וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-80 מתו מהנגיף בסין; חופשת השנה החדשה הוארכה

הרשויות נואשות למנוע את התפשטות וירוס הקורונה, ובתי הספר ומוסדות הממשל יישארו סגורים עד לשבוע הבא. ראש עיריית ווהאן, מוקד ההתפרצות, אמר כי מיליונים הספיקו לצאת ממנה לפני הסגר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מספר הקורבנות מנגיף הקורונה בסין עלה ל-80 - כך הודיעו הבוקר (שני) הרשויות, שהאריכו את חופשת השנה הסינית החדשה בשלושה ימים, עד ליום ראשון הקרוב, בניסיון לעצור את התפשטות הווירוס, שממנו נדבקו כבר קרוב ל-3,000 איש. היום הודיעו משרדי האוצר והבריאות על הקצאת 60.33 מיליארד יואן לצורך עצירת התפשטות הווירוס.

במהלך היום ביקר ראש ממשלת סין לי קקיאנג בווהאן, בירת מחוז חוביי ומוקד התפרצות הנגיף, השייך למשפחת ה-SARS. לפי הצהרת הממשלה, הוא פיקח על המאמצים הנעשים בעיר למנוע את המשך התפשטות הווירוס, ושוחח עם חולים וצוותי הרפואה בבתי החולים. ווהאן מקימה שני בתי חולים בימים אלו עבור החולים, אך ראש העיר הזהיר כי מספר מקרי ההדבקות צפוי לעלות וכי כחמישה מיליון בני אדם עזבו את העיר לפני תחילת ההסגר עליה, כחלק מחופשת השנה החדשה.

החגיגות המסורתיות צומצמו וארבע ערים גדולות - בייג'ינג, שנגחאי, שיאן וטיאנג'ין - אסרו על תנועת אוטובוסים ממחוזות אחרים. בשל הארכת החופשה, בתי הספר ומוסדות החג יישארו סגורים להמשך השבוע.

הכניסה לתחנת הרכבת התחתית שיז'ימן, בבייג'ינג.ינואר 2020. רויטרס
בדיקות בתחנת רכבת בבירה בייג'ינג, היום/רויטרס

העיר נמצאת תחת הסגר, כשכמה ערים אחרות במדינה, בהן בייג'ינג ושנגחאי, הטילו מגבלות על התנועה אליהן ומהן, המשפיעות על עשרות מיליוני אזרחים.

הזינוק האחרון במספר הקורבנות נרשם בחוביי, שם הוא עלה מ-56 ל-76. עוד ארבעה אנשים מתו במקומות אחרים בסין. לפי משרד הבריאות הסיני, מתוך 2,744 מקרי ההידבקות, 461 מהם במצב קשה, בעוד ש-51 אחרים "שוחררו מבית החולים ונרפאו".

התפרצות הנגיף, שמקורו הוא ככל הנראה בבעלי חיים שנמכרו בשוק בווהאן, התפשטה למדינות רבות ברחבי העולם, אולם אף אחד מהמקרים לא היה קטלני. לפחות 44 מקרים אותרו מחוץ לסין, בהם בארצות הברית, באוסטרליה, ביפן, בצרפת, בגרמניה, בתאילנד ובקוריאה הדרומית. בישראל, שני אנשים מאושפזים בחשד שנדבקו בווירוס. כמעט כולם היו בווהאן או היו בקשר קרוב עם מי שהיה בעיר, שבה מתגוררים כ-11 מיליון בני אדם.

הרשויות הודיעו אתמול על איסור מכירת חיות בר ברחבי המדינה, בכל הפלטפורמות המוכרות.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: להימנע מנסיעות לא נחוצות לסין ברקע התפשטות הווירוס

לכתבה המלאה
אנשים חובשים מסכות פנים בתחנת אוטובוס,כהגנה מפני מהתפרצות נגיף הקורונוי בבייג'ינג. סין 2020. רויטרס
אתרי תיירות מרכזיים בעיר נסגרו. תושבים עם מסיכות בבייג'ינג/רויטרס

אתמול הזהירו הרשויות כי הווירוס יכול להתפשט בתקופת הדגירה שלו, מה שמקשה על בלימת המחלה. תקופת הדגירה, שבה עוד אין תסמינים למחלה, יכולה להימשך מיום אחד ל-14 יום.

הווירוס עצמו הוא זן חדש במשפחת הקורונה, שלרוב משפיעה על בעלי חיים. הוא גורם לזיהום חמור בדרכי הנשימה ואין חיסון או תרופה ידועים. רוב הקורבנות היו אנשים מבוגרים או כאלו שסבלו מבעיות נשימה קודם לכן.

ה-SARS, קרוב משפחתו, גרם למותם של 774 בני אדם מתוך 8,098 מקרים ידועים אחרי ההתפרצות ב-2003, שגם היא החלה בסין.

מאות מיליוני נוסעים

הארכת חופשת השנה הסינית החדשה היא צעד חריג, אולם הרשויות חוששות שחציית המדינה על ידי מאות המיליונים ששבו לביקור בערי הולדתם במהלך החג רק תגביר את היקף ההידבקות.

בווהאן, הכבישים נותרו ריקים, פרט לנסיעות חירום. לפי הממשל המקומי, אף תושב של העיר לא יצא מסין בארבעת הימים האחרונים, ויותר מ-4,000 תיירים מהעיר עדיין שוהים מחוץ למדינה. מצב החירום הוביל לקריסת בתי החולים בעיר, הזוכה לסיוע מגורמי רפואה של הצבא.

העיר האסורה בביג'ינג שנסגרה בעקבות התפרצות וירוס הקורונה בסין, 25 בינואר 2020. AP
העיר האסורה בביג'ינג שנסגרה בעקבות התפרצות וירוס הקורונה/AP

בסך הכול, יותר מחצי מיליון גורמי רפואה הצטרפו למבצעי המניעה, הבקרה והטיפול במחוז חוביי. בגבולות המחוז נערכות בדיקות חום למי שמנסה להיכנס אליו.

בייג'ינג הבירה סגרה את "העיר האסורה" עבור תיירים, כמו גם חלקים מהחומה הגדולה. במחוז גואנגדונג כמה ערים הורו לתושבים לעטות מסכות. בנוסף לכך, נסגרו הפארקים של דיסנילנד בשנגחאי ובהונג קונג, שבה הוכרז מצב חירום והוגבלה התנועה בין העיר לסין היבשתית.

במקביל, היום הודיעה מונגוליה השכנה על סגירת הגבול עם סין בשל התפרצות הווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully