וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקד הווירוס בסין הפך לעיר רפאים: "זה כמו אפוקליפסה"

30.1.2020 / 13:50

סטודנט אמריקני-גרמני נתקע בעיר ווהאן, אחרי שלא הספיק לברוח ממנה עם התפרצות הנגיף. אחרי שבוושינגטון לא שמרו לו מקום בטיסה חזרה, הוא מקווה להגיע לטיסה שהבטיחו לו בגרמניה. "אני מקווה שלא עשיתי לעצמי מזל רע"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

במשך קרוב לשבוע, הסטודנט האמריקני ניקולס שניידר בן ה-21 מנסה ללא הצלחה לצאת מהעיר ווהאן, סין, מוקד התפרצות וירוס הקורונה הנמצאת בהסגר.

דממה מבעיתה ירדה על רחובותיה הסואנים בדרך כלל של העיר בת 11 מיליון התושבים, שבה שניידר לומד גאודזיה, ענף במתמטיקה, באוניברסיטת ווהאן, שנמצאת במרחק של 16 ק"מ מהשוק לסחר בבעלי חיים, שבו לפי החשד נוצר הווירוס. "זה כמו עיירת רפאים, יש בקושי אנשים ומכוניות. זאת הרגשה מוזרה. אני מרגיש שאני בסוג של אפוקליפסה", אמר שניידר בשיחה עם רויטרס.

הרשויות בסין הטילו סגר כמעט כולל העיר ב-23 בינואר כדי להאט את העברת הווירוס, שממנו נדבקו קרוב ל-7,700 איש, ומתו 170 איש, כולם בסין. שניידר, המחזיק באזרחות אמריקנית-גרמנית, קיווה להספיק לרכבת כדי לצאת מהעיר באותו הבוקר, אך סיפר שהוריו המליצו לו להישאר. "הם אמרו שתחנת הרכבת אינה המקום להיות בו בזמן כזה", אמר. "אז החלטתי להישאר, ואז פחדתי בפעם הראשונה כי לא ידעתי מה לעשות".

סטודנט אמריקני התקוע בעיר ווהאן, סין, ינואר 2020. רויטרס
הוריו קראו לו להישאר בעיר. ניקולס שניידר/רויטרס

הוא יצר קשר עם גורמים גרמניים ואמריקניים כדי לצאת מהעיר. שגרירות ארצות הברית הציעה לו כיסא בעלות של 1,100 דולר בטיסת שכר, אך גורם בשגרירות אמר לו שהוא יצטרך להגיע לנמל תעופה בצד השני של העיר, במרחק של 48 ק"מ מהמקום שבו הוא נמצא.

משום שרוב אמצעי התחבורה הושבתו, הוא לא מצא שום דרך להגיע לטיסה, ונציגה מהשגרירות אמרה לו שהמקום שלו יינתן למישהו אחר. "לא יכולתי להאמין למה ששמעתי. לא ככה מתייחסים לאזרח שנמצא במצוקה, נראה היה שלא היה אכפת לה", אמר שניידר. הטיסה יצאה מווהאן עם 210 אמריקנים ונחתה אתמול בקליפורניה.

"ניתנה עדיפות לאנשים בסיכון גבוה יותר להידבק בנגיף: ילדים קטנים, מבוגרים ואנשים עם מצב בריאותי המעמיד אותם בסיכון גבוה יותר", אמר גורם במחלקת המדינה בהצהרה שהועברה במייל.

עוד בוואלה!

רחובות נטושים ובדיקות במלונות: הצצה לחיים במוקד הווירוס הסיני

לכתבה המלאה

רחובותיה של ווהאן אחרי ולפני התפרצות הנגיף, בתמונת לוויין

תמונות לווין מציגות השוואה בין רחובות מלאים לעומת רחובות ריקים בווהאן, סין בעקבות נגיף הקורונה שפקד את האזור  30 בינואר 2020. אתר רשמי
תמונות לווין מציגות השוואה בין רחובות מלאים לעומת רחובות ריקים בווהאן, סין בעקבות נגיף הקורונה שפקד את האזור 30 בינואר 2020/אתר רשמי
תמונות לווין מציגות השוואה בין רחובות מלאים לעומת רחובות ריקים בווהאן, סין בעקבות נגיף הקורונה שפקד את האזור  30 בינואר 2020. אתר רשמי
תמונות לווין מציגות השוואה בין רחובות מלאים לעומת רחובות ריקים בווהאן, סין בעקבות נגיף הקורונה שפקד את האזור 30 בינואר 2020/אתר רשמי

שניידר, שאת רוב חייו העביר בגרמניה, פנה לאחר מכן לשגרירות גרמניה, שלדבריו הבטיחה לו נסיעה באוטובוס לנמל התעופה עם עוד כמה סטודנטים תקועים ומקום בטיסה שתצא לגרמניה ביום שבת. בממשלת גרמניה טרם התייחסו לנושא.

עד אז, אמר שנייד, הוא ימשיך להסתתר בחדרו, ויצא רק לשוק סמוך כדי להשיג מים טריים ומזון. עם עזיבתו, הוא מתכנן לחבוש כובע של קבוצת ה-NBA מיאמי היט, לעטות כפפות ומסיכת מבד עבה מעל פיו ואפו.

כשהוא מקווה לצאת מהעיר הנצורה בשבת, הוא אמר: "אני מקווה שלא עשיתי לעצמי מזל רע".

חנויות ברחוב מרכזי בווהאן סגורות בעקבות נגיף הקורונה שפקד את האזור 19 בינואר 2020. רויטרס
עיר רפאים. חנויות בעיר ווהאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully