וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווירוס הסיני: יותר מ-40 חולים מתו, הצבא נשלח למוקד ההתפרצות

מספר הנדבקים בוירוס עומד על כ-1,400 בני אדם. בהונג קונג הוכרז מצב חירום. בבייג'ינג עצרו את כל קווי ההסעות הבין-מחוזיות כדי לבלום את ההתפשטות. נשיא סין קיים ישיבה מיוחדת שקיים לגיבוש צעדים להילחם בהתפרצות הנגיף: "הנגיף מתפשט במהירות, המצב חמור"

רויטרס

התפרצות הווירוס הסיני - עדכונים אחרונים

  • 41 איש מתו עד כה מהדבקות בנגיף הקורונה
  • הצבא הסיני שלח מומחים רפואיים למוקד ההתפרצות בעיר ווהאן
  • נשיא סין קיים ישיבה לגיבוש תכנית למיגור ההתפרצות: "המצב חמור"
  • 1,372 בני אדם נדבקו בנגיף
  • משרד הבריאות: נשלל חשד להידבקות שלושה מטופלים

הצבא הסיני שלח היום (שבת) מומחים רפואיים למוקד ההתפרצות של נגיף הקורונה, שממנו נהרגו כבר 41 בני אדם והתפשט לרחבי העולם. החגיגה החשובה ביותר בסין, חגיגות פתיחת השנה החדשה, בוטלה לחלוטין עבור כ-56 מיליון איש, משום שהרשויות הרחיבו את איסורי הנסיעה במחוז חוביי ל-18 ערים. בישראל, שלושה מטופלים בבתי החולים שיבא והדסה עין כרם בודדו מחשש להידבקות, אולם בדיקות המעבדה שללו את החשד.

בבייג'ינג החליטו לעצור את כל קווי ההסעות הבין-מחוזיות ממחר, כדי לבלום את התפרצות הנגיף. נשיא סין שי ג'ינפינג קיים היום ישיבה מיוחדת לגיבוש צעדים להילחם בהתפרצות הנגיף. במהלך הישיבה אמר הנשיא כי מדיתנו ניצבת בפני "מצב חמור" לאור ההתפשטות המואצת של נגיף הקורונה.

במקום לחגוג את השנה החדשה, עמדו תושבי העיר ווהאן בתור בבית המרקחת, כדי לקנות מסכות מעובדים שלבושים בחליפות מגן על כל הגוף ובכפפות כירורגיות. בשוליה המזרחיים של ווהאן הוצבו שוטרים במחסום שעצר את קומץ כלי הרכב שניסו לצאת מהעיר. "אף אחד לא יכול לעזוב", אמר קצין משטרה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

עובדי משרד הבריאות בסין בודקים נוסעים בתחתנ הרכבת התחתית בביג'ינג מחשש לווירוס הקורונה. רויטרס
עובדי משרד הבריאות בסין בודקים נוסעים בתחנת הרכבת התחתית בביג'ינג/רויטרס

בניגוד לאיסור היציאה, המשטרה אפשרה לכמה עובדים רפואיים שנסעו הביתה לחופשות להיכנס לעיר כדי לעזור בבתי החולים. "הם צריכים אותנו שם, אחרת הם יהיו מותשים לגמרי", אמרה אחת מהם. אך ההדבקות בוירוס ממשיכה להתפשט. מספר מקרי המוות ברחבי המדינה עלה ל-41, לאחר ש-15 אנשים נוספים מתו בווהאן.

הרשויות ווהאן הודיעו היום על הקמת בית חולים שני לטיפול בחולים שיידבקו בנגיף. הקמת בית החולים, שבו מתוכננות 1,300 מיטות אשפוז, אמורה להימשך כשבועיים בלבד, כאשר בנייתו של בית החולים הראשון שהחלה בעקבות ההתפרצות אמורה לסתיים בעוד תשעה ימים.

1,372 בני אדם נדבקו בנגיף, כאשר רק 24 שעות קודם לכן דווחו 830 מקרי הדבקות. מרבית מקרי המוות ומקרי ההדבקות הכלליים היו במחוז חוביי. השלטון המרכזי בסין פרס 450 אנשי צוות רפואי צבאי בעיר ווהאן. הצוותים, שהגיעו במטוסים צבאיים אמש, כוללים רופאים עם ניסיון במאבק בסארס או באבולה, והם יועברו לבתי חולים שנמצאים בעומס רב בעקבות המוני חולים ומקומיים מודאגים.

נציבות הבריאות הלאומית הורתה על צעדים נוספים בפריסה ארצית לאיתור אנשים הנושאים את הנגיף במטוסים, רכבות ואוטובוסים ברחבי הארץ.

"כולם רק מנסים להגן על עצמם", אמר גבר במסכה כירורגית בבית מרקחת בווהאן, שבו כל הלקוחות היו במסכות וכפפות. האיש סירב למסור את שמו, אך הביע אמון ברשויות. "הממשלה מטפלת בזה. זו לא בעיה", אמר.

עוד בוואלה!

הנגיף הסיני הגיע לאירופה: שלושה מקרי הידבקות אותרו בצרפת

לכתבה המלאה
העיר האסורה בביג'ינג שנסגרה בעקבות התפרצות וירוס הקורונה בסין, 25 בינואר 2020. AP
העיר האסורה בביג'ינג נסגרה בעקבות התפרצות הווירוס/AP

בתוך כך, מנהיגת הונג קונג קארי לם הכריזה על מצב חירום בעקבות התפרצות הנגיף והודיעה על חבילת צעדים להגבלת הקשרים עם סין היבשתית. בתי הספר יישארו סגורים עד ה-17 בפברואר, וטיסות או נסיעות ברכבות מהירות בין הונג קונג לעיר ווהאן יופסקו. רשויות הבריאות בעיר אישרו חמישה מקרים של הדבקות בנגיף הקורונה, כולם של אנשים שהגיעו מווהאן, שם הופיע הנגיף לראשונה.

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי ארצות הברית החליטה לפנות דיפלומטים ואזרחים אמריקנים מהעיר ווהאן. לפי הדיווח מפי גורם המעורב במבצע, יפונו 230 בני אדם, בהם דיפלומטים, אזרחים ובני משפחותיהם. גם בצרפת שוקלים לבצע צעד דומה.

הנגיף מעורר דאגה עולמית בגלל דמיונו לנגיף הסארס, שהרג מאות אנשים ברחבי סין והונג קונג בשנים 2002-2003 והתפשט לכמה מדינות אחרות. כעת נגיף הקורונה התפשט בפריסה ארצית כמו גם ל-12 מדינות אחרות, כשצרפת הודיעה על שלושה מקרים שאושרו שם - ההדבקות הראשונה באירופה, כאשר ההדבקויות הראשונות מחוץ לסין נרשמו באוסטרליה ובמלזיה. כמה מהאטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר בסין, כמו העיר האסורה של בייג'ינג, דיסנילנד של שנגחאי, וקטע מהחומה הסינית, נסגרו כאמצעי זהירות.

וורלד דיסני בשנגחאי שנסגר בעקבות התפרצות וירוס הקורונה בסין, 25 בינואר 2020. AP
וורלד דיסני בשנגחאי שנסגר בעקבות התפרצות הווירוס/AP

גם חגיגות השנה החדשה, בדרך כלל אירוע שנחגג במפגשים משפחתיים, נהרסו עבור רבים בעיר ווהאן, כמו בכל רחבי סין. "בדרך כלל אנחנו חוגגים כמשפחה. עכשיו בגלל הנגיף אני אפילו לא מבקר את ההורים שלי", אמר וואנג פאנג, יליד העיר ווהאן בן 49. "נחגוג את השנה החדשה וזה יהיה נהדר, אבל רק כשתצליח לעבור את ההתפרצות".

התגובה המהירה והאגרסיבית של השלטון המרכזי בסין זכתה לשבחים, במיוחד בהשוואה להתנהלות בהתפרצות נגיף הסארס, אז הואשמה סין בכך שהיא מגיבה באיטיות ועיכבה את כל הקהילה הבינלאומית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בטוויטר כמה שעות לאחר שאושר מקרה ההידבקות השני בארצות הברית כי "סין עבדה קשה כדי להכיל את הנגיף, ארצות הברית מעריכה מאוד את המאמצים והשקיפות שלהם".

הנגיף התגלה בזמן רע, כאשר מאות מיליוני סינים מיהרו לביתם לקראת ראש השנה הסיני. התזמון עשוי להגביל את ההשפעה הכלכלית של התפרצות הווירוס, משום שרוב סין בדרך כלל נסגרת בכל מקרה במהלך החג.

ארגון הבריאות העולמי החליט שלא להכריז על מצב חירום עולמי, מה שהיה יכול לעודד שיתוף פעולה בינלאומי גדול יותר, כולל מגבלות על מסחר ונסיעות. מאז התפרצות הקורונה, ווהאן נראית כעיירת רפאים, כשרק בתי החולים הומים בחולים מודאגים. הרשויות בעיר החלו בבניית בית חולים שדה חדש כדי להתמודד עם התפרצות הנגיף, לדברי התקשורת במדינה בית החולים הזה צפוי להיפתח כבר בעוד כעשרה ימים.

(עדכון ראשון 11:18)

נוסעים בנמל התעופה הבינלאומי של מחוז האינאן בדרכם למקסיקו. רויטרס
נוסעים בנמל התעופה של מחוז האינאן/רויטרס
נוסעים בתחנת הרכבת במחוז הואן בסין. רויטרס
נוסעים בתחנת הרכבת במחוז הואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully