וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה: משרד הבריאות ממליץ לשקול נסיעות ליעדים שונים במזרח

עם התפשטות הנגיף הסיני שגבה עד כה יותר מ-800 קורבנות, קיים השר ליצמן הערכת מצב שבסופה הומלץ לישראלים לשקול את נסיעותיהם למדינות כמו תאילנד ויפן. גורמים במשרד החוץ מתחו ביקורת על ההנחיות: "החלטה גורפת שעלולה לגרום לנזקים מדיניים". טיסות להונג קונג בוטלו

אתר רשמי

(בווידאו: שר הבריאות ליצמן מסייר בחמ"ל משרד הבריאות, בשבוע שעבר)

משרד הבריאות המליץ היום (ראשון) לשקול את נחיצות הנסיעות לשורת מדינות במזרח אסיה - תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין. ההמלצה נקבעה בתום הערכת מצב בהנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, בעקבות התפשטות וירוס הקורונה שגבה עד כה יותר מ-811 קורבנות ושבו נדבקו כ-35 אלף בני אדם.

כמו כן, משרד הבריאות הרחיב את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה, לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מיעדים אלה. על פי ההגדרה החדשה, אדם שבא במגע עם חולה מאומת, או שהה באחד מהיעדים שצוינו ובתוך 14 ימים מחזרתו הופיעו אצלו תסמיני חום, שיעול או קושי בנשימה - ייגש למרפאה או לבית חולים. זאת, בתיאום והודעה מראש, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, הימנעות ממגע עם הסובבים והימנעות מנסיעה בתחבורה ציבורית.

אזרחים ברזילאים שחיים בסין נחתו באנאפוליס, 9 בפברואר 2020. רויטרס
אזרחים ברזילאיים שחיים בסין נחתו באנאפוליס, היום/רויטרס

המשרד הדגיש כי בידוד בבית נדרש אך ורק עבור החוזרים מסין, ורק עבור מי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו. לפי ההנחיות, נאסר על החוזרים מסין לשהות מחוץ לבית, ובכלל זה במוסדות החינוך, במקומות העבודה, בתחבורה הציבורית, במקומות הבילוי והקניות, בבתי החולים והמרפאות, וזאת לתקופה של 14 ימים הנחשבת ל"תקופת הדגירה" של הווירוס.

במשרד החוץ מתחו ביקורת על ההנחיות החדשות. גורמים במשרד אמרו לוואלה NEWS כי "למרות שאנחנו מבינים את החשש מבחינה בריאותית, זה לא נכון לקבל החלטה כל כך גורפת, בעיקר מפני שאנחנו המדינה היחידה בעולם שקיבלה החלטה כזו, שעלולה לגרום לנזקים מדיניים מול המדינות שמופיעות ברשימה".

בתוך כך, עשרות לקוחות של חברת "אל על" ביטלו את טיסותיהם להונג קונג ובחזרה מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. בעקבות זאת, בחברה החליטו לבטל ארבע טיסות שתוכננו להתקיים בימים שני עד רביעי, בשל תפוסה נמוכה של כ-40 בני אדם בלבד על המטוס. ללקוחות שבחרו לטוס הוצע לשנות את מועד הטיסה או את ייעודה.

עוד בוואלה!

מעטלפים לבני אדם: האם סין זיהתה את החיה שתיווכה את ההידבקות בנגיף?

לכתבה המלאה
אנשים עם מסיכות מיגון בשל החשש מוירוס הקורונה בבאנגקוק שבתאילנד. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
אנשים עם מסיכות מיגון בבנקוק, תאילנד/רויטרס

עם עליית מניין הקורבנות הלילה, מספר מקרי המוות מהנגיף עקף את מספר הקורבנות מנגיף הסארס ב-2003. בחודש שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום, וטרם נמצאו חיסון או תרופה למחלה שרוב קורבנותיה בני יותר מ-60 וסבלו ממחלות קודמות. עם זאת, מספר המקרים החדשים שדווחו היה נמוך יותר, כך שייתכן שחלה האטה בהתפשטות הנגיף.

לחופי אחת המדינות שמופיעות בהודעת משרד הבריאות - יפן, עדיין מוחזקים 3,700 הנוסעים של ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", בהם גם כ-15 ישראלים. בהונג קונג, אחת מהנפגעות הקשות מנגיף הסארס בעשור הקודם, נרשמו עד כה 26 מקרי הידבקות, והוטל סגר למשך שבועיים על כל מי שיגיע מסין. 3,600 הנוסעים ואנשי הצוות שהוחזקו בספינת התענוגות הנוספת, "דרים וורלד", שוחררו מבידוד אחרי שהרשויות אמרו כי לא נמצאו מקרי הידבקות בקרבם.

תושבים בהונג קונג מצטיידים באמצעי מיגון מנגיף הקורונה, 7 בפברואר 2020. אי-פי, AP
תושבים בהונג קונג מצטיידים באמצעי מיגון/AP, אי-פי

קודם להנחיות לגבי הנסיעה למדינות מזרח אסיה, משרד הבריאות שב והזהיר כי הגעתו של הנגיף לישראל היא עניין של זמן בלבד, והשר יעקב ליצמן אמר בשבוע שעבר כי "כמעט אין מנוס" מכך. כחלק מההיערכות, מתחם מבודד הוקם בבית החולים שיבא שבתל השומר, המיועד לאשפוז הנדבקים בנגיף. בשבוע שעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא הנחה את המכון הביולוגי לפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון לקורונה ולהקים מפעל חיסונים בישראל.

(עדכון ראשון: 15:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully