וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

254 מתים ביממה הקטלנית ביותר בסין; קורבן ראשון ביפן

הרשויות הודיעו כי 242 מהקורבנות היו במוקד ההתפרצות בחוביי, אחרי יומיים רצופים של ירידה במספרים. זאת גם כחלק משיטת ספירה חדשה של חולים. בייג'ינג הדיחה בכירים במפלגה. קורבן ראשון - אישה בשנות ה-80 לחייה - מתה ביפן. וייטנאם מבודדת עשרת אלפים איש

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

.

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • מניין קורבנות הווירוס ברחבי הסין עלה ב-254 בני אדם
  • ספינת התענוגות ביפן: נוסעים מתחת לגיל 80 הורשו לרדת
  • וייטנאם שמה בהסגר אלפי תושבי כפרים

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בסין עלה ביממה האחרונה ב-254 בני אדם, יותר מפי שניים מהיממה הקודמת - כך מסרה היום (חמישי) ועדת הבריאות הלאומית. 242 מתו במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף הסיני, ששמו הרשמי הוא "קוביד-19". מדובר ביממה הקטלנית ביותר עד כה, וכעת מניין המתים מהנגיף הוא 1,368 בני אדם - אחד מהם ביפן, שאישרה היום מקרה מוות ראשון. בסך הכול, שלושה אנשים מחוץ לסין מתו מהמחלה.

בנוסף לכך, מסרה ועדת הבריאות כי מספר הנדבקים זינק ב-15,152, כולל אנשים שהובחנו בשיטות הקליניות החדשות, ועלה ל-59,805 נדבקים ברחבי המדינה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר כלי התקשורת אמרו כי חוביי תבצע אבחונים באמצעות סריקת טומוגרפיה ממוחשבת, CT, מה שיאפשר לבתי החולים לבצע בידוד מהיר יותר של הנבדקים.

בעקבות ההתפרצות, מפלגת השלטון בסין ערכה שינויים בקרב בעלי התפקידים במחוז כחלק מהתמודדות עם הביקורת שהופנתה נגדה. כך, מזכיר המפלגה הקומוניסטית במחוז חוביי, ג'יאנג צ'אוליאנג, הוחלף על ידי ראש המפלגה בשנגחאי, יינג יונג. גם מנהיג המפלגה בבירת המחוז ווהאן, בה החלה ההתפרצות, הועבר מתפקידו. זהו השינוי הגדול הראשון שערכה המפלגה בקרב נציגיה מאז ההתפרצות, את לאחר שבמהלך השבוע נערכו שינויים בקרב "מומחים במערכת הבריאות" במדינה.

צבא סין שלח 2,600 רופאים צבאים נוספים לווהאן, שיצטרפו לכ-4,000 אנשי רפואה צבאיים שכבר נפרסו בבירת חוביי, שהפכה לעיר רפאים מאז שהוטל סגר כמעט מוחלט על 11 מיליון תושביה בחודש שעבר.

אנשי רפואה נוחתים בשדה התעופה בווהאן, סין לצורך טיפול בחולים אשר נדבקו בנגיף הקורונה 13 בפברואר 2020. רויטרס
אנשי צבא מגיעים לווהאן, היום/רויטרס

ביפן נמסר היום על קורבן ראשון מהנגיף - אישה בשנות ה-80 לחייה ממחוז קנגוואה, שליד טוקיו. לא נמסרו פרטים נוספים. בנוסף לכך, הרשויות אפשרו לכמה נוסעים בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שעוגנת מול חופי המדינה מחשש להדבקה בנגיף. הנוסעים, בני 80 ומעלה, לא אובחנו כחולים בנגיף ועל כן הורדתם מהסיפון התאפשרה. שר הבריאות של יפן קטסונובו קאטו, אמר כי הקשישים, ששוהים בחדרים ללא חלונות, יורשו לעזוב את הספינה ביום שישי, במקום בתאריך השחרור שנקבע ל-19 בפברואר.

לצד זאת, בדיקות המעבדה אישרו כי 44 בני אדם נוספים על הספינה חולים בנגיף, מה שהעלה את מספר החולים על הסיפון ל-218, מתוך 3,700 הנוסעים, שלא כולם נבדקו. החולים מועברים לבתי החולים ביבשה, בעוד ששאר הנוסעים נמצאים בתאיהם ותנועתם על גבי הספינה מוגבלת.

במקביל, ספינת תענוגות אחרת, מ.ס. ווסטסטרדם, הגיעה לחופי קמבודיה, זאת לאחר שחמש מדינות סירבו לאפשר לה לעגון בשטח מחשש שנוסעיה נדבקו בנגיף.

בבריטניה, אתמול התגלה מקרה תשיעי בבריטניה וראשון בלונדון, אחרי שאישה מסין התלוננה על תסמינים של המחלה. בספרד, "קונגרס הטלפונים העולמי", כינוס בינלאומי של טלפונים סלולריים, המתקיים מדי שנה בברצלונה, בוטל אחרי שמשתתפים רבים הודיעו כי לא יגיעו השנה. האירוע היה אמור להתeיים בין 24 ל-27 בפברואר.

שוטרים מרחיקים אנשים ברמקול ומתיזים חומרי חיטוי בעקבות וירוס הקורונה בסין - 13 בפברואר 2020. רויטרס
"היממה הקטלנית ביותר עד כה". כוחות משטרה בסין/רויטרס

צעדי מנע ננקטו גם בהונג קונג, בה הוחלט להאריך את השבתת בתי הספר עד ל-16 במרץ במטרה למנוע את התפשטות הנגיף באזור, בו דווח כבר על 50 נדבקים. שר החינוך, קווין יינג, אמר שבתי הספר ובתי הספר העל יסודיים לא ישובו לפעילות עד אמצע מרץ לפחות. "אין צורך למהר עם הפסקת השביתה", אמר.

בווייטנאם, הגובלת בסין, אלפי תושבי כפרים ליד הבירה האנוי הושמו בהסגר אחרי שהתגלו כמה מקרי הידבקות. במדינה נרשמו עד עתה לפחות 16 מקרים שלה הווירוס.

עובדי בריאות בסין - 13 בפברואר 2020. רויטרס
בדיקות חדישות יאפשרו זיהוי מהיר. עובדי בריאות בסין, היום/רויטרס

בד בבד, בארצות הברית דווח על אבחון של חולה נוסף בנגיף סמוך לסן דייגו שבקליפורניה, מה שהעלה את מספר המקרים במדינה ל-14. החולה הוא אדם שפונה מווהאן שבסין לבסיס ימי של צבא ארצות הברית.

"נכון לעכשיו אין שום אינדיקציה להתפשטות של נגיף זה מאדם לאדם במתקן ההסגר, אך מרכז המחלות יבצע בדיקת קשר יסודית כחלק מאסטרטגיית התגובה הנוכחית שלה לגילוי והכנת מקרים של זיהום בנגיף זה", אמר ד"ר כריסטופר בראדן סגן מנהל המרכז הלאומי למחלות זיהומיות ב-CDC. במקביל, חברת "יונייטד איירליינס" האמריקנית הצהירה כי היא תאריך את ביטול כל הטיסות מארצות הברית לסין.

הספינה דיימונד פרינסס מול חופי יפן - 13 פברואר 2020. רויטרס
נוסעים מעל לגיל 80 יורשו לרדת. ספינת התענוגות מול יפן, היום/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי, שהשווה את איום הנגיף לטרור, הזהיר כי מה שנראה כמו האטה בהתפשטות הנגיף צריך ראוי להיבחן "בזהירות קיצונית". בתדרוך שקיים בז'נבה, הזהיר ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, כי "ההתפרצות עדיין יכולה ללכת לכל כיוון".

(עדכון ראשון: 04:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully