וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר 1,113 קורבנות מהווירוס, אך מספר המקרים החדשים בסין בירידה

קרוב למאה איש נוספים מתו ביממה החולפת, אך אופטימיות זהירה נרשמה לאור מספר המקרים החדשים , הנמוך ביותר זה שבועיים. מנגד, מומחים מזהירים כי מוקדם להעריך שהנגיף הגיע לשיא. מספר החולים בספינת התענוגות ביפן ממשיך לעלות, בעוד ספינה אחרת נדחתה על ידי 5 מדינות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

וירוס הקורונה - עדכונים אחרונים

מניין הקורבנות בסין עלה ל-1,113
מספר המקרים החדשים - הנמוך ביותר מזה שבועיים
מספר החולים בספינה ביפן עלה ל-174

מניין הקורבנות מווירוס הקורונה, או בשמו החדש, ה"קוביד-19", עלה היום (רביעי) ל-1,113 איש, אחרי שנמנו 97 קורבנות נוספים - כך הודיעה נציבות הבריאות במחוז חוביי, מוקד התפרצות הווירוס. מספרם הכולל של הנדבקים בווירוס ברחבי העולם עלה ל-44,653. פרט לשניים, אחד בפיליפינים ואחד בהונג קונג, כל הקורבנות הם בסין. במחוז חוביי לבדו גבה הנגיף 980 קורבנות, וכ-32 אלף בני אדם נדבקו.

בתקשורת האיראנית דווח כי במדינה חושדים שאישה בת 63 מתה כתוצאה מהנגיף בבית חולים בטהראן. עם זאת, דובר משרד הבריאות האיראני הכחיש את הדיווח ואמר כי "לא היה אף מקרה של קורונה באיראן".

עם זאת, מספר המקרים החדשים ביממה האחרונה - 2,015 - היה הנמוך ביותר מאז 30 בינואר, על רקע הערכות המומחה הרפואי הבכיר במדינה כי ההתפרצות יכולה להסתיים עד אפריל. ז'ונג ננשאן, היועץ הרפואי הבכיר של סין, אמר אתמול בריאיון לרויטרס כי מספר המקרים החדשים יורד בכמה מחוזות, והעריך כי המגיפה תגיע לשיאה החודש. תחזית קודמת שלו על שיא המחלה התבררה כמוקדמת מדי.

מנגד, מומחים בינלאומיים נותרו מודאגים מהתפשטות הווירוס, שלו יש תסמינים דומים לשפעת, וגבה את חייהם של יותר קורבנות מאשר מגיפת הסארס ב-2002 ו-2003. שני הנגיפים מגיעים מאותה משפחת קורונה. הווירוס התגלה בשוק לסחר בלתי-חוקי בבעלי חיים בעיר ווהאן, בירת חוביי, בדצמבר. מאז, העיר בת 11 מיליון התושבים הושמה בהסגר, וצעדים דומים הוטלו על ערים נוספות ועל עשרות מיליוני אזרחים.

אנשים לבושי מסכות מתהלכים ברחובות בייג'ינג, סין - ה-12 לפברואר 2020. רויטרס
מעל למאה קורבנות נוספים ביממה. לבושי מסכות מתהלכים בבייג'ינג, היום/רויטרס

בשבוע שעבר שינתה סין את ההגדרות למניעת התפשטות הווירוס והבקרה עליו, כשאמרה שרק אנשים בריאים שהראו סימנים קליניים צריכים להיכלל כמקרים מאומתים. עם זאת, לא ברור אם המידע הקודם של הממשלה כולל מקרים חסרי סימפטומים.

גם מניין הנדבקים בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", שנמצאת בהסגר ביפן, ממשיך לעלות. שר הבריאות קצונובו קאטו אמר כי מספרם עלה ל-174 איש. שירותי הבריאות היפניים פשטו על הספינה, שהגיעה לחופי עיר הנמל יוקוהאמה שליד טוקיו ב-3 לפברואר ועליה 3,700 נוסעים, זאת לאחר שאחד הנוסעים, כבן 80, אובחן כחולה בקורונה. על הספינה כמה נוסעים ישראלים.

תאילנד הודיעה כי היא מונעת את עגינתה של ספינת תענוגות אחרת, "ווסטרדאם", על אף שעל סיפונה לא נמצאו מקרים מאומתים של הווירוס. כמוה עשו גם יפן, טיוואן, גואם והפיליפינים, עד שקמבודיה אישרה לה לעגון לחופיה. על סיפון הספינה שוהים 1,455 נוסעים ו-802 אנשי צוות.

מנקה לבוש מסכה ברחובות בייג'ינג - ה-12 לפברואר 2020. רויטרס
מנקה רחובות בבייג'ינג, היום/רויטרס

רוברט אובראיין, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר כי וירוס הקורונה עשוי להשפיע על המסחר בין ארצות הברית לסין, זאת על רקע עסקת הסחר בין המדינות, שהשלב הראשון שלה אושר זה מכבר. "אנו מצפים שהשלב הראשון בעסקה יאפשר לסין לייבא יותר מזון ולפתוח את השווקים האלה לחקלאים אמריקנים. אך בהחלט, כשאנו צופים בהתפתחויות של התפרצות הנגיף בסין, זה יכול להשפיע על כמה גדולות, לפחות בשנה הנוכחית, יהיו הרכישות הללו", אמר.

בעוד שגורמי רפואה סיניים אמרו כי המצב תחת שליטה, ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי המגיפה מסוכנת יותר לעולם מאשר טרור. הארגון הודיע כי חיסון ראשון נגד הנגיף יכול להיות מושג בתוך 18 חודשים. עד אז, ביקש יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, ממדינות העולם להתנהל באגרסיביות ככל האפשר בהתמודדות עם הנגיף, "עלינו לעשות כל מה שאפשר היום ולהשתמש בנשק הקיים". לדבריו, "אם העולם לא מעוניין להתעורר ולהכריז על הווירוס כאויב הציבור מספר אחת, אני לא סבור כי נוכל ללמוד מכך לקח".

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר כי מאמציה של מדינתו למניעת התפשטות וירוס הקורונה הניבו תוצאות חיוביות, והכריז כי היא תנצח במאבקה נגד הנגיף. בשיחה טלפונית עם אמיר קטאר, הנסיך תמים בין חמד אל-תאני, שי הדגיש כי העם הסיני נלחם בווירוס. לדבריו, לסין יש את הביטחון והיכולת להיאבק בזכות "יסודותיה החומריים והטכניים החזקים והניסיון המעשי העשיר שלה". בשיחה נוספת עם נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, הבהיר שי כי סין תשגשג יותר כשיושג הניצחון מול הנגיף.

בימים האחרונים ספגו הרשויות בסין ביקורת על התנהלותן בעת מקרי ההידבקות הראשונים בנגיף. בעקבות זאת, בייג'ינג הדיחה כמה בכירים בגין טיפולם בווירוס, בהם ראש ומזכיר ועדת הבריאות במחוז חוביי. למרות שהצנזורה הסינית איפשרה השמעת ביקורת על גורמים מקומיים, היא פועלת נגד הדיווחים על ההתפרצות. לפי עיתונאים מקומיים, הרשויות נזפו בחברות טכנולוגיה שאפשרו התבטאויות חופשיות ברשת.

ליו שורונג, בכיר המפלגה הקומוניסטית בהואנגנג שבמחוז חוביי, אחת הערים שספגו את הפגיעות הקשות ביותר בעקבות פרוץ הווירוס, אמר אתמול כי היא עדיין מתמודדת עם המצב וסובלת ממחסור חמור בציוד רפואי. "כרגע, מצב המגיפה בעיר שלנו הוא עדיין חמור מאוד", אמר ליו, "אנחנו ננצל את חלון ההזדמנויות, נחזק את יעילותנו בעבודה ובסוף ננצח בקרב נגד הווירוס". 2,332 מתושבי העיר אובחנו בנגיף ו-52 נוספים איבדו את חייהם.

מאבטח בעיר בייג'ינג, ומאחוריו שלט תעמולה על המאבק בוירוס הקורונה: "פחות יציאות והתכנסויות: אל תשאירו שום סיכוי לנגיף", 11 בפברואר 2020. רויטרס
"פחות יציאות והתכנסויות: אל תשאירו שום סיכוי לנגיף". בייג'ינג, אתמול/רויטרס

גם אם ההתפרצות תיעצר בקרוב, היא כבר גרמה נזקים לסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. חברות הוציאו לחופשה עובדים וחלקן זקוקות להלוואות של מיליארדי דולרים כדי לשרוד, כשגם שרשראות אספקה ליצרניות מכוניות וסמרטפונים נשברו. רשות התעופה הסינית מקווה שמדינות שאסרו על טיסות לסין בשל ההתפרצות יסירו את ההגבלות האלו בקרוב.

בסינגפור, כ-300 עובדים פונו מ-DBS, הבנק הגדול ביותר במדינה, אחרי שאחד העובדים חלה בנגיף. הם עבדו באותה קומה - 43 - ונשלחו היום לביתם. בסינגפור אומתו עד כה 47 מקרים של הווירוס, כך שהיא אחת המדינות עם מספר הנדבקים הגבוה ביותר מחוץ לסין. עיר המדינה העלתה את רמת הכוננות שלה לכתומה בשבוע שעבר, ובמסגרתה כל החברות ומקומות ציבוריים רבים החלו לבדוק את מידות החום של העובדים והמבקרים.

(עדכון ראשון: 03:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully