וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ מזהיר: אין לנסוע בעת הזו לסין מחשש להידבקות בנגיף הקורונה

אזהרת מסע זו היא הראשונה מטעם משרד החוץ, במסגרתה המליץ שלא לבקר בסין, ולאלו הנמצאים כבר במדינה, לשקול לעזוב אותה. לדבריו, נציגויות ישראל בסין ימשיכו לפעול כרגיל. אתמול הודיע שר הבריאות כי הטיסות מסין לישראל יופסקו, ולא תאושר כניסה מהמדינה עד להודעה חדשה

צילום: כאן 11, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: שר הבריאות יעקב ליצמן מודיע על אזהרת מסע לסין)

משרד החוץ פרסם היום (שישי) אזהרת מסע, לפיה יש להימנע מלנסוע לסין בעת הזו, מחשש להידבקות בווירוס הקורונה. "בדיון שהתקיים היום בין מטה משרד החוץ בירושלים לבין הנציגויות בסין הוחלט כי תעודכן אזהרת המסע לסין לפיה משרד החוץ ממליץ לאזרחים שלא לנסוע בעת הזו לסין וכי אזרחי ישראל הנמצאים בסין ישקלו האם לעזוב את המדינה בהקדם". עד כה, גבה הנגיף את חייהם של 213 בני אדם, בעיקר בסין, והדביק יותר מ-7,000.

עוד נכתב בהודעה כי "על אף ביטול הטיסות הישירות בין סין לישראל, עדיין קיימת אפשרות לעזוב את סין דרך אירופה או יעדים מסוימים באסיה ולהגיע לארץ".

משרד החוץ הוסיף כי נציגויות ישראל בסין ממשיכות לפעול כרגיל, ולטפל בישראלים המעטים הנמצאים במדינה. עוד נמסר כי הדיפלומטים הישראלים בסין לא מרגישים מחסור במוצרי יסוד ומזון והם מוכנים להמשך פעילות של הנציגויות. כמו כן, הנציגויות עומדות בקשר עם הרשויות בסין שעושות מאמצים לטפל בהתפשטות הנגיף.

כינוס הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות בהשתתפות: השר יעקב ליצמן ופרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות:ת"א, 30 בינואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
כינוס הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות, אתמול/מערכת וואלה!, בועז אפרת

עם זאת, משרד החוץ הבהיר כי רוב האזרחים הישראלים כבר עזבו את סין בשתי טיסות אל על וחברה סינית נוספת, שהמריאו אתמול בלילה. הנציגויות פנו דרך רשתות חברתיות ובדרכים אחרות לבדוק האם יש אזרחים נוספים והמענה היה מאוד נמוך. לדברי המשרד, "אנחנו יודעים על מספר מועט של ישראלים שעדיין נמצאים במדינה (לא שליחי משרד החוץ) ומבהירים שמי שרוצה לעזוב יכול לעשות את זה גם לא בטיסה ישירה לארץ".

שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי שר הבריאות, יעקב ליצמן, הנחה אותו למנוע את כניסתם של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. דרעי מסר כי כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. זאתת, למעט אלה שיש בידם כרטיס לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד כניסתם.

בדיקת מטיילים לקורונה בשדה התעופה בגאנה, 30 בינואר 2020. ראובן קסטרו
בדיקת נוסע שהגיע מסין מחשש להידבקות בקורונה, השבוע/ראובן קסטרו

איליה צ'רמניך, ישראלי בן 37 המתגורר בבייג'ינג 12 שנים ומנהל בית ספר ללימודי סינית, סיפר איך הוא חווה את המצב החריג. "היה פה רגע של בהלה. אנשים פחדו שלא יהיה מספיק אוכל, לא רצו ללכת לבתי חולים כי חששו להידבק שם בווירוס, ונגמרו המסכות בכל העיר", סיפר. "אבל לדעתי יש יותר פאניקה מחוץ לסין מאשר כאן. רוב העסקים ובתי הספר סגורים, ואנשים יושבים בבית. אמנם זו רוטינה חריגה, אך אנשים כבר החלו להתרגל".

איליה שמתגורר בבייג'ינג עם בת זוגו, אמר כי האזרחים וגם הממשלה מנסים למנוע הידבקות בנגיף בכל דרך. "נוקטים פה בכל אמצעי זהירות אפשרי כדי למנוע את התפשטות הווירוס. יש מתחמי מגורים שלא מכניסים אנשים שלא גרים בהם, ולאלה שכן - עושים בדיקות חום בכניסה", סיפר. "גם מחטאים את גרמי מדרגות ואפילו סוגרים מעליות, כי כשנכנסים אליהן כמה אנשים - גובר הסיכוי להידבקות".

לדברי איליה, כרגע הוא לא מודאג וסיפר כי "כולם כותבים לי ושואלים אותי מתי אני חוזר. חלו כאן 100 אנשים מתוך 20 מיליון איש, זה כלום. אז כרגע אני לא מתכוון להגיע לארץ. נראה לי שעוד שבועיים או שלושה זה יירגע". הוא גם אמר כי ההוראה של ליצמן שלא להכניס אנשים שמגיעים לארץ מסין בעייתית. "איך אפשר לבדוק את זה? אם אני מגיע מתורכיה, אין איך לבדוק את זה, זה סתם".

איליה צ'רמניך שמתגורר בבייג'ינג, 31 בינואר 2020. באדיבות המצולמים
"יש יותר פאניקה מחוץ לסין מאשר כאן". איליה צ'רמניך על המצב בבייג'ינג/באדיבות המצולמים

אתמול הודיע השר ליצמן בפתח ועדה מיוחדת של משרד הבריאות, שהתכנסה במטרה לבחון את דרכי ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כי הטיסות מסין לישראל יופסקו בשלב זה, ולא תאושר כניסה מהמדינה עד להודעה חדשה. מדינות רבות בעולם עצרו את הכניסות מסין, זאת בעקבות התפשטות הווירוס. השר ליצמן אמר כי "בתום התייעצויות ודיונים בימים האחרונים, החלטנו כל מיני החלטות בקשר לווירוס הקורונה מסין". הוא ציין כי הוירוס התפשט למקומות שונים ברחבי העולם, בין היתר לאירופה. "זה מחייב אותנו להשגיח ולראות מה אנחנו יכולים וצריכים לעשות כדי לשמור על האוכלוסייה שלנו", הוסיף ליצמן.

לדבריו, "קודם כל אנחנו כרגע לא מאשרים להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה". השר ליצמן הסביר כי "מי שבא מסין, גם מי שלא מגיע ישירות, גם אותם אנחנו נבדוק - זאת אומרת שהחלטנו שכל מי שבא ועלול להדביק צריך להישאר בבית שבועיים ימים". לטענת ליצמן, "אנחנו ממשיכים את המדיניות של אירופה". הוא אף הוסיף כי "פה ושם אפשר להחמיר קצת, זה לא נורא". הוא סיפר כי היום היה אשפוז כפוי בבית החולים שיבא, וכבר נעשו כמה אשפוזים בחשד להדבקות בווירוס. "לשמחתנו לא היה אף מקרה אחד בארץ", אמר השר.

(עדכון ראשון: 12:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully