וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווירוס ממשיך להתפשט: 38 מתים ביממה בסין, אזרחים זרים מפונים

30.1.2020 / 12:09

הזרים פונו ממחוז ההתפרצות של הנגיף הקטלני ומניין ההרוגים בכל המדינה עלה ל-170. מומחי בריאות עולמיים הביעו "חשש גדול" כי הווירוס מתחיל להתפשט בין אנשים מחוץ לסין. מתחילת ההתפרצות אובחנו כ-7,700 בני אדם שנדבקו בקורונה. רוסיה סוגרת את הגבול

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התפשטות ווירוס הקורונה - עדכונים אחרונים

  • 38 מתים ביממה בסין, ומניין ההרוגים עלה ל-170
  • אזרחים זרים פונו ממחוז חוביי, בו ממוקם מוקד ההתפרצות
  • חברות תעופה מסביב לעולם, בהן אל על, השעו טיסותיהן לסין
  • ארגון הבריאות העולמי שוקל להכריז מצב חירום עולמי

מניין המתים בהתפרצות נגיף הקורונה בסין עלה היום (חמישי) ל-170, כשרק ביממה האחרונה גבה הווירוס הקטלני את חייהם של 38 איש. במקביל, אזרחים זרים מפונים ממחוז חוביי, שנפגע הכי קשה מההתפרצות. האזרחים ששהו באזור החלו לחזור לביתם תחת מעקב צמוד, ומומחי בריאות עולמיים הביעו "חשש גדול" כי המחלה מתחילה להתפשט בין אנשים מחוץ לסין. רוסיה הודיעה הבוקר על סגירת הגבול עם סין.

במקביל, חברת אל על הודיעה הבוקר על השעיית טיסותיה לבייג'ינג עד 25 במרץ 2020. יחד עם זאת, טיסה 096 מבייג'ינג לנתב"ג תשוב היום לארץ כמתוכנן. מהחברה נמסר כי "אל על תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסי טיסה לסין והונג קונג שכורטסו עד 26 בינואר לבטל או לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי ביטול, שינוי וטיפול עד סוף חודש פברואר". פרט לחברה הישראלית, חברות תעופה רבות בעולם הודיעו על השעיית טיסותייהן לייעדים בסין.

בכלי תקשורת מקומיים דווח כי אושרו טיסות שנועדו להשיב את תושבי העיר ווהאן, מקור התפרצות הווירוס, המטיילים מחוץ למדינה. טיסות פנימיות ובינלאומיות מווהאן בוטלו מ-23 בינואר, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף.

תושבי הונג קונג בתור לקניית מסכות פנים להגנה מפני וירוס הקורונה, 30 בינואר 2020. AP
עומדים בתור לקניית מסכות להגנה מפני הווירוס. תושבי הונג קונג/AP

מתחילת ההתפרצות אובחנו בסין כ-7,700 בני אדם שנדבקו בקורונה, ושיעור התמותה בקרב הנדבקים בנגיף עומד על 2.2%. חדשות אלו מגיעות בשעה ש-195 אזרחים אמריקנים שפונו מווהאן עוברים שלושה ימים של בדיקות ומעקב בבסיס צבאי בדרום קליפורניה, כדי לוודא שהם לא מראים סימנים להדבקות בנגיף. כמו כן, מקרים ראשונים של הדבקות בווירוס אובחנו היום בהודו ובפליפינים, כשבכל אחת מהמדינות אובחן מקרה בודד, ושני מקרים בווייטנאם.

משרד החוץ היפני מסר כי קבוצה של 210 מפונים יפנים מווהאן נחתה הלילה בשדה תעופה בטוקיו בטיסה שנייה שיזמה הממשלה היפנית. על פי הדיווח, תשעה מהאנשים שהיו על הטיסה הראו סימני שיעול וחום. שלושה אנשים מתוך הקבוצה, נבדקו ונמצא כי נדבקו בנגיף. בנוסף לארצות הברית ויפן, גם צרפת, ניו זילנד, אוסטרליה ומדינות נוספות החלו לחלץ את אזרחיהן מסין או מתכננות לעשות זאת.

שרת החוץ באינדונזיה, רטנו מרסודי, הודיעה כי מדינתה מתכוננת לפינוי תושביה מהעיר ווהאן. היא הוסיפה כי התושבים יוכנסו להסגר למשך 14 ימים, כדי למנוע את התפשטות הווירוס. שרת החוץ הוסיפה כי ישנם 243 אינדונזים שנמצאים כעת בסין תחת עוצר, מרביתם בווהאן.

עוד בוואלה!

רחובות נטושים ובדיקות במלונות: הצצה לחיים במוקד הווירוס הסיני

לכתבה המלאה
אנשים בלבוש מגן ניגשים למטוס שהגיע מסין בבסיס חיל האוויר בקליפורניה, שבו נבדקים הנוסעים, 30 בינואר 2020. רויטרס
מטוס שהגיע מסין בבסיס חיל האוויר בקליפורניה, שבו נבדקים הנוסעים/רויטרס

יו"ר ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי המקרים המעטים של התפשטות הנגיף בין אנשים מחוץ לסין, כפי שאירע ביפן, גרמניה, וייטנאם וקנדה, גרמו ל"דאגה רבה" וכעת ועדת החירום שלו תתכנס בכדי להעריך האם יש להכריז על ההתפרצות כמצב חירום עולמי.

ממדי ההדבקות בנגיף החדש כבר עברו את ממדי התפרצות הסארס בשנים 2002-2003. ד"ר מייקל ראיין, יו"ר ועדת החירום, אמר במסיבת עיתונאים לאחר שחזר ממפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג ובכירי ממשלתו בבייג'ינג כי סין נוקטת ב"צעדים יוצאי דופן לנוכח האתגר יוצא הדופן" שהציבה התפרצות הנגיף.

הוא ציין כי הודות לכך, נכון להיום כ-99% ממקרי ההדבקות הם בסין. ד"ר ראיין העריך את שיעור התמותה של הנגיף החדש בכ-2% מהנדבקים, אך אמר כי הנתון עדיין ראשוני מאוד. לשם השוואה, נגיף הסארס הרג 10% מהאנשים שנדבקו בו. הנגיף החדש הוא ממשפחת הווירוסים הכוללת וירוסי התקררות, כמו גם מחלות קשות יותר כמו סארס.

בתוך כך, ענקית הרהיטים השבדית איקאה הודיעה כי היא סוגרת באופן זמני את כל 30 הסניפים שלה בסין, בעקבות ההתפשטות המהירה של נגיף הקורונה. איגוד הכדורגל הסיני הכריז כי הוא דוחה את כל המשחקים הרשמיים במדינה לשנת 2020.

אנשי צוות של חברת "תאילנד איירווייס" מתכוננים לחיטוי מטוס שהגיע מסין כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונוה בשדה התעופה בבנגקוק. רויטרס
אנשי צוות של חברת "תאילנד איירווייס" מתכוננים לחיטוי מטוס שהגיע מסין/רויטרס

במשרד הבריאות בארץ הודיעו אמש כי מדיניות הכניסה והיציאה מסין נשקלת בעקבות התפשטות ההדבקות בנגיף. בין היתר, שוקלים במשרד לקרוא לאזרחים שחזרו מסין "להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה". במשרד הבריאות אמרו כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות, וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי.

לפי שעה, כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. עם זאת, משפחות שליחים עם ילדים אשר ביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני בעקבות דחיית פתיחת הלימודים קיבלו היתר לכך.

(עדכון ראשון 03:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully