וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי היעלמות של שש שנים, דודתו של קים ג'ונג און צצה מהאפילה

26.1.2020 / 12:55

שמועות רבות נסובו סביב גורלה של קים קיונג הוי בת ה-73, שבעלה הוצא להורג עם תחילת שלטונו של קים. לרגל חגיגות השנה החדשה, היא ישבה לצדו של אחיינה בהופעה בתיאטרון בבירה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

דודתו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הופיעה לראשונה בציבור אחרי כשש שנים - כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. לפי הדיווח, קים יונג הוי נכללה ברשימת הבכירים שצפו אתמול בהופעה לציון השנה הסינית החדשה בתיאטרון בבירה פיונגיאנג, לצדו של המנהיג. בעיתון המרכזי במדינה פורסמה תמונה של הדודה לצדו של אחיינה ואשתו, רי סול ג'ו.

קים קיונג הוי, בת 73, הייתה דמות מרכזית בעבר במדינה, בתור אחותו היחידה של המנהיג הקודם, קים ג'ונג איל, אביו של קים ג'ונג און. היא שמרה על פרופיל נמוך בשנים הראשונות לשלטונו של אחיה, אבל בהמשך היא ליוותה אותו לעתים תכופות אחרי שלקה בשבץ ב-2008.

בזמן שהחזיקה בתפקידים בכירים רבים, כמו גנרלית ארבעה כוכבים וחברה בפוליטביורו, היא גם נחשבת כמי שטיפה את קים ג'ונג און כמנהיג הבא. הוא עלה לשלטון אחרי שאביו מת מהתקף לב בסוף 2011 והמשיך את השושלת שנוסדה על ידי סבו.

דודתו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, (שורה ראשונה, שנייה מימין) שדווח בעבר כי מתה בהופעה ציבורית אחרי שש שנים. רויטרס
נעלמה מעין הציבור. קים קיונג הוי/רויטרס

גורלה של הדודה היה לוט בערפל אחרי שבעלה והגורם השני בחשיבותו במשטר, ג'אנק סונג תאק, הוצא להורג על ידי קים בעוון בגידה ושחיתות בדצמבר 2013. הצפון אישר את חיסולו, שנותר אחד המשמעותיים ביותר בשורת טיהורים והוצאות להורג שנעשו תחת שלטונו של קים ג'ונג און. מומחים חיצוניים מאמינים כי הם נועדו לסלק מהשטח יריבים פוטנציאליים ולבסס את אחיזתו בשלטון.

ימים לאחר הוצאתו להורג של בעלה, שמה של קים הוזכר בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית כחברה בוועדת ההלוויה של גורם בכיר אחר. ואולם, היא נעדרה מטקס רשמי לציון יום השנה השני למותו של קים ג'ונג איל. מאז ועד היום, לא הוזכר שמה בתקשורת הרשמית במדינה.

חלק מהארגונים העוקבים אחרי המתרחש בצפון מסיאול וכלי תקשורת זרים העריכו כי קים ג'ונג און הוציא להורג או טיהר את דודתו, או שהיא מתה מבעיות בריאותיות. מומחים זרים אמרו כי קים קיונג הוי סבלה זה זמן רב מבעיות בכבד ובלב ומלחץ דם גבוה.

עוד בוואלה!

קוריאה הצפונית: לא מחוייבים יותר להימנע מניסויים גרעיניים

לכתבה המלאה

קשה מאוד לעקוב אחר ההתפתחויות בקוריאה הצפונית, המדינה המסוגרת ביותר בעולם. בעבר, גורמים רשמיים, שעליהם דווח כי הוצאו להורג, הופיעו אחר כך בכלי התקשורת הרשמיים של המשטר הקומוניסטי. אפילו סוכנות הריגול של הדרום לא תמיד מצליחה לקבוע מה קורה מעבר לגבול, אך בעבר דחתה את השמועות לגבי הוצאתה להורג של הדודה ואמרה שהיא עוברת טיפולים רפואיים.

המומחה צ'ונג סונג-צ'אנג, ממכון המחקר סג'ונג שבקוריאה הדרומית, אמר כי הגחתה של קים קונג הוי מרמזת על כך שקים ג'ונג און מנסה לאחד את השורות במשפחתו בזמן שהוא מקדם מדיניות תקיפה יותר מול ארצות הברית. צ'ונג, לעומת זאת, מעריך שדודתו של הרודן לא תשוב לעמדתה הבכירה, מאחר שהיא אינה נושאת תפקיד רשמי בפוליטביורו, המלא בדמויות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully