וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה: מקרה מוות ראשון מחוץ לסין, מניין המתים עלה ל-304

בפחות מיממה עלה מספר הנדבקים בנגיף הסיני ביותר מ-2,500 ומספר המתים ב-45. במקביל, נרשם קורבן ראשון של הווירוס מחוץ לסין - בפיליפינים. ממשלות בעולם ממשיכות לפנות את אזרחיהן מסין, שמתמודדת עם בידוד עולמי גובר, לאחר שיותר מ-130 בני אדם נדבקו ב-25 מדינות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מעדכן בהנחיות החדשות בעקבות התפשטות הנגיף)

הווירוס הסיני - עדכונים אחרונים:

  • מניין המתים מהווירוס עלה ל-304, יותר מ-14 אלף בני אדם נדבקו
  • גבר מהעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות, מת בפיליפינים כתוצאה מהנגיף
  • ברחבי העולם חולים כ-135 בני אדם ב-25 מדינות
  • מדינות ברחבי העולם הצטרפו לאיסורי הנסיעה לסין, ממשלות מפנות אזרחים

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה עלה באופן דרמטי ביממה האחרונה, ועומד כעת על 14,380 - כך עולה מנתונים שמסרה הלילה (ראשון) הממשלה הסינית. כמו כן, מניין המתים מהנגיף עלה ל-304, כשאתמול אושרו 45 מתים במחוז חוביי בלבד, וכן אותרו 2,590 חולים חדשים ברחבי סין.

במקביל, מקרה מוות ראשון מהנגיף מחוץ לסין נרשם בפיליפינים. לדברי ארגון הבריאות העולמי, הקורבן הוא גבר בן 44 מהעיר ווהאן, מוקד התפרצות הווירוס בסין, שפיתח סימפטומים של דלקת ריאות. בת זוגו - אישה בת 38, אף היא מווהאן - נדבקה בנגיף, והיא כעת האדם היחיד במדינה שנושא את הווירוס הקורונה.

אזרחי הונג קונג מכוסים במסכות פנים בגלל וירוס הקורונה, ה-1 בפברואר 2020. AP
תושבי הונג קונג מכסים את פניהם מחשש להידבקות בנגיף, אתמול/AP

מספר הנדבקים עקף את זה שנרשם במהלך התפרצות מחלת ה-SARS בסין בשנים 2002-2003. מבין החולים, כ-135 אובחנו ב-25 מדינות, בהם 19 בתאילנד, 17 ביפן, שמונה בארצות הברית, שבעה בגרמניה, שלושה בצרפת, שניים בבריטניה, שניים ברוסיה ומקרים ראשונים אותרו גם בשבדיה וספרד.

סין מתמודדת עם בידוד גובר ככל שמדינות נוספות מכריזות על איסורי נסיעה, חברות תעופה משעות את הטיסות וממשלות מפנות את אזרחיהן ממנה. ביום חמישי, ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בינלאומי, אך הבהיר שהגבלת סחר ונסיעות אינה נחוצה.

אזרחי בייג'ינג  מכוסים במסכות פנים בגלל וירוס הקורונה, ה-1 בפברואר 2020. AP
יותר מ-14 אלף נדבקו בנגיף הקטלני. סופרמרקט בבייג'ינג/AP

למרות זאת, חלק מהמדינות מגיבות לחשש מהווירוס באמצעות החמרת ביקורת הגבולות. סינגפור וארצות הברית הכריזו על צעדים לאיסור על אזרחים זרים ששהו בסין להיכנס לשטחיהן, ואחריהן הגיע תורה של אוסטרליה לעשות כן.

רוסיה הטילה מגבלות על קבלת ויזה והחלה בפינוי אזרחיה בימים שני ושלישי, לפי סוכנויות הידיעות "אינטרפקס" ו-TASS. הפיליפינים, שתחילה אסרו על כניסת סינים ממחוז חוביי בלבד, הרחיבו את האיסור לכל המגיעים מסין. גם ניו זילנד ווייטנאם מונעות כניסת אזרחים זרים שביקרו בסין.

טייוואן ביקשה מנציגיה לשוחח עם הממשלות שבהן טסות חברות תעופה מהמדינה כדי להבטיח שלא יושעו טיסות נוספות, לאחר שהאי הוכרז על ידי ארגון הבריאות העולמי כחלק מסין לאור התפרצות הווירוס.

מתפללים מוסלמים במסגד בהודו חובשים מסיכות פנים. AP
מחשש להידבקות, מתפללים מוסלמים בהודו חובשים מסיכות פנים/AP

במקביל, מדינות ממשיכות לפנות את אזרחיהן מסין. יותר ממאה גרמנים ובני משפחות נחתו בפרנקפורט ביום שבת, אחרי שפונו מווהאן, וכ-250 אינדונזים פונו ממחוז חוביי. יפן מתכננת לשלוח מטוס נוסף כדי להמשיך בפינוי אזרחיה מהמדינה. זאת, על רקע הודעת משרד הבריאות היפני על גילוי שלושה מקרים נוספים של הידבקות מהווירוס, מצד המפונים מווהאן, שהעלו את מספר החולים במדינה ל-20.

ארצות הברית הכריזה שלשום על מצב חירום רפואי ועל חובת הסגר עבור אנשים שעשויים היו להידבק בנגיף. גורמים אמריקניים רשמיים אישרו ביום שבת כי התגלו שמונה מקרים של נגיף הקורונה בארצות הברית. במקסיקו, אפליקציית אובר הודיעה על השעיית 240 חשבונות של משתמשים שעשויים היו לבוא במגע עם אנשים שנדבקו מהנגיף.

גם משרד החוץ הישראלי פרסם אזהרת מסע, לפיה יש להימנע מלנסוע לסין בעת הזו, מחשש להידבקות בווירוס הקורונה. המשרד הוסיף כי נציגויות ישראל בסין ממשיכות לפעול כרגיל, ולטפל בישראלים המעטים הנמצאים במדינה. עם זאת, רוב האזרחים הישראלים כבר עזבו את סין בשתי טיסות אל על וחברה סינית נוספת, שהמריאו אתמול בלילה.

(עדכון ראשון: 02:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully