וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וליצמן סיירו בנתב"ג לאחר איסור הכניסה מסין: "לא להיכנס להיסטריה"

2.2.2020 / 20:40

שר הפנים ושר הבריאות קיימו סיור משותף בנתב"ג בעקבות ההחלטה לאסור כניסת אנשים ששהו בסין בתקופה האחרונה, בשל התפרצות נגיף הקורונה. שר הבריאות: "מעריכים שהווירוס יגיע, וצריך להתכונן לזה". מנכ"ל משרד הבריאות חתם על צו המורה על חובת בידוד לישראלים שחזרו מסין

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן קיימו היום (ראשון) סיור יחד עם הנהלת נמל התעופה בן גוריון, בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בשדה, כדי לבדוק מקרוב את ההערכות לסגירת המעברים לאנשים ששהו בסין בשל התפרצות נגיף הקורונה.

שר הפנים דרעי הודיע מוקדם יותר כי לפי הנחייתו של שר הבריאות ליצמן, תימנע כניסתם של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. דרעי מסר כי כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. זאת, למעט אלה שיש בידם כרטיס לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד כניסתם.

בפתח הסיור, אמר השר ליצמן כי "אני ודרעי באנו לבדוק אישית. אנחנו לא נאפשר שום דבר שיאפשר פגיעה בבריאות הציבור". הוא הוסיף כי "אנחנו מעריכים שהווירוס יגיע, וצריך להיערך לזה". השר דרעי אמר כי "לא צריך להיכנס להיסטריה, צריך להקפיד על ההנחיות". הוא הוסיף כי "אנחנו עולם קטן וזה עובר מהר, לכן ההיערכות וההגבלות. אנחנו ראש קטן בזה. אתמול החזרנו 35 נוסעים לסין. אני מקווה שכל מה שעשינו יתברר כמיותר".

שר הפנים דרעי ושר הבריאות ליצמן סיירו בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב״ג, 2 בפברואר 2020. אהוד אמיתון, TPS
ליצמן ודרעי, היום בנתב"ג/TPS, אהוד אמיתון

השר דרעי הוסיף באשר לישראלים בסין שלא הספיקו לחזור, או הישראלים ששבו מסין לאחר ששהו בה בתקופה האחרונה, כי "אנחנו נעשה כל מיני מבצעים לבדוק אם אנשים נמצאים בהסגר". הוא ציין כי "על פי הוראת רה"מ ,יש פה תיירים סינים שייצאו בטיסות מטעם המדינה והמטוסים האלה יחזירו תיירים מישראל". בנוסף לכך, הסביר כי "העובדים הסינים יישארו בארץ עד שנוכל להביא עובדים אחרים".

בתוך כך, חתם היום מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על צו רשמי המורה לכל ישראלי שחזר לאחרונה מסין לבודד עצמו בביתו ל-14 ימים, זאת מחשש להתפשטות הנגיף בישראל.

היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא הנחה את המכון הביולוגי לפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון לנגיף הקורונה, שגבה את חייהם של יותר מ-300 בני אדם, ולהקים מפעיל חיסונים בישראל. בדיון שכינס להתמודדות עם התפרצות הווירוס, אמר נתניהו כי "ההיערכות שלנו תכלול את כל הזרועות של הממשל הישראלי". הוא הסביר כי "המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ - אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע - אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".

עוד בוואלה!

משרד החוץ מזהיר: אין לנסוע בעת הזו לסין מחשש להידבקות בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה
צילום: לע"מ ורויטרס

בדיון, שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, השתתפו שרי הממשלה, מנכ"לי משרדים וגורמי מטה הרלוונטיים להיערכות הלאומית ולהתמודדות עם התפרצות הווירוס הסיני. הוא הביע הערכה לממשלת סין, שלדבריו עשתה "מאמצים כבירים" למניעת התפשטות הנגיף, אך ציין כי "ההתפשטות הזאת היא כנראה בלתי נמנעת במובן הזה שנצטרך לטפל בה בהקדם". הוא הודיע כי המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים להגעה מסין נסגרו באופן זמני.

בתוך כך, מגן דוד אדום נענה לבקשת חב"ד בסין, וישלח היום 2000 מסכות ו-200 ערכות מיגון מלאות, שישמשו את ארבעה עשר סניפי בית חב"ד ברחבי סין, בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במדינה.

(עדכון ראשון: 17:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully