוס צפויים לעלות בסין ומוקדם מדי כדי להעריך את חומרתו. לדבריו, "המיקוד אינו במספר המקרים, שאנחנו יודעים שיעלה".

עד כה אין חיסון לנגיף, שיכול להתפשט דרך הנשימה, אך ארגון ומומחים עשויים להתחיל לבחון אם טיפולים וחיסונים נגד ווירוס ה-MERS יכולים להוות נוגדנים גם לקורונה. התסמינים כוללים חום, קשיי נשימה ושיעול, בדומה למחלות נשימה רבות אחרות. מחקרים ראשוניים העלו כי הנגיף הועבר לבני אדם מנחשים, אך היועץ הרפואי הממשלתי, ז'ונג נאנשן, זיהה גיריות וחולדות כמקורות אפשריים. 15 גורמי רפואה נדבקו עד כה.

משרד הבריאות: להימנע מנסיעות למוקד ההתפרצות

בישראל, משרד הבריאות המליץ היום להימנע מנסיעות לא הכרחיות לווהאן. מהמשרד נמסר כי הוא מצוי בקשר עם כל הגופים הבינלאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא, ויעדכן את הציבור באופן שוטף בהתפתחויות. אתמול פרסם המשרד הנחיות לבתי החולים הכלליים להתמודדות עם הנגיף. בשלב זה, לא הוגדרו בתי חולים ייעודיים לקליטת חולים או חשודים כחולים, ועל כל בית חולים להיערך לטיפול בחולה חשוד או מאומת עם הקורונה.

על פי ההנחיות, "טיפול בכל מקרה חשוד או מוכח יהיה בחדר בידוד עם לחץ שלילי במידת האפשר. מיגון אישי של הצוות המטפל יכלול בידוד מגע. עד להכנסה לבידוד אוויר, יש לטפל בחולה באזור מבודד ככל האפשר. על החולה לעטות מסכת פה-אף אם מצבו הרפואי מאפשר זאת. יש להקפיד הקפדה יתרה על חיטוי ידיים, סילוק פסולת וחיטוי סביבת החולה לאחר מגע עם החולה. יש להקפיד הקפדה יתרה על מיגון נשימתי בעת ביצוע פרוצדורות פולשניות היוצרות אירוסולים, כגון אינטובציה וברונכוסקופיה".

(עדכון ראשון: 10:37)

אזרחים עם מסכות בעיר שנחאי בסין - ה-24 לינואר 2020. רויטרס
מרחיבה את הסגר. אזרחים עם מסיכות בשנגחאי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully