וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מונה כבר 106 מתים מהווירוס, ארה"ב קוראת לאזרחיה לעזוב

28.1.2020 / 16:18

מניין הקורבנות מהנגיף המסתורי ממשיך לטפס, כולל מקרה ראשון בבירה בייג'ינג. מדינות בעולם קוראות לאזרחיהן להימנע מלהגיע למוקד ההתפרצות, והשווקים באסיה ממשיכים לרדת. ביפן, תועד מקרה הידבקות ראשון של אדם שלא ביקר בסין

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מניין הקורבנות של וירוס הקורונה עלה בסין ל-106 בני אדם, אחד מהם בביג'ינג - כך נמסר הבוקר (שלישי). במקביל, ארצות הברית, יפן, צרפת, מונגוליה וממשלות זרות נוספות פעולות להוציא את אזרחיהן מווהאן, מוקד התפרצות המחלה, הנתונה במצור.

השווקים באסיה צנחו זה היום השני, לאור הדאגה הגלובלית מהשלכות התפרצות המחלה. בסין השווקים הפיננסיים היו סגורים לרגל החג, אך מדדי המניות בטוקיו, סיאול וסידני צנחו כולם. במקביל, ביפן ובגרמניה תועדו מקרי הידבקות ראשונים של אנשים שלא ביקרו בסין. פרט לסין, הווירוס זוהה עד כה בלפחות 16 מדינות ברחבי העולם. בישראל היה חשד לכמה מקרים, אולם הם נשללו.

החולה היפני הוא נהג אוטובוס בשנות ה-60 לחייו מהעיר נארה, שהיה במגע עם מבקרים מהעיר ווהאן באמצע החודש. לפי משרד הבריאות בטוקיו, הוא החל להראות תסמינים של הנגיף - שיכולים להופיע אחרי תקופת הדגירה, ועל כן קשה לזהות אותו - ב-14 בינואר. הוא אושפז לפני שלושה ימים, לפני שאובחן רשמית כחולה. אזרחי יפני אחר, החי בווהאן, נדבק גם הוא. בנוסף לכך, יפן הודיעה כי תשלח מטוס לסין כדי לפנות את אזרחיה מהעיר המסוגרת.

עובדים מייצרים מסכות מגן במפעל בשינג'יאנג, סין, 28 בינואר 2020. רויטרס
עובדים מייצרים מסכות מגן במפעל בשינג'יאנג/רויטרס

במקביל, מנהיגת הונג קונג קארי לאם הודיעה על צמצום התנועה מעבר לגבול עם סין, כשהיא עוטה על פניה מסיכה. החל מהיום, תושעה תנועת הרכבות המהירות והמעבורות המגיעות מסין. הטיסות צומצמו בחצי, ולא יינתנו אישורים לאזרחי סין לבקר באזור המנהלי המיוחד עד להודעה חדשה.

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם עם מסיכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במהלך מסע"ת 28 בינואר 2020. רויטרס
התנועה בין סין להונג קונג מוגבלת. מנהיגת העיר, היום/רויטרס

מאמצי בלימת המחלה החלו בהשעיית הטיסות, קווי הרכבת והאוטובוס לווהאן, בה מתגוררים 11 מיליון בני אדם. בשלב זה, המצור התרחב ל-17 ערים, בהן מתגוררים כ-50 מיליון בני אדם - ההיקף הנרחב ביותר של צעדים מסוג זה אי פעם.

סין האריכה חופשת ראש השנה הסיני בכמה ימים כך שהמשרדים והמפעלים נותרו סגורים והעובדים נותרו בבית, כדי לצמצם את הסיכון להדבקה. בשנגחאי, מרכז כלכלי בינלאומי, הוארכה החופשה עד ל-9 בפברואר.

בארצות הברית, רשויות הבריאות קראו להימנע מביקור לא הכרחי בסין כולה, ולא רק בווהאן בלבד כפי שהזהירו קודם לכן. במקביל, מונגוליה סגרה את גבולה הארוך עם סין, כפי שעשתה גם קוריאה הצפונית מוקדם יותר. הונג קונג ומלזיה מונעות את כניסתם של תיירים המגיעים ממחוז חוביי. סוכנויות נסיעות סיניות קיבלו הוראה לבטל טיולי קבוצות מאורגנים ברחבי המדינה.

משרד החינוך הסיני ביטל אתמול מבחני אנגלית ומבחנים נוספים לסטודנטים המבקשים להתקבל לאוניברסיטאות זרות. המשרד הודיע כי הסמסטר הקרוב בבתי הספר הציבוריים ובאוניברסיטאות יידחה עד להודעה חדשה.

1,771 מקרים חדשים של הידבקות אושרו לאורך אתמול, ובסך הכל נרשמו 4,515 מקרים כאלו ברחבי המדינה - כך לפי נתוני נציבות הבריאות הלאומית. 976 נמצאו במצב קשה.

עובדשירותי הרופאה בודק את טמפרטורת גופתו של נהג במחסום מחוץ ליויאנג, סין, 28 בינואר 2020. רויטרס
טמפרטורת הגוף של נהג נבדקת במחסום/רויטרס

התגובה הרשמית של בייג'ינג "השתפרה מאוד" מאז התפרצות מגפת ה-SARS ב-2002-2003, שגם הוא הגיע מסין, אולם, החשש מהתפרצות עולמית לא לגמרי הופרך, אומר וישנו וראטאן מבנק מיזוהו. חברות תעופה, אתרי נופש וחברות נוספות הנשענות על תיירות ספגו הפסדים כבדים. מחירי זהב ואגרות חוב עלו בעוד הסוחרים העבירו כספים למקומות אחרים.

המדענים מודאגים מהווירוס החדש, שלו קשר קרוב למגפות נוספות, בהן ה-SARS, שהביאה למותם של כמעט 800 בני אדם. עד כה, נראה כי וירוס הקורונה החדש לא מתפשט באותה קלות כמו ה-SARS או שפעת. מרבית ההדבקות עד כה היו בקרב בני משפחה או עובדי רפואה שבאו במגע עם חולים. מכך עולה כי ייתכן שהווירוס אינו בעל יכולת הדבקה גבוהה.

סין דיווחה על שמונה מקרים בהונג קונג וחמישה במקאו, ויותר מ-45 אושרו ברחבי העולם. כמעט כולם תיירם סינים או אנשים שביקרו בווהאן. מקרה ראשון דווח ביום שני בסרי לנקה, ומקרי הידבקות נרשמו בארצות הברית, תאילנד, טייוואן, יפן, גרמניה, קוריאה הדרומית, וייטנאם, סינגפור, מלזיה, נפאל, צרפת, קנדה ואוסטרליה.

חמשת בני אדם שזוהו כחולים בארצות הברית - שניים בדרום קליפורניה, אחד במדינה וושינגטון, אחד במדינת אריזונה ואחד נוסף בעיר שיקגו - ביקרו כולם לאחרונה במרכז סין. גורמי בריאות רשמיים הבהירו כי אין בידיהם כל עדות להתפשטות של הווירוס ברחבי ארצות הברית והן מאמינים שהסיכון לאזרחים אמריקנים נותר נמוך.

בזמן התפרצות ה-SARS נמתחה ביקורת על רשויות בסין, לפיה הן הגיבו באיטיות למחלה ומיעטו לספק אינפורמציה. הפעם, הממשלה הגיבה באגרסיביות רבה יותר להתפרצות. בווהאן מוקמים שני בתי חוליפ, אחד עם 1,500 מיטות ואחד נוסף עם אלף נוספות, בשל מספר החולים הגדל.

משפחת נגיף הקורונה כוללת גם מקרי הצטננות אך גם מחלות חמורות יותר כמו ה-SARS. הווירוס החדש גורם הצטננות ותסמינים הדומים לשפעת, כולל שיעול וחום, ובמקרים חמורים יותר גם קוצר נשימה ודלקת ריאות.

הסברה הרווחת היא שהנגיף עבר לבני אדם מחיות שנמכרו בשוק בווהאן. ביום ראשון אסרה סין כל מסחר בחיות בר וקראה לציבור להימנע מאכילת בשר של אותן החיות.

(עדכון ראשון: 7:49)

עובדים מייצרים מסכות מגן במפעל בשינג'יאנג, סין, 28 בינואר 2020. רויטרס
עובדים מייצרים מסכות מגן במפעל בשינג'יאנג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully