וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים נראה לראשונה אחרי 3 שבועות: "נחזק את ההרתעה הגרעינית"

24.5.2020 / 0:58

הרודן הצפון קוריאני שוב נעדר לתקופה ממושכת, ככל הנראה בשל החשש מקורונה, אך חזר לכינוס בכירי הצבא. על פי התקשורת הרשמית, הם דנו במדיניות חדשה לחיזוק היכולות הגרעיניות של המדינה "מול איומיהם של הכוחות העוינים". זאת כשהמו"מ עם ארה"ב עדיין לא חודש

צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קיים מפגש צבאי כדי לדון במדיניות חדשה לחיזוק יכולות ההרתעה הגרעיניות של ארצו - כך דיווחה הלילה (ראשון) התקשורת הרשמית במדינה. זאת על רקע שיחות הגרעין התקועות עם ארצות הברית. כינוס הוועידה הצבאית המרכזית של מפלגת הפועלים השלטת היה הפעם הראשונה שבה מופיע קים אחרי היעדרות של שלושה שבועות. בחודשיים האחרונים הוא נראה מעט מאוד בציבור, על רקע החשש מהתפשטות נגיף הקורונה.

קוריאה הצפונית נקטה צעד תקיפים לבלימת הקורונה, אף שבאופן רשמי היא טוענת שלא אובחנה בשטחה מקרים מאומתים. זאת בהמשך לדיווחים סביב מצבו הבריאותי של קים בחודש שעבר, אז החמיץ אירוע חשוב בלוח השני הרשמי של המדינה הקומוניסטית המבודדת. השיחות עם ארצות הברית לפירוק תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג הובילו להתקדמות מעטה מאוד מאז השנה שעברה, במיוחד עם פרוץ הקורונה.

קים ג'ונג און במהלך ישיבה עם מפקדי צבא בקוריאה הצפונית - ה-24 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
יפעל לחיזוק ההרתעה הגרעינית במדינה. קים בישיבה הצבאית, היום/רויטרס, רויטרס
קים ג'ונג און במהלך ישיבה עם מפקדי צבא בקוריאה הצפונית - ה-24 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
הישיבה הצבאית בנוכחות קים, היום/רויטרס, רויטרס

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית, הכינוס עסק בצעדים לחיזוק הכוחות המזוינים ולהתמודדות עם "האיומים הצבאיים המתמשכים, גדולים או קטנים, מצד כוחות עוינים". עוד דווח כי הכינוס עסק במדיניות חדשה לחיזוק "ההרתעה הגרעינית" של המדינה וב"הכנסת הכוחות המזוינים האסטרטגיים במצב של כוננות מבצעית גבוהה. הוחלט על צעדים קריטיים להגברה משמעותית של כוח האש של יחידות הארטילריה".

לפני שלושה שבועות מסרה התקשורת הרשמית במדינה כי פיונגיאנג רואה בתרגילים הצבאיים שערכה קוריאה הדרומית כ"פרובוקציה חמורה" הדורשת תגובה הולמת. בתחילת החודש נערכו חילופי אש בין הצדדים בגבול המפריד ביניהם, שהסתיימו ללא נפגעים. לפי ההערכות, הירי היה בשוגג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully