וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווירוס ממשיך להתפשט: מניין המתים עלה ל-361, צניחות בשווקים

3.2.2020 / 15:50

2,829 בני אדם נדבקו בווירוס הקורונה ביממה האחרונה, ומספר החולים הכולל כעת גבוה מ-17 אלף איש אובחנו כחולים. מדדי המניות בסין צנחו בכ-9% עם חידוש המסחר. בית החולים החדש בווהאן נחנך, ובייג'ינג מאשימה את וושינגטון ב"הפצת פחד"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

התפשטות וירוס הקורונה - עדכונים אחרונים

  • מניין המתים כתוצאה מהווירוס עלה ל-361, יותר מ-17 אלף נדבקו
  • מדדי המניות בשוק ההון בסין צנחו עם החזרה למסחר
  • בית החולים החדש בווהאן נחנך

נציבות הבריאות הלאומית בסין הודיעה הלילה (שני) כי 2,829 בני אדם נדבקו בווירוס הקורונה ביממה האחרונה, ומספר החולים הכולל מגיע כעת ל-17,205. מניין המתים מהווירוס הקטלני מגיע ל-361 איש, לאחר שדווח על 56 בני אדם נוספים שהנגיף גבה את חייהם ביום ראשון במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות. מחוץ לסין, נרשמו יותר מ-150 מקרים של הווירוס, שאחד מהם הסתיים במוות, בפיליפינים.

בשל השתוללות הנגיף, במהלך הלילה נרשמה התרסקות בשוק ההון בסין והמדדים צנחו בכ-9%. הצניחה הגיעה לאחר שמשקיעים נסוגו מהשקעותיהם ביום הראשון למסחר, לאחר הפסקה ארוכה במהלך חג השנה החדשה, שבמהלכו בוטלו אירועים רבים והוטלו מגבלות תנועה על עשרות מיליוני אזרחים כדי למנוע את התפשטות המחלה הפוגעת בדרכי הנשימה. סין ספגה נזקים כלכליים כבדים בשל ההתפרצות, ואתמול הודיע הבנק המרכזי של סין על הזרמת מיליארדים נוספים.

בהונג קונג, עשרה מתוך 13 מעברי הגבול עם סין היבשתית ייסגרו החל מחצות, לפי שעון מקומי.

בית החולים החדש שנבנה בעיר ווהאן, סין, 2 בפברואר 2020. רויטרס
נבנה בתוך קצת יותר משבוע. בית החולים החדש בווהאן, אתמול/רויטרס

היום החל בית החולים החדש בעיר ווהאן, מוקדם ההתפרצות, לקלוט חולים בווירוס, אחרי שהוקם במהירות הבזק של שמונה ימים. בבית החולים "הושנשאן" יש כאלף מיטות. כ-1,400 רופאים צבאיים יעבדו במקום, בהם 950 איש מבתי חולים השייכים לכוח התמיכה הלוגיסטית המשותף של צבא סין, ו-450 איש מאוניברסיטאות רפואיות של הצבא, הצי וחיל האוויר שנשלחו לעיר הנמצאת בהסגר בחודש שעבר. בינתיים, קבוצה של 15 מומחים נשלחה לבית החולים כדי להדריך את הצוותים בדרכים למניעת מגיפות ובלימתן.

בין אנשי הצבא שנשלחו לבית החולים רבים השתתפו במאבק בנגיף ה-SARS, שהוא בין לאותה משפחת וירוסים כמו הווירוס החדש, ובמאבק בנגיף האבולה בסיירה לאון וליבריה. יש להם מומחיות רבה בהתמודדות עם מחלות מדבקות.

שני נשים מסתובב שמראה את השערים בבורסה בשנחאי שבסין. 03 בפברואר 2020.. רויטרס
נלחמים בהתפשטות. נשים במסכות בשגנחאי ברקע נתוני שוק ההון/רויטרס

אלפי אזרחים זרים פונו בימים האחרונים מסין. היום אמר שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו כי וושינגטון מתכננת עוד כמה טיסות לפינוי אזרחים אמריקנים ממחוז חוביי. "אנחנו עשויים לפנות גם אזרחים ממדינות אחרות גם כן", אמר פומפאו במהלך ביקור באוזבקיסטן. "בנוסף לכך, אנחנו עשויים להעביר סיוע רפואי. במקביל, בארצות הברית אושר מקרה ההידבקות ה-11 בנגיף, שלו טרם פותח חיסון.

סין, מצדה, האשימה את ארצות הברית בכך שהיא יוצרת פאניקה במקום להציע סיוע משמעותי. "כל זה נעשה רק כדי ליצור ולהפיץ פחד, וזו דוגמה רעה", אמרה דוברת משרד החוץ הואה צ'וניינג, שציינה כי ארצות הברית הייתה המדינה ראשונה שהחזירה חלק מאנשי השגרירות שלה ואסרה על כניסת תיירים סינים למדינה. היא הוסיפה כי היא מקווה שמדינות בעולם יקבלו החלטות ותגובות הגיוניות, רגועות ומדעיות.

ראש ארגון הבריאות העולמי חיזק את עמדתה של סין, כשאמר שאין צורך בנקיטת צעדים "המתערבים שלא לצורך בנסיעות ובמסחר הבינלאומי" כדי לעצור את התפשטות הווירוס. "אנחנו קוראים לכל המדינות ליישם החלטות המבוססות על ראיות ועקביות", אמר בכינוס של חבר המנהלים של הארגון, שבו שב על עמדתו שמסר מאז התפרצות הווירוס. "הקשר הגלובלי הוא חולשה בהתפרצות שלנו, אולם הוא גם החוזק הגדול ביותר שלנו".

נוסעים עוטים מסיכות ברכבת התחתית של סיאול, קוריאה הדרומית, מחשש לנגיף הקורונה, 3 בפברואר 2020. רויטרס
נוסעים עוטים מסכות במטרו של סיאול, היום/רויטרס

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר הלילה כי מדינתו לא תהסס להשתמש בצעדים הכרחיים כדי להגן על אזרחיה מפני התפרצות וירוס הקורונה שמקורו בסין. אבה, שנאם בפני הפרלמנט, הוסיף כי יפן כבר החלה בפיתוח ערכות בדיקה לאבחון מהיר של הנגיף.

בווייטנאם, אושר כי אובחנו שלושה מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, ובכך מניין החולים במדינה עלה לתשעה בסך הכל. ביום שבת הצהירה וייטנאם על מצב חירום בגלל המגיפה ואמרה כי היא תעצור את כל הטיסות מסין ואליה.

בבניין הבורסה בשנגחאי. 03 בפברואר 2020.. רויטרס
צניחה במדדים. בניין הבורסה בשנגחאי/רויטרס

מקרה מוות ראשון מהנגיף מחוץ לסין נרשם אתמול בפיליפינים. לדברי ארגון הבריאות העולמי, הקורבן הוא גבר בן 44 מהעיר ווהאן, מוקד התפרצות הווירוס בסין, שפיתח סימפטומים של דלקת ריאות. בת זוגו - אישה בת 38, אף היא מווהאן - נדבקה בנגיף, והיא כעת האדם היחיד במדינה שנושא את וירוס הקורונה.

מספר הנדבקים עקף את זה שנרשם במהלך התפרצות מחלת ה-SARS בסין בשנים 2002-2003. מבין החולים, כ-135 אובחנו ב-25 מדינות, בהם 19 בתאילנד, 17 ביפן, שמונה בארצות הברית, שבעה בגרמניה, שלושה בצרפת, שניים בבריטניה, שניים ברוסיה ומקרים ראשונים זוהו גם בשבדיה וספרד.

סין מתמודדת עם בידוד גובר ככל שמדינות נוספות מכריזות על איסורי נסיעה: חברות תעופה משעות את הטיסות וממשלות מפנות את אזרחיהן ממנה. ביום חמישי, ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בינלאומי, אך הבהיר שהגבלת סחר ונסיעות אינה נחוצה.

אזרחים אינדונזיים שנחתו מווהאן לפני העברתם להסגר בבסיס צבאי באינדונזיה, 2 בפברואר 2020. רויטרס
אזרחים אינדונזים עוברים חיטוי עם חזרתם מסין, אתמול/רויטרס

אמש אמר דאי יומינג, שגריר סין בפועל, כי ארצו "פתחה את השערים לפליטים יהודים בימים אפלים בשואה ובמלחמת העולם השנייה", ומאחר ומשרד החוץ הישראלי הורה על סגירת שערים בפני תיירים סינים, ביקש כי על "ישראל תשאיר את הדלת פתוחה לסינים". לאחר מכן התנצל השגריר על הדברים ואמר: "לא הייתה שום כוונה להשוות בין הימים החשוכים של השואה למצב הנוכחי".

טרם דבריו של השגריר, שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן קיימו סיור משותף בנתב"ג, וביקרו בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בשדה בכדי לבדוק מקרוב את ההיערכות לסגירת המעברים לאנשים ששהו בסין בשל התפרצות נגיף הקורונה. השר דרעי הודיע כי לפי הנחייתו של שר הבריאות ליצמן, תימנע כניסתם של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים וכן לאלה שאינם אזרחי או תושבי ישראל.

(עדכון ראשוןף 5:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully