וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונקרים, מנהרות ורכבת: צפון קוריאה מקימה מתקן ענק לטילים גרעיניים

תמונות לוויין חושפות את השלמת הבסיס הסמוך לבירה פיונגיאנג, שיהיה גדול מספיק עבור הטילים העוצמתיים ביותר של המשטר. הקמתו נמשכה גם בזמן שיחות הגרעין בין קים לטראמפ, והוא יאפשר לרודן לשמור על הנשק הגרעיני שלו מפני השמדתו

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית קרובה להשלמת מבנה עצום שבו היא תוכל להרכיב, לאחסן ולעשות ניסויים בטילים גרעינים - כך על פי תמונות לוויין חדשות מהבסיס הנבנה בסיל-לי בסמוך לבירה פיונגיאנג. הבסיס מחובר ברשת של רכבות למפעלי טילים סמוכים, לשלושה האנגרים ולמאגר תת-קרקעי גדול. בנייתו צפויה להסתיים עד סוף השנה או בתחילת 2021.

החוקרים מהמרכז האסטרטגי ללימודים בינלאומיים שבארצות הברית אמרו שבניית הבסיס החלה ב-2016, כשקוריאה הצפונית פיתחה טילים המסוגלים לפגוע בארצות הברית. ככל הנראה, המקום נבנה בשנות ה-80 כבסיס תת-קרקעי של מטוסי קרב ומאז שונתה תכליתו. העיירה סיל-לי, שבה הוקם האתר, נהרסה כמעט לחלוטין כדי לאפשר את הקמתו.

תמונת לוויין של עבודות להקמת מתקן טילים בסיל-לי, סמוך לפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 21 במרץ 2020. Maxar Technologies, אתר רשמי
תמונת לוויין של העבודות באתר סיל-לי, מרץ/אתר רשמי, Maxar Technologies

בלבו של האתר שלושה האנגרים גדולים עם כבישים העוברים בהם ומחוברים במנהרות. באחד מההאנגרים יש חלק גדול ומוגבה, שלפי החוקרים גבוה מספיק עבור טילי הווסונג 14 ו-15, המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים. הכניסות להאנגרים והכבישים הפנימיים גדולים מספיק עבור הטילים והמשגרים שלהם. החלק המוגבה, המכוסה בגג, יכול להתאים לניסויי טילים, בהנחה שניתן להחזיר את הגג.

התמונות חשפו גם מסילת רכבת המחוברת למתקן, שבו תחנה מכוסה עם רציף גדול מספיק כדי להטעין ולפרוק עצמים גדולים, כמו רכיבי טילים שניתן להעביר מהמפעלים הסמוכים. בבסיס יש כמה מבנים תומכים, כמו מגורים לפועלים וחיל מצב. על פי החוקרים, הבסיס החדש יהיה תחת הגנה כבדה, עם 17 בסיסי הגנה אווירית וסוללות נ"מ סמוכות.

עוד בוואלה!

זעם בדרום קוריאה על העריקים מהצפון שהעריכו שקים מת

לכתבה המלאה
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
ממשיך לפתח את תכנית הטילים והגרעין. קים צופה בשיגור, 2017/רויטרס

על פי ההערכות איגוד בקרת הנשק הבינלאומי, לקוריאה הצפונית יש בין 20 ל-30 טילים גרעיניים ומספיק חומר בקיע ליצור 60 טילים נוספים. ההאנגר התת-קרקעי שנבנה באתר החדש יוכל למנוע את השמדת הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג במתקפת מנע.

תמונות הלוויין מצביעות על כך שקים המשיך בבניית המתקן גם בזמן שיחות הגרעין שקיים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנים האחרונות. למרות שלוש פסגות בין המנהיגים, המשא ומתן נקלע למבוי סתום. פיונגיאנג חידשה את ניסויי הטילים שלה, אולם רק לטווח קצר.

חשיפת ההתקדמות במבנה מגיעה אחרי חרושת שמועות סביב מצבו הרפואי של קים, שנראה לראשונה ביום שבת האחרון אחרי כשלושה שבועות שבהם נעדר מעין הציבור. בקוריאה הדרומית סבורים שהוא לא עבר שום ניתוח, ועל פי ההערכות האחרונות הוא הסתרר באתר הנופש שלו בוונסאן מחשש להידבקות בנגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully