וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: להימנע מנסיעות לא נחוצות לסין ברקע התפשטות הווירוס

26.1.2020 / 15:04

מניין הקורבנות מהווירוס עלה ל-56, ומגבלות התנועה בתוך סין ממשיכות להתרחב, בצל התפשטות המחלה למדינות העולם. במשרד הבריאות קראו למי שחזר מסין וסובל מחום או שיעול לפנות להיבדק במהרה

רויטרס

משרד הבריאות המליץ היום (ראשון) לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין, במסגרת הערכת מצב שהתקיימה בנושא נגיף הקורונה. במשרד המליצו שלא להגיע כלל למחוז חוביי בסין וכן לשים לב ולעקוב אחר מגבלות התנועה שמפרסמת ממשלת סין בערים השונות בזמן אמת.

במשרד מציינים כי מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה, ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם. עוד הדגישו במשרד כי כל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה -לא צריך להיבדק. המשרד פרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית כמו חום ושיעול בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין. לפי ההנחיות שפורסמו, יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים.

תיירים סינים עם מסיכות לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בשדה התעופה שארל דה גול בפריז, צרפת 26 בינואר 2020. רויטרס
תיירים סינים בשדה התעופה דה גול בפריז, עוטים מסכות כדי להימנע מהידבקות בנגיף/רויטרס

עד כה, נדבקו מהווירוס יותר מ-2,000 בני אדם ברחבי העולם, ו-56 מהם מתו בסין. שר הבריאות של סין מה שיאווי אמר היום כי יכולת הווירוס להתפשט גוברת, וכי מספר ההדבקות עשוי להמשיך לעלות. מה, שדיבר במסיבת עיתונאים, אמר כי הידע של הרשויות לגבי הווירוס מוגבל וכי הן לא בטוחות לגבי הסיכונים שעולים מהמוטציות שעשויות לחול בו. ואולם, רשויות הבריאות הבהירו כי הווירוס אינו "קטלני כמו ה-SARS", קרוב משפחתו.

מקורו של הנגיף, הוא ככל הנראה בשוק פירות ים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הווירוס. הלילה הודיעה ארצות הברית שהיא מפנה חלק מאזרחיה בעיר, הנתונה בהסגר. חיות בר, לפעמים כאלו שניצודו באופן לא חוקי, נמכרות בשווקים בסין, והן מהוות לעתים פונדקאיות לווירוסים החוצים את מחסום המינים ועוברים לבני אדם. מוקדם יותר הודיעה היום סין כי היא אוסרת על סחר בחיות בר בשווקים, בסופרמרקטים, במסעדות וברשת בשל התפרצות הווירוס. לפי ההצהרה, כל אזור המגדל חיות בר צריך להיות מבודד, ותיאסר העברת חיות בר באמצעי תחבורה. האיסור ייכנס לתוקף החל מהיום.

הנגיף כבר התפשט אל ערים מרכזיות אחרות במדינה, בהן בייג'ינג הבירה ושנגחאי, וכן אל ארצות הברית שם זוהה המקרה השלישי של הידבקות בווירוס, צרפת, קנדה, אוסטרליה, יפן, קוריאה הדרומית, תאילנד ומדינות אחרות. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא תוציא את אנשיה מהקונסוליה בווהאן ותחזירם לארצות הברית, והיא תציע מספר מושבים מוגבל לאזרחים אמריקנים פרטיים בטיסה שתצא ביום שלישי לסן פרנסיסקו.

עוד בוואלה!

חדרי בידוד וחבישת מסכות: משרד הבריאות נערך להתמודד עם הנגיף הסיני

לכתבה המלאה
מתפללים חובשים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בהונג קונג 26 בינואר 2020. רויטרס
מתפללים חובשים מסכה בהונג קונג/רויטרס

למרות החשש מפני מגיפה עולמית, ארגון הבריאות העולמי לא הגדיר בשבוע שעבר את ההתפרצות כמצב חירום רפואי גלובלי בתום דיון מיוחד. עם זאת, כמה מומחים מטילים ספק ביכולתה של סין לבלום את התפשטות הנגיף, שלו אין תרופה או חיסון בשלב זה. אתמול הודה נשיא סין שי ג'ינפינג בכינוס של הוועד הפועל של המפלגה הקומוניסטית כי "המצב חמור".

וירוס הקורונה החדש מעורר דאגה משום שעדיין יש משתנים רבים לגביו, כמו כמה מסוכן הוא וכמה מהר הוא מתפשט בין בני אדם. הוא יכול לגרום לדלקת ריאות, שבכמה מקרים הסתיימה במוות. החשש הוא שההדבקה תואץ לאור חופשת השנה החדשה, שבמהלכה נוסעים מאות מיליוני בני אדם ברחבי המדינה, אם כי רבים ביטלו את תכניותיהם וחברות התעופה והרכבות הבטיחו לפצות אותם על הכרטיסים.

ברחבי העולם, נמלי התעופה הגבירו את בדיקת הנוסעים המגיעים מסין, על אף שלא ברור עד כמה זה יעיל - שניים משלושת האזרחים הסינים שאובחנו כחולים בנגיף בצרפת, הגיעו למדינה מבלי שהראו שום תסמינים. לפי מומחים מהקולג' האימפריאלי בלונדון, ההתפרצות "מהווה איום בריאותי גלובלי ברור ומתמשך". לפי דוח של מומחים למחלות מידבקות, "לא ברור בשלב זה אם ניתן עוד לבלום את התפשטות המגיפה בתוך סין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully