וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים תקועים בספינה ביפן מחשש שנחשפו לווירוס: "כמו מצורעים"

3,700 נוסעי ספינת תענוגות ביפן הושמו בבידוד למשך כשבועיים, לאחר ש-10 מהם נדבקו בנגיף. לפי משרד החוץ, ההערכה היא ש-15 הישראלים לא נדבקו. אחת מהן היא רוחלה, שסיפרה: "מרגישים בכלוב, מכניסים לנו אוכל עם מסכות". נועה, שאמה וסבתה תקועות: "הן מודאגות מההמשך"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

כ-15 ישראלים תקועים על ספינה לחופי יפן, לאחר שעשרה מהנוסעים נדבקו בנגיף הקורונה שגבה עד כה את חייהם של כמעט 500 איש. כל 3,700 נוסעי ספינת התענוגות הושמו בבידוד למשך שבועיים, אך במשרד החוץ הבהירו כי אין חשש שהישראלים הם בין החולים.

אחת הישראלים שמוחזקים על הספינה היא רוחלה עופרים, שנמצאת כעת בהסגר בחדרה. "אנחנו סגורים כמו בכלוב זהב", היא סיפרה. "זו הפעם השלישית שהכניסו לנו ארוחת ערב, הן דלות. מכניסים לנו כמו למצורעים, עם כובעים ומסכות. גם העובדים בהסגר. מה נעשה פה 14 יום?".

רוחלה עופרים ובעלה אשר נמצאים בספינה ביפן ונמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לווירוס הקורונה. באדיבות המצלומים, אתר רשמי
"אנחנו סגורים כמו בכלוב זהב". רוחלה עופרים ובעלה ביפן/אתר רשמי, באדיבות המצלומים

בינתיים, חלקם מעבירים את זמנם בצפייה בנוף ובטלוויזיה. "עדיין לא עברתי דבר כזה. כל שעה מקבלים הודעות ברמקולים ובכריזה שאם למישהו חסר משהו, שנודיע והם ידאגו לזה". לדבריה, גם המים נגמרו והיה צורך בשאיבת מים מהים והתפלתם עבור הנוסעים.

בתה ענת סיפרה כי הוריה יצאו לשיט של 17 יום במזרח וביקרו בכמה מדינות. אתמול, הם היו אמורים לחזור לארץ, אך לפני יומיים התקשרו כדי להודיע שהם עוגנים מול חופי טוקיו וקיים חשש שסיני עלה לאונייה והדביק נוסעים בנגיף. "אנשי משרד הבריאות היפני הגיעו ובדקו חדר-חדר. זה לקח שלושה ימים. מי שסיים את הבדיקה יכול להסתובב חופשי", סיפרה.

שוטר עם אמצעי מגן עולה לספינת תענוגות בנמל יוקוהמה, יפן, שנמצאת בהסגר מחשש לקורונה, 5 בפברואר 2020. רויטרס
שוטר עם אמצעי מגן עולה על הספינה ביפן, היום/רויטרס

אולם, לאחר מכן נמצאו עשרה חולים בווירוס הקורונה והנוסעים הוכנסו להסגר בחדרים. "בבוקר פינו את החולים במסוק ושאר הנוסעים נשארו להסתגר בחדרים ל-14 יום. יש חדרים בלי חלון, זה כמו צינוק. למזלנו, יש להם חדר משודרג עם מרפסת, אז יש אוויר".

"עכשיו נופל להם האסימון", הוסיפה ענת. "הם רק מתפללים שלא חלו. התחילה להם חרדה. הם רק רוצים לחזור לארץ".

על פי מידע שהגיע מתדרוך שמשרד החוץ היפני קיים לנציגויות הזרות בטוקיו, והתקבל מהקונסולית הישראלית רויטל בן נעים, על הספינה יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי. עשרת חולי הקורונה שהתגלו על הספינה הועברו לבתי חולים ביפן.

ספינת התענוגות שעגנה בנמל הימי ביוקוסוקה, יפן בה התגלו 10 נדבקים בנגיף הקורונה 5 בפברואר 2020. רויטרס
חשש להידבקות המונית. ספינת התענוגות ביפן/רויטרס

עד כה נלקחו דגימות מ-200 נוסעים נוספים, ובשלב ממתינים לתוצאותיהם. במשרד החוץ הסבירו כי "צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. אנחנו עומדים בקשר עם הרשויות ועם המשפחות ועוקבים מקרוב אחרי התפתחות".

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "בקשר עם משרד החוץ, עם ארגון הבריאות העולמי ועם גורמים נוספים במידת הצורך. בכל מקרה כלל הנוסעים (כולל הישראלים) ישארו בבידוד של 14 יום עד שיוכלו להמשיך במסעם".

הוריה של ענת מוחזקים בבידוד: "עכשיו נופל להם האסימון"

גם הישראלית ניקול בן דוד מאילת ואמה תקועות על העונייה. בתה, נועה בן דוד, סיפרה כי אמה וסבתה נמצאות על אונייה כבר 15 יום, והיו אמורות לרדת ממנה אתמול ולחזור בטיסה לארץ. "בשלושת הימים האחרונים התבצעו בדיקות על האונייה והיה סוג של הסגר ללא ירידה לנמל. בבדיקות נמצאו עשרה אנשים חולי קורונה שפונו ככל הנראה במסוקים. מאתמול בלילה הם מסוגרים בחדרים", סיפרה בן דוד.

בן דוד סיפרה כי אמה וסבתה, יחד עם שאר האנשים על האונייה, מקבלים הנחיות בכריזה ואוכל מוגש לחדריהם. "אימא שלי אמרה שהיא בסדר ובריאה, ברוך השם. היא מודאגת ממה שיקרה בהמשך. האם זה רק 14 יום הסגר או שהוא ימשיך מעבר לכך".

לדבריה, "היא אמרה שהיא מודאגת שהאוכל ייגמר אם יצטרכו להישאר 14 יום על הספינה. שאר הקבוצה, מלבד, אמי בני יותר מ-70. הם זקוקים לתרופות שהם נוטלים באופן קבוע".

ספינת התענוגות שעגנה בנמל הימי ביוקוסוקה, יפן בה התגלו 10 נדבקים בנגיף הקורונה 5 בפברואר 2020. רויטרס
בחלק מהחדרים אין חלון, הנוסעים חוששים שייגמר האוכל. אחד החדרים בספינה/רויטרס

זוהי לא הספינה היחידה שנוסעיה הושמו בבידוד מחשש לחשיפה לנגיף. 1,800 נוסעים ואנשי צוות על ספינה נוספת, שעוגנת בהונג, קונג עוברים בדיקות, לאחר ששלושה מהם אובחנו כחולים. זאת, בנוסף לשיבושים שנגרמו לתנועת הטיסות הבינלאומית לאור המגבלות שהוטלו על אזרחים סינים ועל נסיעות למדינה.

ביממה האחרונה גבה וירוס הקורונה 65 קורבנות נוספים, מה שהעלה את מניין המתים ל-490. 49 מהקורבנות הם בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות של המחלה. 3,887 בני אדם נוספים נדבקו בסין היבשתית, ומספר הנדבקים הכללי הוא 24,324. יותר מ-200 מקרים אובחנו במעל 20 מדינות.

(עדכון ראשון: 12:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully