וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 חולים נוספים אותרו ב"ספינת הקורונה", יותר מ-900 מתו בעולם

רויטרס ודנה ירקצי

10.2.2020 / 16:33

משלחת מומחים בינ"ל נסעה לבירת סין, שבה נדבקו יותר מ-40 אלף בני אדם. בספינה שבה מוחזקים 3,700 נוסעים בבידוד עלה חשד להידבקות ישראלית הסובלת מחום. ישראלים על הספינה מודאגים: "לא יוצאים יותר מהחדר, אין ברירה"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • צוות מומחים בינלאומיים הגיע לבייג'ינג כדי לסייע בחקירת המגפה
  • מספר החולים בספינת "דיימונד פרינסס" לחופי יפן עלה ל-130
  • נבדק חשד שישראלית על הספינה נדבקה בנגיף
  • 908 מתו בסין, יותר מ-40 אלף נדבקו בווירוס בסך הכול

60 חולים נוספים בנגיף הקורונה התגלו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שלחופי יפן - כך דווח הבוקר (שני) ברשת המקומית TBS TV. בכך, מספר החולים על הספינה העוגנת ביוקוהמה, שמדרום לטוקיו, ל-130 בסך הכול. על הספינה מוחזקים 3,700 הנוסעים בבידוד, בהם גם כ-15 ישראלים. במהלך היום נבדק חשד שנוסעת ישראלית הסובלת מתסמיני חום נדבקה אף היא בנגיף, ובשלב זה ממתינים לתוצאות הבדיקות.

שלווה דהאן ממבשרת ציון, שנמצאת על ספינת הקורונה ביפן, אמרה לוואלה! NEWS כי "שמענו שיש ישראלית כנראה עם חום, לא יודעים אם הורידו אותה או לא הורידו אותה". היא סיפרה כי "הכרנו רק זוג אחד ישראלי בטיול הזה, אנחנו קבוצה של עשרה אנשים אחים ואחיות, אנחנו בקשר אחד עם השנייה וברוך השם, הכל בסדר". היא הוסיפה כי "הבת שלי התקשרה אליי ושאלה אם הכל בסדר. היא אמרה לי שיש ישראלית עם כאב ראש וחום. זה לא מהקבוצה שלנו, תודה לאל. אבל כשאת שומעת שמצאו עוד אנשים עם קורונה, זה מטריד".

"זה מלחיץ. בצהריים ששמעתי את זה נכנסתי לדאון, בכיתי כי זה מוריד את המצב רוח, אבל אסור להישבר", המשיכה דהאן. "אני לא יוצאת יותר מהחדר, נותנים לנו שעה להתאוורר, לנו יש רק חלון, אין לנו מרפסת. אנחנו צריכים להיות פה עוד תשעה ימים, זה קשה מאוד, זה כבד אבל אין לנו ברירה, זה המצב".

שלווה דהאן הישראלית שנמצאת על ספינת התענוגות דיימונד פרינסס לחופי יפן ובעלה. באדיבות המצולמים
"זה מלחיץ". שלווה דהאן ובעלה על ספינת התענוגות דיימונד פרינסס שלחופי יפן/באדיבות המצולמים
דגל ישראל מתנוסס מבעד לתא בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" השוהה ביוקוהאמה יפן וחלק מנוסעיה נדבקו בקורונה, 10 בפברואר 2020. רויטרס
דגל ישראל באחד מחדרי הספינה, היום/רויטרס

בתוך כך, צוות מקדים של משלחת מומחים בינלאומיים של ארגון הבריאות העולמי נסע לבייג'ינג במטרה לסייע בחקירת מגפת נגיף הקורונה בסין, שלדברי הרשויות במדינה גבה את חייהם של 908 בני אדם במדינה.

התפרצות הנגיף גרמה לשיבושים נרחבים בסין. ערים שלמות הפכו לעיירות רפאים במהלך השבועיים האחרונים, כששליטי מפלגת השלטון הורו על הסגרים, ביטול טיסות וסגירת מפעלים ובתי ספר. יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברהיסוס, שביקר בבייג'ינג לשיחות עם הנשיא שי ג'ינפינג ועם שרים בסין בסוף חודש ינואר, חזר עם הסכם לשליחת כוח משימה בינלאומי למדינה.

עם זאת, כמעט שבועיים עברו עד שהאור הירוק של הממשלה הסינית הגיע. על הרכב משלחת המומחים לא דובר הרבה, מלבד העובדה שד"ר ברוס איילוורד, הוותיק בארגון הבריאות העולמי, עומד בראשו.

אנשים עם מסכות בתחנת רכבת בעיר שנגחאי שבסין, בעקבות מגפת הקורונה בסין, 10 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
נוסעים בתחנת רכבת בעיר שנגחאי/רויטרס, רויטרס
ספינת התענוגות דיימונד פרינסס שבה מוחזקים 3,700 נוסעים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה לחופי יפן ב-10 בפברואר 2020. רויטרס
מתוך האלפים שבבידוד - 130 חולים. ספינת "דיימונד פרינסס" שלחופי יפן, היום/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות הנגיף כמצב חירום עולמי ב-30 בינואר, כמה ימים לאחר שהממשלה הסינית הטילה עוצר על 60 מיליון איש במחוז חוביי והעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, שהופיע בחודש דצמבר האחרון בשוק פירות ים. אתמול דווח כי מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה עקף את מספר הקורבנות מנגיף הסארס בשנת 2003.

נציבות הבריאות הלאומית בסין הודיעה כי מניין ההרוגים מההתפרצות בסין היבשתית עלה ב-97 בני אדם ל-908. מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר ליום אחד. ברחבי סין היבשתית אותרו 3,062 מקרי הדבקות חדשים בנגיף, מה שהעלה את המספר הכולל של הנדבקים עד כה ליותר מ-40 אלף איש.

הרשויות הסיניות הנחו את העסקים במדינה להמשיך את חופשת החגים בעשרה ימים נוספים, למרות שהחופשה אמורה היתה להסתיים בסוף ינואר. גם היום, מספר גדול של מקומות עבודה נשארו סגורים ועובדי צווארון לבן רבים עובדים מהבית. אולם, מעט העובדים החלו לשוב למשרדים ולמפעלים ברחבי המדינה, עם החלטת הממשלה להקל על המגבלות.

פינוי של אזרחים ברזילאים מהעיר ווהאן בסין, בעקבות מגפת הקורונה בסין, 10 בפברואר 2020. אי-פי, AP
פינוי של אזרחים ברזילאים מהעיר ווהאן בסין/AP, אי-פי

אחד מקווי הרכבת התחתית בבייג'ינג, שלרוב נחשב לאחד העמוסים יותר, נותר כמעט ריק לגמרי כשגם הנוסעים המעטים לבשו לפניהם מסכות. חלק מהחברות אסרו על עובדיהם להגיע בתחבורה ציבורית, והם נאלצו לרכב על אופניים מרחקים ארוכים או לקחת מונית.

יצרניות הרכב טסלה, דיימלר ופורד מוטור הודיעו כי יחדשו את הייצור במפעליהן ביום שני, וגם חברת סמסונג אלקטרוניקה חידשה את הייצור במפעל שלה במדינה. בנוסף לכך, חברת פוקסקון הטייוואנית קיבלה אישור מהממשלה לחדש את הייצור באחד ממפעלי המפתח שלה ג'נגג'ואו.

הנגיף התפשט גם ליותר מ-27 מדינות וטריטוריות, והדביק יותר מ- 330 אנשים ברחבי העולם. שני מקרי מוות דווחו מחוץ לסין היבשתית - שניהם של אזרחים סיניים. החולים האחרונים מחוץ לסין כוללים קבוצת אזרחים בריטים השוהים בכפר הררי בהרי האלפים, כך לפי גורמי הבריאות הצרפתים, שאף העלו חשש למקרים נוספים ברחבי אירופה.

נוסעי הרכבת התחתית של בייג'ינג עם מסכות על פניהם מחשש לנגיף הקורונה ב-10 בפברואר 2020. רויטרס
נוסעי הרכבת התחתית של בייג'ינג עם מסכות עם פניהם, היום/רויטרס

בישראל, משרד הבריאות המליץ בשעות הערב לשקול את נחיצות הנסיעות לשורת מדינות במזרח אסיה - תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין. ההמלצה נקבעה בתום הערכת מצב בהנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, בעקבות התפשטות וירוס הקורונה.

כמו כן, משרד הבריאות הרחיב את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה, לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מיעדים אלה. על פי ההגדרה החדשה, אדם שבא במגע עם חולה מאומת, או שהה באחד מהיעדים שצוינו ובתוך 14 ימים מחזרתו הופיעו אצלו תסמיני חום, שיעול או קושי בנשימה - ייגש למרפאה או לבית חולים. זאת, בתיאום והודעה מראש, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, הימנעות ממגע עם הסובבים והימנעות מנסיעה בתחבורה ציבורית.

(עדכון ראשון: 3:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully