וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה: 722 מתו מהנגיף; יותר מ-34 אלף נדבקו

לפי משרד הבריאות הסיני, 81 בני אדם מתו מאז אתמול, בהם אזרח אמריקני ראשון, שנדבק בווירוס במחוז חוביי. הונג קונג הטילה הסגר על המבקרים מסין היבשתית. ארגון הבריאות העולמי התריע משיבושים באספקת פריטי התגוננות, שמכירותיהם זינקו פי מאה: "מבקשים לגלות סולידריות"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

התפרצות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • יותר מ-722 מתו, מבין 17 אלף הנדבקים: 15% במצב קשה ו-3% במצב אנוש
  • מקרה מוות ראשון של אזרח אמריקני כתוצאה מהווירוס במחוז חוביי בסין
  • בארגון הבריאות העולמי מתריעים כי מכירת המסכות והכפפות זינקה פי מאה
  • הונג קונג הטילה הסגר על המבקרים מסין היבשתית, מאה מוחזקים בבידוד באוגנדה
  • 3,700 נוסעים מוחזקים בבידוד בספינה לחופי יפן, בהם 15 ישראלים

מניין המתים מווירוס הקורונה בסין עלה ל-722 איש - כך מסר הלילה (שבת) משרד הבריאות של סין. עוד מסר המשרד כי מעל 3,000 איש נדבקו בוירוס אמש, מה שמביא את מניין החולים בעולם למעל ל-34 אלף איש. בנוסף לכך, 81 איש מתו מאז אמש כתוצאה מווירוס הקורונה. בארגון הבריאות העולמי אמרו כי מבין 17 אלף הנדבקים ברחבי העולם, 82% במצב קל, 15% במצב קשה ו-3% במצב אנוש.

בניו יורק טיימס דווח כי אזרח אמריקני מת במחוז חוביי בסין, מוקד התפרצות וירוס הקורונה, לאחר שחלה בנגיף. מדובר במקרה מוות ראשון של אזרח אמריקני כתוצאה מהווירוס. משרד הבריאות התאילנדי מסר כי שבעה מקרים חדשים של נגיף הקורונה התגלו לאחרונה במדינה. הנדבקים הנוספים הם שלושה תאילנדים וארבעה סינים. המקרים החדשים מביאים את מספר הדבקים הרשמי במדינה ל-32. בנוסף לכך, שלושה אנשים נוספים נדבקו בקורונה על ספינת התיירים העוגנת לחופי יפן. בספינה, שכל נוסעיה הושמו בהסגר למשך שבועיים, חלה אדם אחד שהדביק עוד 63 איש נוספים בוירוס הקטלני.

בחברת השייט Royal Caribbean Cruises הודיעה כי החליטה לאסור על אורחים המחזיקים בדרכונים מסין, הונג קונג או מקאו לעלות על ספינותיה. החברה עיכבה יציאה של ספינה לשיט מניו ג'רזי, לאחר שארבעה מהנוסעים פונו לבית חולים ונבדקו חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. תוצאות הבדיקות אמורות להתקבל היום.

אנשים עם מסיכות מיגון בשל החשש מוירוס הקורונה בבאנגקוק שבתאילנד. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
זינוק במכירת פריטי ההתגוננות ברחבי העולם. אנשים עם מסכות בבנקוק שבתאילנד/רויטרס

בתוך כך, עם המשך התפשטות נגיף הקורונה, ברחבי העולם ממשיכים להצטייד במסכות ובפריטים נוספים גם בקרב אזרחים שאינם עובדים בבתי החולים, ובמקביל חלק מהמדינות ממשיכות להחמיר את המגבלות שהטילו בניסיון לבלום את שיעורי ההידבקות.

בארגון הבריאות העולמי התריעו כי הדרישה למסכות, חלוקים, כפפות ופריטי התגוננות אחרים קפצו עד פי מאה. מחיריהם של מוצרים אלה זינקו בהתאם פי 20, ובארגון מתריעים מפני שיבושים "קשים" באספקה שלהם.

יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, הסביר כי הסיטואציה החמירה כשאנשים שאינם עובדים ברפואה רכשו מסכות לשימוש פרטי. לדבריו, "כשהאספקה מעטה והביקוש גבוה, עשוי להיות ניצול לרעה של המצב באמצעות אגירת המוצרים האלה כדי למכור אותם במחירים גבוהים יותר, וזאת הסיבה שאנחנו מבקשים סולידריות".

עוד בוואלה!

מעטלפים לבני אדם: האם סין זיהתה את החיה שתיווכה את ההידבקות בנגיף?

לכתבה המלאה
שירותי הרפואה בודקים אזרחים מאינדונזיה שפונו מווהאן שבסין, מוקד ההתפרצות של וירוס הקורונה, לפני שהעבירו אותם להסגר בבסיס צבאי באזור. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
צוותים בודקים מבקרים באינדונזיה שחוזרים מווהאן שבסין, היום/רויטרס

העובדים בקו החזית של התפרצות בנגיף בסין, שבה התגלו 31,211 מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה, זקוקים לחלק הארי של אספקה זו. לדברי טדרוס, הוא דיבר עם היצרנים כדי להבטיח שעובדי שירותי הבריאות יעמדו בראש סדר העדיפויות, ומיד אחריהם החולים והמטפלים שלהם.

"אנחנו קוראים למדינות ולחברות לעבור עם ארגון הבריאות העולמי כדי להבטיח אספקה הוגנת והגיונית של פריטים לאיזון מחדש של השוק. לכולנו יש חלק בשמירה אחד על השני בטוחים", אמר יו"ר הארגון.

הונג קונג, שבה התגלו 26 מקרים של נגיף הקורונה בנוסף לחולה שמת, הטילה הסגר חובה של שבועיים על כל מי שמגיע מסין היבשתית. על פי ההנחיות החדשות שפרסמה הונג קונג, על המבקרים לבודד את עצמם מהסביבה בחדרי מלון, או להגיע למרכזים המנוהלים על ידי הממשלה, ואילו על התושבים להישאר בבתיהם. בעיר הוסיפו כי מי שייתפס כשהוא מפר את החוקים צפוי לעמוד בפני קנס ועונש מאסר.

ספינת "דיימונד פרינסס" שמבודדת לחופי יפן בעקבות וירוס הקורונה, 7 בפברואר 2020. רויטרס
אלפי נוסעים מוחזקים בבידוד. הספינה "דיימונד פרינסס" לחופי יפן/רויטרס

בינתיים מדינות נוספות ממשיכות לנקוט אמצעי זהירות. באוגנדה, יותר ממאה בני אדם הושמו בבידוד כדי למנוע הדבקה אפשרית בנגיף. עד כה מחוץ לתחומי סין, התגלו 270 מקרי הידבקויות ב-25 מדינות לפחות ואדם אחד מת בפיליפינים. בינתיים, 3,700 נוסעים, בהם כ-15 ישראלים, עדיין מוחזקים בבידוד בספינת תענוגות שעגנה לחופי יפן. מניין הנדבקים על הספינה, "דיימונד פרינסס", עלה ל-61 בני אדם.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי אמר כי ארצות הברית מוכנה להשקיע עד מאה מיליון דולר כדי לסייע לסין ולמדינות נוספות שנפגעו כתוצאה מהנגיף. "המחויבות הזאת - יחד עם מאות מיליונים שנתרמו בנדיבות על ידי המגזר הפרטי האמריקני - מציגה את מנהיגותה העוצמתית של ארצות הברית בתגובה להתפרצות", מסר פומפאו בהצהרה. גם נשיא גינאה המשוונית אמר כי מדינתו, העשירה בנפט, תתרום שני מיליון דולר ל"אומה האחות שלה" בסין. זאת, אף שסין נחשבת לכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר לעמיתו האמריקני, דונלד טראמפ, כי סין "בטוחה בעצמה לגמרי ומסוגלת להביס את המגפה". המדינה הטילה כמה מגבלות נוספות בניסיון להשתלט על ההתפרצות - בבירה בייג'ינג נאסרו סעודות קבוצתיות, כמו ימי הולדת, וערים כמו האנגג'ואו ונאנצ'אנג מגבילות את מספר בני המשפחה שיכולים לשהות יחד באותו הבית בכל יום. במחוז חוביי, הושבתו המעליות בבניינים רבי-הקומות כדי להרתיע אנשים מיציאה החוצה לרחוב.

צוות שדה התעופה באינדונזיה בודק כרטיסי טיסה לגואנגזו שבסין בשל החשש מוירוס הקורונה. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
נוסעים ואנשי צוות עם מסכות בשדה תעופה באינדונזיה, היום/רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום על הרחבת הנהלים לחוזרים מתאילנד, הונג קונג, יפן, סינגפור, דרום קוריאה ומקאו. על פי ההגדרה החדשה, על אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת ושהה באחת המדינות שצוינו ב-14 יום שקדמו להופעת תסמינים כמו חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר - לגשת למרפאה או לבית החולים בתיאום מראש. כמו כן, עליו להימנע ממגע ולהתנהג בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד. קודם לכן, משרד החוץ הבהיר כי לא פרסם אזהרת מסע לתאילנד ברקע התפרצות הנגיף.

(עדכון ראשון 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully