וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של קורונה בלונדון; ספרד מבטלת כנס בינלאומי

בהלת הנגיף מתפשטת אל אירופה, כשאישה סינית שנחתה בבירת הממלכה התגלתה כחולה התשיעית עד כה. בברצלונה התבטל "קונגרס הטלפונים העולמי" אחרי שמשתתפים רבים הודיעו כי הם לא יגיעו לאירוע השנתי

צילום: דוברות משרד הבריאות, עריכה: אסף דרורי

מקרה ראשון של נגיף הקורונה החדש התגלה בלונדון - כך הודיעו הערב (רביעי) הרשויות בבריטניה. זהו מקרה ההידבקות התשיעי שאושר עד כה בממלכה, ומדובר ככל הנראה באישה סינית שנחתה בנמל התעופה הבינלאומי היתרו לפני כמה ימים.

במקביל, "קונגרס הטלפונים העולמי", כינוס בינלאומי של טלפונים סלולריים, המתקיים מדי שנה בברצלונה, בוטל אחרי שמשתתפים רבים הודיעו כי לא יגיעו השנה. האירוע היה אמור להתeיים בין 24 ל-27 בפברואר.

מניין הקורבנות מווירוס הקורונה עלה כבר ל-1,113, רובם המוחלט - פרט לשניים - בסין. מספרם הכולל של הנדבקים בווירוס, ששמו הרשמי הוא "קוביד-19", ברחבי העולם הוא כ-44,660. מחוץ לסין, נרשמו שני מקרי מוות נוספים - אחד בפיליפינים ואחד בהונג קונג. במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף בסין, נרשמו 980 קורבנות, וכ-32 אלף בני אדם נדבקו.

אנשים שעוברים בקניון בבייג'ינג, 12 בפברואר 2020. אי פי, AP
מניין הקורבנות עלה. קניון בסין, היום/AP, אי פי

מספר המקרים החדשים בין שלישי לרביעי - 2,015 - היה הנמוך ביותר מאז 30 בינואר, על רקע הערכות המומחה הרפואי הבכיר במדינה כי ההתפרצות יכולה להסתיים עד אפריל. ז'ונג ננשאן, היועץ הרפואי הבכיר של סין, אמר אתמול בריאיון לרויטרס כי מספר המקרים החדשים יורד בכמה מחוזות, והעריך כי המגיפה תגיע לשיאה החודש. תחזית קודמת שלו על שיא המחלה התבררה כמוקדמת מדי.

עם זאת, ארגון הבריאות העולמי, שהשווה את איום הנגיף לטרור, הזהיר כי מה שנראה כמו האטה בהתפשטות הנגיף צריך ראוי להיבחן "בזהירות קיצונית". בתדרוך שקיים בז'נבה, הזהיר ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, כי "ההתפרצות עדיין יכולה ללכת לכל כיוון".

מומחה אחר אמר כי בעוד שייתכן שההתפרצות הגיעה לשיאה בסין, זה לא המקרה מחוצה לה. "זה התפשט למקומות אחרים, שם זו תחילת ההתפרצות, כמו סינגפור", אמר דייל פישר, ראש צוות התגובה וההתרעה הבינלאומי להתפרצויות המתואם עם ארגון הבריאות העולמי, בריאיון מסינגפור.

בסינגפור נרשמו 50 מקרים, כולל אחד בבנק הגדול ביותר שלה, DBS, שהוביל לפינוי מאות עובדים.

עוד בוואלה!

ישראל ליפן: הורידו את האזרחים הישראלים מספינת הקורונה

לכתבה המלאה
אנשים במסכות בהונג קונג, 12 בפברואר 2020. אי פי, AP
עוד מקרה התגלה במהלך היום. הונג קונג/AP, אי פי

אחרי כינוס שנמשך יומיים בז'נבה ועסק במחקר ובפיתוח צעדים להתמודדות עם הווירוס, בירך ראש ארגון הבריאות העולמי על האנרגיה וההתלהבות בין המדענים שהשתתפו בו. לדבריו, צוות של הארגון שביקר בסין השבוע רשם התקדמות בעבודתו.

ראש תכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי, מייק ראיין, אמר כי מוקדם מדי להעריך אם מדובר בתחילת ההתפרצות, אמצעה או הסוף שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully