וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בסין בצל וירוס הקורונה: "העסקים סגורים, אנשים יושבים בבית"

1.2.2020 / 8:44

בעוד ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום ובישראל פרסמו אזהרת מסע, איליה המתגורר בבייג'ינג סיפר כי "יש יותר פאניקה מחוץ לסין מאשר כאן". הוא תיאר כי החיים בעיר הבירה נעצרו, אך התושבים החלו להתרגל. מנהל לשכת המסחר הישראלית בסין: "המדינה די משותקת"

צילום: משרד הבריאות

ברקע אזהרת המסע שפרסם היום (שישי) משרד החוץ ליוצאים לסין מחשש להידבקות בווירוס הקורונה, אזרחים ישראלים שחיים במוקד ההתפרצות סיפרו על התחושות במדינה. איליה צ'רמניך, ישראלי בן 37 המתגורר בבייג'ינג 12 שנים ומנהל בית ספר ללימודי סינית, אמר כי האזרחים והממשלה מנסים למנוע הידבקות בנגיף בכל דרך. "נוקטים פה בכל אמצעי זהירות אפשרי כדי למנוע את התפשטות הווירוס. יש מתחמי מגורים שלא מכניסים אנשים שלא גרים בהם, ולאלה שכן - עושים בדיקות חום בכניסה", תיאר. "גם מחטאים את גרמי מדרגות ואפילו סוגרים מעליות, כי כשנכנסים אליהן כמה אנשים - גובר הסיכוי להידבקות".

עד כה, גבה הנגיף את חייהם של 213 בני אדם, בעיקר בסין, והדביק יותר מ-7,000. בעקבות התפשטות הווירוס לכ-18 מדינות נוספות הכריז אתמול ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום. צ'רמניך סיפר כי בבירה הסינית "היה רגע של בהלה. אנשים פחדו שלא יהיה מספיק אוכל, לא רצו ללכת לבתי חולים כי חששו להידבק שם בווירוס, ונגמרו המסכות בכל העיר". עם זאת, טען כי "לדעתי יש יותר פאניקה מחוץ לסין מאשר כאן. רוב העסקים ובתי הספר סגורים, ואנשים יושבים בבית. אמנם זו רוטינה חריגה, אך אנשים כבר החלו להתרגל".

התפרצות נגיף הקורונה בבייג'ינג, סין, 31 בינואר 2020. רויטרס
"נוקטים בכל אמצעי זהירות אפשרי". בייג'ינג, היום/רויטרס

לדברי צ'רמניך, כרגע הוא לא מודאג ולא מתכנן לשוב לישראל. "כולם כותבים לי ושואלים אותי מתי אני חוזר", אמר. "חלו כאן מאה אנשים מתוך 20 מיליון איש, זה כלום. אז כרגע אני לא מתכוון להגיע לארץ. נראה לי שעוד שבועיים או שלושה זה יירגע". צ'רמניך אף מחה נגד החלטת שר הבריאות יעקב ליצמן שלא לאפשר את כניסתם לארץ של אנשים המגיעים מסין. איך אפשר לבדוק את זה? אם אני מגיע מטורקיה, אין איך לבדוק את זה, זה סתם".

עוד בוואלה!

משרד החוץ מזהיר: אין לנסוע בעת הזו לסין מחשש להידבקות בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה
איליה צ'רמניך שמתגורר בבייג'ינג, 31 בינואר 2020. באדיבות המצולמים
לא מתכוון לחזור לארץ. צ'רמניך/באדיבות המצולמים

אריאל בריסקין, מנהל לשכת המסחר הישראלית בסין, מתגורר בסין מזה 7 שנים ומספר כי "בגדול הגעתי לארץ ביום רביעי בבוקר, נחתתי בטיסה ישירה מצ'אנג דו, הגעתי מבייג'ין לצ'אנג דו ומשם לארץ, כל הנושא של הוירוס, הייתה שם אסלקציה מהירה, לא תכננתי לחזור לארץ, אבל זאת הייתה החלטה די ספונטנית להגיע, כי כל שעה היו עוד ועוד דיווחים על טיסות שהולכות להתבטל, אז החלטתי לעלות כבר על טיסה לארץ ובאמת כמו שאנחנו יודעים עכשיו כל הטיסות בוטלו למעשה מסין מישראל".

"המצב שם הוא מורכב, אפשר להבין שהמדינה היא כרגע די משותקת, די בהיסטריה, בפאניקה, סביב הווירוס הזה, יש שם עכשיו מלחמת גוג ומגוג סביב כל הנושא של הסגת המסכות וציוד רפואי", אמר בריסקין. "אבל בגדול עדיין החיים הם איכשהו ממשיכים, כשאני טסתי הרוב הגדול מסוגרים בבתים ובאמת משתדלים להקשיב להנחיות של הממשל, כל מיני הנחיות של היגיינה ומסכות וכן הלאה".

התפרצות נגיף הקורונה בבייג'ינג, סין, 31 בינואר 2020. רויטרס
"לאנשים אין מה לאכול". סופר בבייג'ינג, היום/רויטרס

הוא הוסיף כי "כבר ביום האחרון לפני הטיסה שלי יש קומפלקסים של דירות, שכבר התחילו לשים שומרים בכניסה וכל אחד שנכנס מודדים לו חום". לדבריו, "אם זה כל מה שקשור לאוכל, אז בימים האחרונים גם בגלל החשש לא היינו מזמינים אוכל מבחוץ, היינו בהיסטריה, לא קנינו אוכל בחוץ, גם בתרבות הסינית זה הכל שרינג, אז כולם אוכלים מאותן צלחות. גם פה יצאו הנחיות מהממשל להימנע מאכילה משותפת".

בריסקין סיפר בסין אין מודעות היגיינית כמו ביפן או מדינות אירופאיות. "עכשיו היה שם קמפיין מאוד רציני בכל מה שקשור לשטיפת ידיים". הוא הוסיף כי "כרגע אין לי איך לחזור לסין, אין שם מה לעשות שם. אם כבר לעזור להם, אז לעשות את זה מפה. כולם שם סגורים ומסוגרים, אנשים לא עובדים, הכלכלה שלהם די קפואה כמו שזה נראה. אנשים מתמקדים בהשרדות יותר".

(עדכון ראשון 31/8 - 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully